Nuo kitų metų vairuotojai, kurie važiuoja trumpesniais keliais arba be tikslo siauromis senamiesčio gatvelėmis, turės pakeisti šiuos žalingus įpročius arba visiškai jų atsisakyti. Mažo taršos zonų sistema įdiegta prie įvažiavimų iš Šv. Gertrūdos, Gimnazijos-Birštono gatvių, Karaliaus Mindaugo prospekto ir išvažiavimų iš Prienų rajono. Transporto priemones stebinti įranga bus testuojama iki metų pabaigos, todėl vairuotojai gali būti ramūs, kad kol kas jokių papildomų mokesčių, be įprastos rinkliavos už automobilių stovėjimą, nebus.
Sekdami Vakarų šalių pavyzdžiais
„Naujovės šalies keliuose kai kuriems vairuotojams dažniausiai kelia išgąstį. Tačiau nei greičio matuokliai, nei Mažų emisijų zona nėra mūsų pačių išgalvotas dalykas. Kaip ir daugelyje kitų sričių, tam tikri pavyzdžiai iš didžiųjų Vakarų miestų pas mus atkeliauja vėliau.
Europos didmiesčiai savo centrinėse miesto dalyse jau seniai prioritetą skiria žmonėms – ne automobiliams. To siekiame ir mes. Kasmet geriname susisiekimo infrastruktūrą, tvarkydami gatves, plėsdami pėsčiųjų bei dviračių takų tinklą. Pastaraisiais metais pradėjome statyti tiltus. Iš pagrindų atnaujiname viešąjį transportą. Siekiame sukurti tokias sąlygas, kad kauniečiai savo kelionėms turėtų kuo daugiau alternatyvų“, – tikina Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Tadas Metelionis.

Mažos taršos zonų diegimas Kaune vyksta jau kelerius metus. Šiuos pokyčius senamiestyje nuspręsta įgyvendinti dėl itin didelio automobilių srauto. Piko valandomis transporto priemonės užkemša siauras gatveles, todėl susidaro ne tik spūstys, bet ir triukšmas bei oro tarša. Šios problemos ypač vargina šio rajono gyventojus, darbuotojus ir studentus.
Ši sistema sėkmingai veikia Belgijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Portugalijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Švedijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Naujų mokesčių kol kas nėra
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius ramina, kad vairuotojai, senamiestyje susidūrę su mažos taršos zonos ženklais, bent jau iki šių metų pabaigos neturėtų nerimauti. Jie gali ir toliau netrukdomai važinėti senamiesčiu.
„Šiuo metu tikriname, kaip sistema veikia, fiksuojame statistinius duomenis. Tik viską iki smulkmenų suderinę teiksime siūlymus miesto tarybai dėl sistemos veikimo, mokesčių tarifų bei lengvatų taikymo. Sprendimus planuojama priimti iki metų pabaigos. Apie juos informuosime iš anksto ir tikrai numatysime pereinamąjį laiką prie tokių pokyčių priprasti.
Tai niekaip nepalies tų gyventojų, kurie atvyksta su konkrečiais poreikiais ir, susimokėję rinkliavą už automobilių parkavimą, laikinai palieka savo transporto priemones. Pagrindinis tikslas – mažinti būtent tranzitinį eismą, kuomet vairuotojai net nestabtelėja ir važiuoja pro senamiestį, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo“, – sako M. Matusevičius.
Pirmajame mažos taršos zonos etape, apimančiame visą senamiestį, bus įrengta 11 vietų su transporto priemonių atpažinimo sistemomis. Prie įvažiavimų į jas vairuotojai jau gali matyti ženklus su užrašu äŽalias Kaunas“.
Tikimasi, kad sistema visu pajėgumu pradės veikti kitais metais. Tuo metu įvažiuojančius vairuotojus pasitiks specialūs ženklai, nurodantys, kad už laiką, praleistą senamiestyje, taikomas mokestis. Išvažiuodami iš teritorijos vairuotojai bus informuojami apie prievolę susimokėti.
Apskaičiuota, kad bendra sistemos kaina, įskaitant PVM, sieks apie 197 000 eurų.