Automobilių pasauliui sparčiai žengiant elektrifikacijos link, „Volkswagen“ padarė netikėtą posūkį. Vokietijos automobilių gamintojas pristatė 2025 m. modelio „Tiguan“ su visiškai nauju 286 AG galios 2,0 litro tūrio turbokompresoriniu benzininu varikliu. Šis žingsnis rodo „VW“ įsipareigojimą tobulinti tradicinius vidaus degimo variklius, net ir tuo metu, kai elektromobilių pardavimai toliau dominuoja naujienų antraštėse.
EA888 evo5: nauja „Tiguan“ širdis
Naujojo „Tiguan“ akcentas – visiškai pertvarkytas keturių cilindrų turbokompresorinis variklis EA888 evo5. Jis generuoja 210 kW (286 AG) galią ir didelį sukimo momentą, o tai reiškia žymų patobulinimą – 67 AG daugiau nei jo pirmtakas. „Volkswagen“ sutelkė dėmesį į galios ir efektyvumo didinimą, pasiekdama subtilų balansą tarp našumo ir mažesnių išmetamų teršalų kiekio.
Pagrindinės EA888 evo5 variklio savybės:
- 2,0 litro darbinis tūris su turbokompresoriumi
- Pagreitis nuo 0 iki 100 km/h per maždaug 6 sekundes
- Elektroniniu būdu ribojamas maksimalus greitis – 210 km/h
- Optimizuotas mažesnėms CO₂ emisijoms ir geresniam degalų naudojimo efektyvumui
Kodėl likti prie benzino?
Nors didžioji dalis pramonės investuoja į elektra ir vandeniliu varomus automobilius, „VW“ pasirinko kitą strategiją: tobulinti benzino technologiją ir ieškoti alternatyvių degalų. Viena iš pagrindinių plėtros sričių – HVO (hidrinto augalinio aliejaus) naudojimas dyzeliniuose varikliuose, kuris žymiai sumažina anglies dioksido išmetimą be didelių infrastruktūros pokyčių.
„Volkswagen“ sprendimas toliau investuoti į degimo variklius pagrįstas supratimu, kad visiškas perėjimas prie elektromobilių gali užtrukti ilgiau nei buvo numatyta iš pradžių, ypač regionuose, kur įkrovimo infrastruktūra tebėra ribota.
Strateginės partnerystės ir alternatyvios investicijos
Nors benzinas kol kas išlieka pagrindinis degalų šaltinis, „VW“ neignoruoja ateities. Bendradarbiaudama su tokiomis organizacijomis kaip „EIT InnoEnergy“, „Volkswagen“ tuo pačiu metu kuria tvarius mobilumo sprendimus. Tai apima pažangą elektrinio mobilumo, akumuliatorių technologijų ir naujų degalų šaltinių, pvz., biokuro, srityse.
„Tiguan“ svarba „VW“
„Tiguan“ išlieka vienu iš geriausiai parduodamų „Volkswagen“ modelių pasaulyje. Vien JAV pardavimai išaugo nuo 76 227 vienetų 2023 m. iki 94 373 vienetų 2024 m. Naujoji 2025 m. versija su galingu EA888 evo5 varikliu turėtų sustiprinti prekės ženklo pozicijas itin konkurencingoje kompaktiškų SUV segmente.
O kaip Lietuva ir Europa?
Nors straipsnyje akcentuojamos JAV tendencijos, naujuoju varikliu taip pat galės pasinaudoti ir Europos pirkėjai, įskaitant Lietuvos. Griežtėjant ES išmetamųjų teršalų normoms, efektyvesnis, bet galingas benzininis variklis yra protingas sprendimas, leidžiantis pereiti pereinamąjį laikotarpį, dar visiškai neatsisakant vidaus degimo variklių.
Lietuvos vairuotojams, kurie dažnai siekia pusiausvyros tarp patikimumo, techninės priežiūros išlaidų ir realaus degalų suvartojimo, naujasis „Tiguan“ gali būti patraukli alternatyva sunkesniems ir brangesniems elektromobiliams, ypač ilgoms kelionėms, kai įkrovimas vis dar yra iššūkis.
Išvada: protingas „Volkswagen“ žingsnis?
Tobulindama benzino technologiją, o ne aklai skubėdama į elektrifikaciją, „Volkswagen“ stato ant mobilumo sprendimų įvairovės. Naujas „Tiguan“ su EA888 evo5 varikliu įrodo, kad vidaus degimo variklis dar turi ateitį ir gali tobulėti, kad atitiktų šiuolaikinius lūkesčius.
Ar susidomėjote naujuoju „Tiguan“ su benzininu varikliu? Ar rinktumėtės jį vietoj elektromobilio? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!