Nors oro kondicionierius automobiliuose dabar toks populiarus, kad sunku rasti automobilių be jo, vis dar yra daug žmonių, kurie juo naudojasi neteisingai ir galiausiai peršąla. Taigi kaip nuo to apsisaugoti ir kokius dalykus vairuotojai dažniausiai pamiršta naudodamiesi oro kondicionieriumi?
Sausa gerklė, gerklės skausmas, sloga ar karščiavimas. Kažkas čia gerokai persistengė su oro kondicionieriumi. Arba jis padarė vieną iš kitų klaidų ir neteisingai sureguliavo oro tiekimą, arba nesilaikė „paskutinio kilometro“ taisyklės.
Taigi išsiaiškinkime, kaip vairuojant nesusidurti su sveikatos problemomis.
Tinkama temperatūra
Renkantis oro kondicionieriaus temperatūrą viskas priklauso nuo planuojamo maršruto ilgio. Trumpuose maršrutuose nereikėtų nustatyti žemesnės nei 5 °C temperatūros nei lauko temperatūra. Pavyzdžiui, jei vasarą lauke 30 °C, automobilyje turėtų būti 25 °C. Panašiai ir rudenį, saulėtą dieną, visada nepamirškite sumažinti temperatūros ne daugiau kaip 5 °C.
Kodėl? Pirma, oro kondicionierius vis tiek gali nespėti atvėsinti salono. Antra, staigus temperatūros pokytis išlipus iš automobilio bus tas dalykas, kuris išbandys mūsų imuninę sistemą.
Kaip naudoti ilgesnėse kelionėse?
Važiuojant ilgesnį laiką rizika susirgti yra mažesnė – juk ne taip dažnai išlipame iš automobilio ir temperatūra yra gana pastovi. Be to, vairuotojo reakcijos laikas automobilyje, kurio temperatūra 27 °C, yra 22 proc. ilgesnis nei automobilyje, kuriame oro kondicionierius įjungtas į 21 °C temperatūrą.
Todėl komfortiškos temperatūros palaikymas svarbus ir saugumo požiūriu.
„Paskutinio kilometro“ taisyklė
Jei važiuojate ilgesnį laiką ir esate nustatę žemą temperatūrą, likus keliems kilometrams iki kelionės pabaigos vertėtų išjungti oro kondicionierių ir palikti oro padavimą. Tai padės išvengti šilumos šoko ir galimybės susirgti, be to, bus naudinga oro kondicionavimo sistemai.
Jei oro kondicionierių paliksime įjungtą ir iškart išjungsime variklį, ant garintuvo, kuris vėsina, pradės kondensuotis vanduo. Dalis šios drėgmės lieka vėdinimo sistemoje, todėl susidaro palankios sąlygos grybeliams augti.
Likus kelioms minutėms iki važiavimo pabaigos išjungus oro kondicionierių, garintuvas išdžiūsta ir problema išnyksta.
Ventiliacija ir langai
Dar viena taisyklė, kurią reikia atsiminti, jei norite išvengti peršalimo, yra nukreipti oro ventiliacijos angas nuo veido. Kai kurie žmonės, norėdami greitai atvėsti, nukreipia ventiliacijos angas tiesiai į save, o tai gali sukelti gerklės ar sinusų problemų. Vietoj akimirksnio malonumo vėsinti veidą saugiau oro padavimo angas nukreipti šalia savęs. Palengvėjimas nebus momentinis, tačiau taip išvengsite ligų.
Jei automobilyje labai karšta, jo viduje gali būti net 50-60 laipsnių Celsijaus. Oro kondicionierius vis tiek greitai nesusidoros su tokiomis sąlygomis, todėl daug geriau atsidaryti langus ir taip nuvažiuoti kelis šimtus metrų. Taip greičiau atsikratysite šilto oro, o oro kondicionierius galės veikti efektyviau.
Tik nepersistenkite
Automobilio oro kondicionierius – tai sprendimas, kuris suteikia daug komforto ir, kaip paaiškėjo, netgi turi įtakos saugumui. Nors pateikėme keletą taisyklių, svarbiausia yra sveikas protas – jei nepamiršime vengti staigių temperatūros pokyčių, išvengsime daugumos problemų.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.