ES siekiant ambicingų 2030 m. išmetamųjų teršalų mažinimo tikslų, daugeliui kyla klausimas, kokie hibridiniai automobiliai vis dar galės važinėti keliais. Atsižvelgiant į tai, kad gresia sunkesnės taisyklės, ne visos hibridinės technologijos išgyvens pereinamąjį laikotarpį. Gamintojams tenka priimti sunkius sprendimus dėl to, kuriuos modelius atnaujinti, o kurių atsisakyti. Vartotojams taip pat gali tekti iš naujo apsvarstyti kitą pirkinį. Skirtumai tarp skirtingų hibridinių tipų gali būti labai svarbūs formuojant ateities transporto priemones.
Suprasti 2030 m. ES draudimą: Taikymo sritis ir išimtys
Nors Europos Sąjungos 2030 m. draudimas uždrausti naujas vartotojų transporto priemones su vidaus degimo varikliais reiškia esminį perėjimą prie švaresnio transporto, jis taikomas ne visiems automobiliams vienodai.
Reglamentu siekiama palaipsniui nutraukti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą, tačiau jame numatytos tam tikros išimtys. Transporto priemonės, varomos tik e-degalais arba kitais patvirtintais tvariaisiais degalais, vis dar gali būti registruojamos, jei jos atitinka griežtus išmetamųjų teršalų kriterijus.
Draudimas taip pat netaikomas klasikiniams automobiliams ir transporto priemonėms, kurių pagaminta labai nedaug. Šios išimtys rodo, kad ES pripažįsta įvairius bendruomenės poreikius, gerbia entuziastus, kolekcininkus ir novatorius.
Hibridinių transporto priemonių tipų skirstymas: Visiškos, lengvosios ir įkraunamosios hibridinės sistemos skirstymas
Daugelis vairuotojų, nagrinėdami ekologiškų transporto priemonių pasirinkimo galimybes, susiduria su tokiais terminais kaip pilnas hibridas, švelnus hibridas ir įkraunamas hibridas.
Svarbu juos atskirti, nes kiekvienas tipas teikia savų privalumų bendruomenei, siekiančiai tvaraus pasirinkimo.
Visiškai hibridinės transporto priemonės gali važiuoti trumpus atstumus naudodamos tik elektros energiją, sklandžiai perjungdamos elektros ir benzino energiją.
Kita vertus, lengvieji hibridai elektros variklį naudoja tik benzininiam varikliui palaikyti, todėl jie niekada neveikia savarankiškai, tačiau jų efektyvumas vis tiek didėja.
Įkraunamieji hibridai (PHEV) – tai geriausias abiejų pasaulių variantas, nes vairuotojai gali įkrauti akumuliatorių ir nuvažiuoti ilgesnį atstumą naudodami elektros energiją, o prireikus persijungti į benzininį variklį.
Šių skirtumų supratimas padeda žmonėms jaustis užtikrintai renkantis hibridinį automobilį, atitinkantį jų vertybes ir praktinius poreikius.
ES reguliavimo terminai: Pagrindinės datos ir pereinamieji laikotarpiai
Per ateinantį dešimtmetį Europos Sąjunga įgyvendins daugybę reglamentavimo etapų, kurie pakeis automobilių rinką.
Pirmoji svarbi data – 2030 m., kai įsigalios griežtesni viso transporto priemonių parko CO₂ išmetamųjų teršalų kiekio rodikliai, skatinantys automobilių gamintojus teikti pirmenybę mažos ir nulinės taršos transporto priemonėms.
2030 m. įsigaliojus griežtesniems ES CO₂ tikslams, automobilių gamintojai bus priversti teikti pirmenybę švaresnėms, mažos ir nulinės taršos transporto priemonėms.
Iki 2035 m. ES beveik visiškai uždraus pardavinėti naujus automobilius su vidinio degimo varikliais, nors kai kurie hibridiniai automobiliai, atitinkantys tam tikrus kriterijus, gali likti tinkami.
Pereinamieji laikotarpiai leis gamintojams, pardavėjams ir vartotojams prisitaikyti, suteiks lankstumo jau registruotoms transporto priemonėms ir skatins anksti pradėti naudoti švaresnes technologijas.
Kiekvienu etapu siekiama remti visos bendruomenės perėjimą prie tvarumo, užtikrinant, kad niekas neliktų nuošalyje, kai Europa keliuose pereina prie ekologiškesnės ir labiau susietos ateities.
Poveikis gamintojams ir modelių linijoms
Artėjant ES reguliavimo etapams, automobilių gamintojai patiria vis didesnį spaudimą permąstyti savo produktų strategijas ir investicijas.
Pirmaujančios markės negali sau leisti pasikliauti pasenusiais hibridiniais modeliais, todėl nukreipia išteklius į naujos kartos iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius ir visišką elektrifikaciją. Gamintojai dabar glaudžiau bendradarbiauja, dalijasi platformomis ir akumuliatorių technologijomis, kad išliktų konkurencingi ir atitiktų reikalavimus.
Kai kurie senieji modeliai bus palaipsniui atsisakyti, o kiti bus atnaujinti, kad turėtų švaresnes transmisijas ir būtų efektyvesni.
Šis perėjimas susijęs ne tik su atitikties reikalavimams užtikrinimu – tai siekis išlikti svarbiu besikeičiančioje rinkoje. Įmonės, kurios priima naujoves, yra pasirengusios pirmauti, skatindamos pažangos jausmą savo bendruomenėse.
Vartotojų pasirinkimai: Ko tikėtis rinkoje po 2030 m.
Nors ES naujosios taisyklės keičia automobilių kraštovaizdį, vartotojai rinkoje po 2030 m. susidurs su platesniu, tačiau technologiškai pažangesniu pasirinkimu.
Pirkėjai, ieškantys kito automobilio, gali tikėtis įkraunamų hibridinių automobilių su ilgesniu elektros energijos nuvažiuojamu atstumu, tobulesnių baterijų technologijų ir didesnio efektyvumo. Tradiciniai neįkraunami hibridiniai automobiliai palaipsniui išnyks iš automobilių salonų, užleisdami vietą transporto priemonėms, atitinkančioms sunkesnius išmetamųjų teršalų kiekius ir atspindinčioms Europos tvarumo tikslus.
Dauguma pasirinkimų bus susiję su elektra varomomis transporto priemonėmis, tačiau gamintojai taip pat siūlys rinktinius hibridinius modelius, atitinkančius būsimus standartus.
Todėl pirkėjai taps pažangiai mąstančios bendruomenės, orientuotos į švarų judumą, dalimi. Šis pokytis skatina visus naudotis naujovėmis, nes jie žino, kad savo pasirinkimu prisideda prie ekologiškesnės ir labiau susietos ateities Europos keliuose.
Po 2030 m. pagal besikeičiančias ES taisykles bus leidžiama naudoti tik tuos hibridinius automobilius, kurie iš tiesų atitiks griežtus išmetamųjų teršalų kiekio tikslus, daugiausia iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius su ilgesniu elektrinio veikimo nuotoliu ir pasirinktus visiškai hibridinius automobilius. Lengvieji hibridiniai automobiliai išnyks, nes svarbiausia bus švaresni variantai. Automobilių gamintojams teks greitai prisitaikyti ir pertvarkyti savo modelius, kad jie atitiktų naujuosius standartus. Vartotojai gali tikėtis, kad rinkoje atsiras pažangių, ekologiškų pasirinkimų, atspindinčių ES įsipareigojimą siekti tvarumo ir žalesnės automobilių ateities.