Dyzeliniai varikliai vertinami dėl patikimumo, degalų naudojimo efektyvumo ir didelio sukimo momento. Tačiau netinkama techninė priežiūra ir tam tikri konstrukciniai trūkumai gali sukelti rimtų problemų, dėl kurių variklis gali visiškai sugesti. Patyręs mechanikas su „SUV News“ pasidalijo įžvalgomis apie dažniausiai pasitaikančius veiksnius, galinčius „nužudyti“ dyzelinį variklį.
1. Alyvos ir filtrų keitimo ignoravimas
Dyzeliniai varikliai yra labai jautrūs alyvos kokybei. Alyva ne tik sutepa variklio komponentus, bet ir padeda aušinti bei apsaugo nuo perkaitimo. Jei alyva užteršiama arba jos lygis nukrenta per žemai, gali pernelyg susidėvėti guoliai, sutrikti turbokompresoriaus veikimas ir kauptis anglis.
Eksperto patarimas: Visada naudokite gamintojo rekomenduojamą alyvą ir keiskite ją kas 7000-10 000 km kartu su alyvos filtru.
2. Prastos kokybės degalų naudojimas
Dyzeliniai degalai su dideliu sieros kiekiu ir priemaišomis gali užkimšti įpurškimo sistemą, sugadinti degalų purkštukus ir sukelti anglies sankaupas ant vožtuvų ir stūmoklių. Žiemą naudojant vasarinius dyzelinius degalus, degalai gali susiglamžyti ir neleisti varikliui tinkamai veikti.
Eksperto patarimas: Kad degalai nesukietėtų, visada pilkite degalus patikimose degalinėse, o šaltesniais mėnesiais pereikite prie žieminio dyzelino.
3. Gamykliniai defektai ir prasta variklio konstrukcija
Kai kurie dyzeliniai varikliai turi įgimtų konstrukcinių trūkumų, dėl kurių jie dažniau genda. Pavyzdžiui, žinoma, kad „Jeep EcoDiesel“ variklis sugenda anksčiau laiko dėl nepakankamo guolių paviršiaus ir sudėtingos konstrukcijos, kuri apsunkina remontą.
Eksperto patarimas: prieš pirkdami transporto priemonę, ištirkite atsiliepimus apie variklio patikimumą ir dažniausiai pasitaikančias problemas, kad vėliau išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto.
4. Variklio perkaitimas
Dyzeliniams varikliams tenka didelės apkrovos, todėl jų aušinimo sistemos turi veikti nepriekaištingai, kad neperkaistų. Dėl per didelio karščio gali sprogti galvutės tarpikliai, įtrūkti stūmokliai ir sugesti vožtuvai.
Eksperto patarimas: Norėdami išvengti perkaitimo, reguliariai tikrinkite aušinimo skysčio lygį ir stebėkite radiatoriaus bei aušinimo sistemos būklę.
5. CHIP tiuningas ir netinkamas naudojimas
Kai kurie vairuotojai, siekdami padidinti arklio galias ir sukimo momentą, modifikuoja savo dyzelinius variklius atlikdami ECU pertvarkymą. Nors tai gali padidinti našumą, pernelyg padidinus galią padidėja slėgis cilindruose ir stūmoklio įtempiai, todėl gerokai sutrumpėja variklio tarnavimo laikas.
Eksperto patarimas: Jei svarstote apie derinimą, dirbkite su patikimais specialistais, galinčiais užtikrinti saugius pakeitimus, kurie smarkiai nesumažins variklio ilgaamžiškumo.
Norėdami prailginti dyzelinio variklio tarnavimo laiką, savininkai turi naudoti aukštos kokybės alyvą ir degalus, laikytis griežto techninės priežiūros grafiko ir vengti perkaitimo. Be to, varikliams su žinomais konstrukciniais trūkumais būtina atlikti prevencinę techninę priežiūrą.
Laikantis šių rekomendacijų, dyzeliniai varikliai gali nuvažiuoti šimtus tūkstančių kilometrų ir nereikalauti didesnio remonto.
Ar susidūrėte su dyzelinio variklio problemomis? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!