• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 25 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Ar „Start/Stop“ sistema tikrai taupo degalus? Štai atsakymas

pagal Andžej Biaigo
2025.05.21, 18:30
Eksploatacija
A A
0
start stop sistema mygtukas variklio uzgesinimas ir uzvedimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

„Start/Stop“ sistemos tapo standartine šiuolaikinių transporto priemonių įranga, kuri taupydama degalus tyliai išjungia variklį prie šviesoforo. Tačiau ar jos tikrai veiksmingos, ar tik erzinanti gudrybė, kurią automobilių gamintojai naudoja siekdami įgyvendinti išmetamųjų teršalų išmetimo tikslus? Automobilių inžinierių draugijos (SAE) ir „Consumer Reports“ duomenimis, atsakymas į šį klausimą labai priklauso nuo to, kaip ir kur vairuojate.

Kaip veikia „Start/Stop“ sistemos

Start/Stop technologija automatiškai išjungia variklį, kai automobilis stovi, ir vėl jį įjungia, kai nuimate koją nuo stabdžių. Idėja paprasta: jei variklis neveikia, jis nedegina degalų. Tai gali būti ypač naudinga miesto eismo aplinkoje, kur dažnai važiuojama sustojus ir važiuojant.

Galimybė taupyti degalus

  • Važiuojant mieste degalų sąnaudos gali sumažėti iki 26 %
  • Važiavimas greitkeliu duoda minimalią naudą
  • SAE bandymai parodė, kad, priklausomai nuo važiavimo ciklo, važiavimas pagerėjo 7-26 %

Atliekant SAE 2023 m. tyrimą, Niujorko miesto ciklo bandyme, įjungus „Start/Stop“ funkciją, degalų sąnaudos sumažėjo 26,4 %, o atliekant agresyvesnį „Supplemental FTP“ bandymą – mažiau.

Kam tai naudingiausia?

„Start/Stop“ technologija geriausiai tinka važinėjantiems į darbą mieste ir priemiestyje, kurie dažnai važinėja tuščiąja eiga eisme arba prie šviesoforų. Kaimo vietovėse, kur sustojama retai, o greitis yra pastovus, vairuotojai degalų sutaupys nedaug arba visai nesutaupys.

„Consumer Reports“ ekspertas Alexas Knizekas aiškina: „Jei nuolat važiuojate greitkeliu ir variklis niekada neišsijungia, degalų sąnaudos bus daug mažesnės. Tačiau jei daug važinėjate mieste ir dažnai dirbate tuščiąja eiga, degalų sąnaudos pagrįstai sumažės.”.

Sprendžiame trūkumus

Kai kurie vairuotojai skundžiasi, kad „Start/Stop“ sistemos yra pernelyg įkyrios arba nepatikimos. Ankstyvosios įdiegtos sistemos galėjo būti grubios arba išjungus variklį nustoti veikti oro kondicionierius. Tačiau naujesnės sistemos gerokai patobulėjo.

Techniniai patobulinimai:

  • AGM akumuliatoriai su ilgesniu tarnavimo laiku ir daugiau ciklų
  • 48 V švelnios hibridinės sistemos, užtikrinančios sklandesnį variklio paleidimą
  • Tylesnis ir greitesnis įjungimas, ypač „Toyota“ ir „Lexus“ hibridiniuose automobiliuose

Bauginimai dėl variklio nusidėvėjimo ar akumuliatoriaus pažeidimų iš esmės paseno. Šiuolaikinės sistemos suprojektuotos taip, kad galėtų dažnai įjungti ir išjungti variklį nepažeisdamos komponentų.

Skaitykite  Alyvos maišymas: kada saugu, o kada rizikuojate varikliu?

Ne vyriausybės įpareigojimas

Priešingai populiariam įsitikinimui, automobilių gamintojai nebuvo priversti įstatymu įdiegti „Start/Stop“ sistemas. Šios sistemos buvo įdiegtos savanoriškai, siekiant pagerinti viso parko degalų ekonomiją ir sumažinti CO2 emisiją. EPA skatino tokius veiksmus, tačiau jie niekada nebuvo privalomi.

Vis dėlto pastarojo meto politiniai pokyčiai „Start/Stop“ technologijai suteikė prieštaringą atspalvį. Naujasis JAV aplinkos apsaugos agentūros vadovas Lee Zeldinas kritikavo šią sistemą kaip „dalyvavimo klimato kaitos procese trofėjų“ ir pažadėjo susilpninti tokias aplinkosaugines paskatas.

Ką turėtų žinoti Lietuvos vairuotojai

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, „Start/Stop“ sistemos plačiai paplitusios Euro 6 standartų reikalavimus atitinkančiuose automobiliuose su varikliais. Jei jūsų automobilyje ji yra, štai į ką reikėtų atkreipti dėmesį:

  • Miestų vairuotojai greičiausiai realiai sutaupys degalų
  • Sistemą paprastai galima laikinai išjungti prietaisų skydelio valdikliais
  • Dilgalaikis patikimumas nekelia didelio susirūpinimo naujesniuose automobiliuose

Vairuotojams, kuriuos ši funkcija erzina, gali būti naudinga persėsti į hibridinį automobilį, kuriame „Start/Stop“ veikia sklandžiau ir yra mažiau pastebima. Toyota ir Lexus modeliai šiuo požiūriu yra ypač ištobulinti ir pasižymi įrodytais degalų taupymo privalumais.

Kokia jūsų nuomonė? Ar „Start/Stop“ jums tinka, ar tik trukdo? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: start-stop funkcija
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz