Jei jūsų automobiliui vis dažniau ir dažniau reikia papildyti alyvą, tai ženklas, kad verta pasidomėti pavaros agregato būkle. Štai dažniausios pernelyg didelio variklio alyvos suvartojimo priežastys.
Per visą automobilio eksploatavimo laiką atskiri komponentai susidėvi, ir tai visiškai normalu. Netgi modeliai, kurie laikomi „tvirtais“ ir „nesunaikinamais“, laikui bėgant ir kilometrams bėgant reikalauja remonto. Viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų, kylančių intensyviai eksploatuojamuose automobiliuose, yra ta, kad tarp techninės priežiūros intervalų reikia reguliariai papildyti alyvą.
Verta žinoti, kad alyvos netekimas ne visada reiškia brangų kapitalinį pavaros bloko remontą. Kartais gedimą galima pašalinti visiškai be išlaidų. Štai kelios galimos priežastys, dėl kurių reikia dažnai papildyti variklio alyvą.
Nutekėjimas
Tai optimistiškiausias variantas, nes problemą paprastai galima išspręsti pigiai arba net visiškai nemokamai. Nuotėkio šaltinis gali būti, pavyzdžiui, išleidimo kamštis, alyvos karteris, alyvos filtras, vožtuvų dangtis, alyvos slėgio jutiklis arba veleno sandariklis. Tokį nuotėkį taip pat gana lengva nustatyti, nes dažniausiai jį lydi „prakaitavimas“ ant variklio bloko arba po automobiliu atsiradusi dėmė. Jei mums pasiseks, gali paaiškėti, kad, pavyzdžiui, mechanikas neužtempė filtro arba alyvos karterio, ir mums tereikės tai padaryti patiems.
Susidėvėję stūmoklio žiedai
Daug brangesnė priežastis gali būti nesandarūs stūmoklio žiedai. Per daugelį metų variklyje susikaupę nešvarumai gali sukelti žiedų užsikimšimą ir dėl to nustoti atlikti savo funkciją. Be to, šiuolaikiniuose varikliuose kai kurie gamintojai, siekdami sumažinti trintį, pradėjo montuoti plonus žiedus, tačiau praktiškai jie yra pernelyg subtilios konstrukcijos ir gana greitai (jau nuvažiavus 100 000 km) pradeda praleisti alyvą. Pastarąja problema, be kita ko, „garsėja“ pirmieji „Volkswagen“ grupės automobiliuose montuojami TSI varikliai.
Susidėvėję vožtuvų sandarikliai
Padidėjusių alyvos sąnaudų priežastis taip pat gali būti pažeisti vožtuvų sandarikliai. Senstant jos sukietėja, todėl alyva iš cilindrų galvutės laša į degimo kameras. Tai ypač pastebima užvedus automobilį po ilgo sustojimo. Jei užvedus variklį iš išmetimo vamzdžio veržiasi mėlyni dūmai, kurie po kurio laiko liaujasi, tai gali reikšti, kad reikia keisti sandariklius.
Susidėvėjęs turbokompresorius
Turbokompresorinių variklių, t. y. šiuo metu daugumos benzininių ir visų dyzelinių variklių, kuriuos galima įsigyti naujuose automobiliuose, turbokompresoriaus problemos gali prasidėti bėgant metams. Dėl susidėvėjusių guolių arba užsikimšusios alyvos išleidimo linijos tepalas patenka į įsiurbimo sistemą ir nusėda tarpiniame aušintuve.