Kiekvienas vairuotojas gerai žino, kad stabdžiai naudojami transporto priemonei sulėtinti. Tačiau taip pat naudinga žinoti variklio stabdymo techniką, kuri gali duoti daug naudos, nes taupo degalus ir mažina automobilio komponentų nusidėvėjimą.
Stabdymas varikliu yra paprastas metodas, nors jam reikia tam tikro automobilio pojūčio. Tiesiog nuimkite koją nuo akceleratoriaus pedalo, kai įjungta pavara. Svarbi taisyklė: kuo žemesnė pavara, tuo greičiau automobilis praranda greitį.
Pavyzdžiui, važiuojant nuo kalno, perjungus penktą pavarą į ketvirtą, greitis sumažės. Ir atvirkščiai, perjungus pavarą į trečiąją, stabdymas bus dar labiau juntamas, tačiau reikia saugotis, kad neperkrautumėte variklio pernelyg smarkiai padidindami sūkių dažnį, nes tai gali sugadinti pavaros bloką. Todėl svarbu „priprasti“ prie konkretaus automobilio, nes visi turi skirtingus pavarų perdavimo skaičius. Svarbiausia yra suderinti greitį su pavara ir kelio nuolydžiu.
Šiuolaikiniuose automobiliuose degalai į cilindrus netiekiami stabdant varikliu, todėl važiuojame beveik nemokamai. Istoriškai automobiliuose už degalų tiekimą buvo atsakingas karbiuratorius, o tai reiškė, kad naudojant šią techniką degalai nebuvo taupomi. Todėl vyresnio amžiaus vairuotojai gali skeptiškai vertinti stabdymą varikliu.
Tačiau šis metodas yra naudingas, nes sumažina stabdžių trinkelių nusidėvėjimą. Šis metodas ypač naudingas kalnuose, kur leidžiantis nuo kalno gali perkaisti visa stabdžių sistema, atsižvelgiant į jos būklę ir veikimą, o stabdymas varikliu jos neapkrauna.
Vis dėlto netinkamas variklio stabdymas gali būti žalingas. Pernelyg staigūs veiksmai, pavyzdžiui, dviejų ar daugiau pavarų perjungimas vienu metu, ypač iš antros į pirmą, gali labai apkrauti sankabą ir lemti greitesnį jos nusidėvėjimą. Tas pats pasakytina ir apie smagratį, kuris taip pat gali nukentėti.
Saugumas taip pat yra svarbus aspektas, ypač galine pavara varomuose automobiliuose. Nors dauguma naujų automobilių turi ESP, kuri stabilizuoja galinę ašį, visada patartina būti atsargiems. Posūkiuose, ypač ant šlapio ar žvyru padengto kelio, sumažinus aukštesnę pavarą, galinė ašis gali praslysti. Elektronika gali padėti, bet ji neįveiks fizikos taisyklių, kurios yra absoliučios.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.