Atėjusi žiema paprastai siejama su padangų keitimu. Taip pat geriau nepamiršti pakeisti keletą salono detalių. Jei laikysime netinkamą komplektą, rizikuojame turėti daug bėdų ir drėgmės, kurią bus sunku išdžiovinti šaltuoju metų laiku. Pasekmės gali būti sunkios.
Žiemai pakeiskite ne tik padangas, bet ir grindų kilimėlius. Tai ypač aktualu vairuotojams, kurie visą vasarą važinėjo su elegantiškais ir maloniais liesti medžiaginiais arba vadinamaisiais universaliais grindų kilimėliais. Deja, rudens ir žiemos sąlygomis jie nėra geriausias sprendimas. Juos ne tik lengva sušlapinti (kad ir nuo batų sniego), bet ir gana sunku išlaikyti švarius (purvas ar smėlis). Dar blogiau, tekstiliniai kilimėliai nelabai gerai apsaugo apmušalus, todėl vanduo, purvas ar kiti nešvarumai gali greitai patekti ir ant automobilio apmušalo.
Įmirkęs kilimas (ir po juo esanti garso izoliacija) yra didelė problema. Būkite pasiruošę ne tik nemaloniam kvapui (ypač jei drėgmė ilgai laikosi audinyje), bet ir neapsaugotų komponentų korozijos pavojui (daugelyje automobilių ant sėdynių kreipiančiųjų ir varžtų greitai atsiranda rūdžių spalvos nuosėdų). Taip pat skaitykite: „Rasoja langai iš vidaus – laikas pasikeisti salono filtrą?“.
Žiemai geriausia rinktis guminius grindų kilimėlius. Dėl paaukštintų šonų jie geriau apsaugo nuo vandens ir kitų nešvarumų patekimo. Verta pagalvoti apie pailgus modelius, pavyzdžiui, norint geriau apsaugoti automobilio apmušalą pedalų, priekinių ir galinių keleivių pėdų zonoje. Jei automobilis turi vadinamąsias plokščias grindis gale, geriau investuoti į specialų kilimėlį, kuris pasklinda ant viso paviršiaus šalia sėdynės, nei į atskirus grindų kilimėlius.
Automobilio paruošimas žiemai. Ne tik grindų kilimėliai
Nepamirškime ir apsauginio kilimėlio bagažinei. Jis bus ypač naudingas tuose automobiliuose, kuriuose gamintojas nepagailėjo lėšų elegantiškesniam bagažinės erdvės dizainui (plastmasės, padengtos plonu kiliminės dangos ar plaušo sluoksniu).
Svarbu ne tik forma, bet ir kilimėlio medžiaga. Kartais kai kurie plastikai skleidžia gana nemalonų kvapą (ypač kai salonas šildomas). Taip pat pasitaiko, kad naudojama medžiaga yra gana kieta ir jautri pažeidimams esant žemai temperatūrai. Tuomet lengva atsirasti įtrūkimams ir vandens nutekėjimui tiesiai ant apmušalo. Taip pat turėtume atkreipti dėmesį į gumos storį. Yra buvę, kad jau po vieno sezono guma susidėvėjo, pavyzdžiui, ties akceleratoriaus arba sankabos pedalu (ypač lengva pažeisti naudojant avalynę su agresyvesniu pado raštu), ir guminį kilimėlį teko pakeisti. Taip pat skaitykite: „Variklio šildymas žiemą stovint – tema, kuri kaitina vairuotojus šaltuoju metų laikotarpiu“.
Nepamirškime ir būtinų priedų. Vairuotojo kilimėlis turėtų būti papildomai pritvirtintas spaustukais (sveikintina ir keleivio, jei yra), kad važiuojant jis nejudėtų (nereikėtų nuvertinti rizikos užblokuoti pedalus ne tik saugumo sumetimais).