Valdžios institucijos teigia, kad naujuose planuose bus sukurta „daug erdvės vaikščioti pėsčiomis ir važiuoti dviračiu“.
Švedijos sostinė draudžia važinėti benzininiais ir dyzeliniais automobiliais miesto centre, kad sumažintų taršą ir išmetamųjų teršalų kiekį.
Naujosios taisyklės įsigalios 2024 m. gruodžio 31 d.
„Stokholme kiekvienas turėtų galėti kvėpuoti oru ir nesusirgti“, – rašė eismo tarybos narys ir parlamento narys Larsas Strömgrenas svetainėje X – anksčiau „Twitter“. Toliau jis įsivaizduoja miestą, kuriame būtų „lauko sėdimų vietų ir daug erdvės vaikščioti pėsčiomis ir važinėti dviračiu“.
Tai pirmas kartas, kai šalyje įvestos tokios griežtos aplinkosaugos taisyklės transporto priemonėms.
Kur Stokholme bus uždrausti vidaus degimo varikliais varomi automobiliai?
Draudimas važinėti automobiliais apima 20 kvartalų Stokholmo centre, įskaitant gatves Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Hamngatan ir Sveavägen.
Strömgreno teigimu, šiose vietose automobiliai dažniausiai pristato krovinius. Perėjus prie elektromobilių, pristatymai bus ne tik tvaresni, bet ir tylesni, o tai reiškia, kad juos bus galima vykdyti visą parą, pridūrė jis.
Įsigaliojus draudimui 2024 m. pabaigoje, zonoje bus leidžiama važinėti tik elektromobiliams ir mažai taršioms dujinėms transporto priemonėms. Taip pat bus leidžiama naudoti hibridines sunkiasvores krovinines transporto priemones, įkraunamas iš tinklo.
Draudimas netaikomas avarinėms transporto priemonėms ir transporto priemonėms, turinčioms neįgaliųjų leidimus.
180 000 kvadratinių metrų ploto zona gali būti išplėsta, jei 2025 m. pradžioje vyks diskusijos.
Iš pradžių buvo planuota ją įvesti ir miesto senamiestyje Gamla Stan, tačiau dabar šių planų atsisakyta. Vietoj to ši teritorija taps daugiausia pėsčiųjų zona, kurioje bus panaikinta 130 automobilių stovėjimo vietų, kad būtų galima vaikščioti pėsčiomis ir važiuoti dviračiu, praneša Švedijos transliuotojas SVT Nyheter.
Stokholmo ekologiškesnės ateities vizija
Švedijos žaliųjų partija (Miljöpartiet), priklausanti šalies raudonai-žaliajai koalicijai, pateikė planus, kaip iki 2030 m. Stokholmo centre sukurti miestą be taršos.
Tai apima aplinkosaugos zonų su transporto priemonių kontrole įvedimą prastos kokybės rajonuose, draudimą tam tikrose zonose ir tam tikromis dienomis važinėti automobiliais, o iki 2030 m. 30 proc. sumažinti bendrą automobilių srautą.
Jame teigiama, kad dėl oro taršos kasmet per anksti miršta 1 000 Stokholmo gyventojų – šį skaičių tikimasi sumažinti naujomis eismo priemonėmis.
Praėjusiais metais J. Strömgrenas paskelbė apie 2 mlrd. eurų finansavimą pėsčiųjų, dviračių ir viešojo transporto infrastruktūrai Stokholme gerinti.
Šaltinis: euronews.com