Naudotis automatine pavarų dėže daug paprasčiau nei mechanine, tačiau pasitaiko situacijų, kurios gali nustebinti net ir patyrusius vairuotojus. Viena iš tokių pasitaiko, kai paliekate automobilį įjungtą P režimu ir vėliau negalite jo užvesti.
P režimas arba stovėjimo režimas – tai automatinės pavarų dėžės svirties nustatymas, kuriuo užblokuojama pavarų dėžė. Jis naudojamas tik tada, kai automobilis yra sustabdytas ir prieš išjungiant variklį.
Savininko vadovuose ir daugybėje žinynų pabrėžiama, kad, palikus P režimą įkalnėje, prieš tai reikia įjungti stovėjimo stabdį. To nepadarius gali būti pažeistas pavarų dėžės blokavimo mechanizmas, nes jį veikia didelė jėga.
Iš dalies tai tiesa, tačiau automatinių pavarų dėžių varžtų ar fiksatorių lūžimo atvejai yra labai reti ir dažniausiai pasitaiko ekstremaliomis sąlygomis. Įprastomis sąlygomis tai beveik neįmanoma.
Kas iš tikrųjų gali nutikti? Praktikoje dėl blokavimo mechanizmo apkrovos gali užsifiksuoti pavarų perjungimo svirtis. Užvedus variklį bus sunku perjungti pavarą iš P į R ar kitas padėtis, nors tai nėra neįmanoma. Tačiau tam reikės daugiau jėgos.
Situacija sudėtingesnė, kai automobilyje įrengta elektroninė pavarų perjungimo lazdelė, kuri tik perduoda komandas valdikliui.
Mechanikas įspėja, kad jei yra elektroninė pavarų perjungimo svirtis ir kelias smarkiai įkalnėje, pavarų dėžė gali neišeiti iš P režimo. Tokiu atveju automobilis neužsiveda, nebent padėsite jam švelniai patraukdami automobilį į įkalnę arba pakeldami varančiąją ašį.
Traukiant arba stumiant transporto priemonę reikia elgtis ypač atsargiai, nes per didelis judėjimas gali įtempti priešingos krypties mechanizmą.
Pirmiausia stovėjimo stabdis, o tik paskui P
Automatines pavarų dėžes naudojantys vairuotojai dažnai nustoja naudoti stovėjimo stabdį. Važiuojant lygia danga tai nėra problema, tačiau važiuojant įkalnėmis tai yra klaida. Kai automobilis sustoja, prieš perjungiant pavarų dėžę į P režimą reikia toliau spausti stabdžių pedalą ir įjungti rankinį stabdį.
Nepamirškite, kad visada naudokite P režimą, kai automobilis visiškai sustabdytas. Perjungus stovėjimo režimą net ir šiek tiek riedant, gali būti pažeistas užrakto mechanizmas, o tai yra labiau tikėtina nei pažeidimai, atsiradę sustojus ant įkalnės.