Panašu, kad Europoje elektromobilių paklausa mažėja. Nors bendras naujų automobilių pardavimas ir toliau didėja, artėdamas prie iki pandemijos buvusio lygio, 2024 m. pirmąjį pusmetį elektromobilių dalis iš tikrųjų sumažėjo.
Nauji automobilių analizės bendrovės „JATO Dynamics“ duomenys rodo, kad 2023 m. pirmąjį pusmetį įregistruotų naujų automobilių skaičius išaugo 4,4 proc. – nuo 6,56 mln. vienetų 2023 m. pirmąjį pusmetį iki 6,85 mln. tuo pačiu 2024 m. laikotarpiu.
Tačiau nors tai reiškia, kad parduotų elektromobilių skaičius padidėjo dviem procentais ir iš viso sudarė 949 981 vienetą, elektromobilių rinkos dalis sumažėjo 0,3 proc. iki 13,9 proc.
Kas penktas naujas automobilis pasaulyje yra kiniškas elektrinis automobilis
JATO duomenimis, kas penktas naujas automobilis yra kiniškas elektromobilis, o tai yra didelis kontrastas, palyginti su Europa, kurioje iš Kinijos kilę modeliai sudaro tik 17 proc. visų parduodamų elektromobilių ir tik 1 proc. visų naujai registruojamų automobilių, neskaitant amerikiečių prekės ženklo „Tesla“, turinčio gigafabriką Šanchajuje, automobilių.
JATO pasaulinis analitikas Felipe Munoz teigė, kad „nuosaikų“ Europos automobilių rinkos augimą lėmė „sudėtingesnė veiklos aplinka, įskaitant išmetamųjų teršalų reguliavimą, didėjančias transporto priemonių kainas ir kliūtis, su kuriomis susiduriama diegiant elektromobilius“.
„Labai svarbu, kad per ateinančius šešis mėnesius pramonė darytų viską, ką gali, kad išsklaidytų su elektromobilių rinka susijusį netikrumą, – tęsė Munrozas, – įskaitant tai, kaip ES muitai iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams paveiks šių transporto priemonių įperkamumą“.
Šiuo metu ES tebevyksta derybos su Kinija dėl prieštaringai vertinamų naujų tarifų. Jie įsigaliojo liepos mėn. pradžioje ir jais nustatomi papildomi 38 proc. muitai visiems iš Kinijos importuojamiems elektriniams modeliams, siekiant kovoti su „nesąžiningu Pekino subsidijavimu“.