Ar prisimenate, kaip Aleksandras Kwasniewskis kreipėsi į Ludwiką Dorną ir Sabą prašydamas neiti šiuo keliu? Būtent. Taigi dabar automobilių gamintojų Aleksandras Kwasniewskis yra ne kas kitas, o Horacio Pagani. Ir taip yra todėl, kad jo bendrovė, kitaip nei, pavyzdžiui, „Lamborghini“, „Ferrari“ ir „Maserati“, dabar nesiruošia eiti elektrifikavimo keliu. Nes ji gali. O Pagani liks tiek, kiek galės, su vidaus degimo varikliais. Hibridai? Nieko panašaus.
Tačiau, tiesą sakant, vienu etapu „Pagani“ svarstė hibridinį variantą. Tačiau jis nebuvo įgyvendintas. „Hibridinis automobilis šiame segmente tikrai niekam neįdomus“, – sakė jis – Pagani sakė tinklalapiui „The Drive“. „Tačiau savo kolekcijoje turiu hibridinių automobilių – pavyzdžiui, pas mane yra „Porsche 918“ ir dar keli tokio tipo automobiliai. Tiesiog kai noriu pasivažinėti „Porsche“ ir iš tiesų mėgautis važiavimu, renkuosi dyzelinį „911R“ arba „Carrera GT“. Ir mūsų klientai galvoja taip pat. Be to, manau, jei paklaustumėte žmonių apie hibridus, dauguma jų pasakytų, kad tai nėra gera idėja, nes jie sujungia visus elektromobilio ir vidaus degimo automobilio trūkumus. Be to, didesnės išlaidos [projektavimo ir techninės priežiūros – red. past.]
„Pagani“ hibridų nebus. Nes jis sveria per daug
Sunku – bent iš dalies – su tuo nesutikti. Na, manau, viena yra kurti hibridą vadinamajam masiniam vartotojui, o kita – elektrifikuoti superautomobilį. O kai prieš kurį laiką Pagani žmonės ėmėsi kurti Huayra įpėdinį, darbas prasidėjo nuo variklio.
Todėl Horacio Pagani ir jo komanda susivienijo su „Mercedes-AMG“, kad sukurtų jėgos agregatą, kuris tuo metu atrodė prasmingiausias – tai buvo hibridinė sistema, pagrįsta V8 varikliu su dviem turbokompresoriais. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad elektrifikacija reiškia per didelį svorį. O didelė masė gadina patikrintą formulę.
Tačiau vinis į hibridinio „Pagani Utopia“ karstą buvo kitkas. Mat 2022 m. parodytas modelis pagaliau gavo 6 l darbinio tūrio V12 variklį su dviem turbokompresoriais, išvystantį 852 AG ir mechaninę pavarų dėžę. Jokių elektros variklių, jokių baterijų. Rugpjūčio pradžioje pristatydamas „Utopia Roadster“, Horacio Pagani paaiškino, kad tai daugiausia susiję su klientų nesidomėjimu hibridiniais ir elektriniais automobiliais. Na, o jei klientas ko nors nenori, Pagani to negamins. Logiška.
„Pagani“ jau galvojo apie 2017 m. hibridą. Jie galvojo apie…
Įdomu tai, kad šiuo metu „Utopia“ naudojamas AMG V12 variklis atitinka visus išmetamųjų teršalų standartus ir be hibridinės sistemos. Prieš kurį laiką „Pagani“ pasakojo, kad kompanija dar 2017 m. nagrinėjo hibridinės arba elektrinės sistemos sukūrimo galimybę, tačiau jau tada buvo aišku, kad tai nėra tas kelias, kurio tikėjosi „Pagani“ automobilius besirenkantys žmonės.
„Tuo metu svarstėme galimybę sukurti elektrifikuotą sistemą su V8 varikliu, tačiau toks automobilis būtų buvęs tiesiog per sunkus – jis būtų svėręs apie 400-500 kg per daug. Na, o mūsų klientai nenorėjo su juo turėti nieko bendro. Turime kurti tai, ką klientas norės iš mūsų pirkti“. – sakė Pagani. „2017 m. net sukūrėme komandą, kuri dirbs su elektrifikavimu. Visa komanda, įskaitant ir mane, džiaugėsi šia vizija. Apibrėžėme šio automobilio koncepciją ir net pradėjome dirbti su „Lucid“, kuri turi šią technologiją. Tačiau ir vėl: mūsų klientų tai nesudomino“, – reziumuoja Horacio Pagani, kurį cituoja „The Drive“.
Horacio Pagani: kovojame už vidaus degimo variklį
„Pagani“ teigimu, dabartinis V12 variklis išmetamųjų dujų standartus atitiks iki 2031 m. O kas tada? Pagani sako taip: „Mes darome viską, kas nuo mūsų priklauso, kad degimo variklį V12 išlaikytume gamyboje.“