• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl į galą atsuktos vaikiškos kėdutės yra saugiausios?

pagal Andžej Biaigo
2025.05.17, 14:07
Patarimai
A A
0
automobiline vaikiska kedute
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai kalbama apie vaikų saugumą transporto priemonėse, geriausiai apsaugo į galą atsuktos automobilinės kėdutės, ypač kūdikių ir mažų vaikų. Nors kai kam jos gali atrodyti netradicinės, jų mokslinis pagrindas yra reali fizika ir net kosminių kelionių dizainas.

Į galą atsuktų automobilinių sėdynių kilmė

Mintis vaiką vežti galine kryptimi kilo iš NASA kosminės programos „Gemini“, kai astronautai buvo paleidžiami atsisukę į nugarą, kad tolygiai pasiskirstytų slėgio jėga ant nugaros. Įkvėptas šio principo, švedų profesorius Bertilas Aldmanas sukūrė pirmąją į galą atsuktą automobilinę kėdutę, specialiai sukurtą trapiems mažiems kūnams apsaugoti.

Kodėl į galą atsuktos sėdynės yra saugesnės

Naujamečių ir mažų vaikų galvos yra proporcingai didesnės ir sunkesnės, palyginti su kūnu. Jų kaklo raumenys ir stuburo struktūros dar tik vystosi. Į priekį atsuktos sėdynės avarijos metu vaiko galva smarkiai metama į priekį, todėl kaklas ir stuburas patiria didžiulį krūvį.

kodel i gala atsuktos vaikiskos kedutes yra saugesnes
Thule nuotrauka

Tačiau į galą atsukta kėdutė tolygiai palaiko vaiko galvą, kaklą ir stuburą. Susidūrimo atveju sėdynė sugeria energiją ir tolygiai ją paskirsto, todėl labai sumažėja sužeidimų rizika. Net ir susidūrus iš galo, vaikas juda kartu su sėdyne, o ne yra metamas į priekį.

Eksperto įžvalgos

„Priekinių susidūrimų metu į galą atsuktos kėdutės iki ketverių metų amžiaus vaikams iki 75 % sumažina sunkių sužalojimų riziką“, – aiškina vaikų saugos ekspertė daktarė Laura Petrauskienė.

Kada vaikai turėtų pereiti prie į priekį atsuktos kėdutės?

Rekomendacijos skiriasi priklausomai nuo regiono. JAV Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) rekomenduoja naudoti atgal atsuktas kėdutes bent iki 12 mėnesių amžiaus. Daugelyje Europos šalių minimali riba yra 15 mėnesių. Tačiau ekspertai sutaria, kad geriausia vaiką laikyti atsuktą galine kryptimi kuo ilgiau – geriausia iki 4 metų amžiaus.

Valandų kėdutės, pritaikytos vaikui sėdėti gale, pasirinkimas

Pagrindiniai dalykai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:

  • Svorio ir ūgio ribos – įsitikinkite, kad kėdutė atitinka jūsų vaiko dydį.
  • Penkių taškų saugos diržai – užtikrina maksimalų sulaikymą smūgio metu.
  • Apsauga nuo šoninio smūgio – Apsaugo šoninių susidūrimų metu.
  • Energiją sugeriančios putos – Sumažina perduodamas susidūrimo jėgas.
Skaitykite  Ar stabdžių dulkės kenkia sveikatai? Mokslininkai turi atsakymą

Sertifikacijos, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį

  • R129 (ES) – apima šoninio smūgio ir ISOFIX suderinamumą.
  • Švedijos PLUS testas – vienas iš griežčiausių pasaulyje automobilių sėdynių susidūrimo testų.
  • FMVSS Nr. 213 (JAV) – priekinio ir šoninio smūgio standartų bandymai.

Išvada: Į galą atsukta kėdutė yra protingiausias pasirinkimas

Į galą atsuktos sėdynės užtikrina neprilygstamą kūdikių ir mažų vaikų apsaugą, nes gerokai sumažina sunkių sužalojimų riziką susidūrimo metu. Tėvai raginami vaikus laikyti atsuktus atgal į galinę sėdynę tol, kol tai leidžia sėdynė. Tai nedidelis pakeitimas, kuris gali išgelbėti gyvybę.

Ar naudojate savo vaikui sėdynę, nukreiptą į galinę sėdynę? Pasidalykite savo patirtimi ir patarimais toliau esančiuose komentaruose!

Žymos: vaikiškos kėdutės
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz