Europos elektromobilių rinka patiria reikšmingus pokyčius. Pirmą kartą per daugelį metų „Tesla“ neteko populiariausio elektromobilio gamintojo titulo. 2025 m. balandžio mėn. pardavimo duomenys atskleidžia netikėtą naują lyderį – „Škoda Elroq“.
„Škoda Elroq“ išsiveržia į priekį
Remiantis „Jato Dynamics“ duomenimis, „Škoda Elroq“ praėjusį mėnesį tapo geriausiai parduodamu elektromobiliu Europoje – parduota 7998 vienetai. Šis naujas modelis pranoko ilgametę lyderę ‚Tesla‘ ir jos geriausiai parduodamą modelį „Model Y“, kuris su 4495 registruotais automobiliais nukrito į devintą vietą, o pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 53 %.
- Škoda Elroq: 7998 vienetai (naujas modelis)
- VW ID.3: 6932 vienetai (+34 %)
- VW ID.7: 6776 vienetai (+640 %)
- VW ID.4: 6 297 vienetai (+3 %)
- Kia EV3: 5 680 vienetai (naujas modelis)
- Renault 5: 5 662 vienetai (naujas modelis)
- BMW iX1: 5 518 vienetai (+24 %)
- Škoda Enyaq: 5 037 vienetai (+37 %)
- Tesla Model Y: 4 495 vienetai (–53 %)
- Citroen C3 EV: 3 962 vienetai (naujas modelis)
„Volkswagen“ grupė dominuoja rinkoje
„Volkswagen“ grupė toliau išlaiko dominuojančią padėtį Europos elektromobilių rinkoje. Keturi iš penkių populiariausių modelių – „Škoda Elroq“, „VW ID.3“, „ID.7“ ir „ID.4“ – priklauso šiai grupei, o tai rodo sėkmingą elektrifikacijos strategiją. Iš viso „Volkswagen“ elektromobilių pardavimas, palyginti su praėjusiais metais, išaugo 61 %.
„BYD“ pranoko „Tesla“ Europoje
Pirmą kartą Kinijos automobilių gamintojas BYD Europoje užregistravo daugiau elektromobilių nei Tesla. Balandį BYD pardavė 7231 vienetą, o tai yra 169 % daugiau nei praėjusiais metais. Tuo tarpu Tesla užregistravo 7165 elektromobilius, o tai yra 49 % mažiau, ir užėmė 11 vietą tarp elektromobilių gamintojų.
10 geriausiai parduodamų elektromobilių gamintojų Europoje – 2025 m. balandžio mėn.
- Volkswagen: 23 514 vienetai (+61 %)
- BMW: 14 867 vienetai (+5 %)
- Škoda: 13 598 vienetai (+214 %)
- Audi: 11 958 vienetai (+48 %)
- Renault: 10 328 vienetai (+58 %)
- Kia: 9 101 vienetai (+55 %)
- Mercedes-Benz: 8 739 vienetai (–1 %)
- Volvo: 7 768 vienetai (–43 %)
- Hyundai: 7 346 vienetai (+20 %)
- BYD: 7 231 vienetai (+169 %)
Kas toliau laukia „Tesla“?
Nepaisant Elono Musko optimistinių pareiškimų apie paklausos atsigavimą, „Tesla“ pardavimo skaičiai rodo kitokią realybę. Nors bendrovė išlieka pagrindine žaidėja pasaulinėje elektromobilių rinkoje, jos dominavimas Europoje silpnėja dėl stiprios vietos konkurencijos ir agresyvaus Kinijos prekių ženklų, tokių kaip BYD, augimo.
Kokia jūsų nuomonė? Ar „Tesla“ karaliavimas Europoje tikrai baigėsi? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.