Kai „Toyota“ atskleidė, kad naujojoje „Supra“ bus naudojamas BMW B58 variklis, daugelis puristų buvo nusiteikę skeptiškai. „Toyota“ 2JZ, garsėjantis neperšaunama konstrukcija ir milžiniškomis tiuningo galimybėmis, paliko didžiulius batus, kuriuos reikėjo užpildyti. Tačiau laikui bėgant tapo aišku, kad B58 yra ne tik vertas įpėdinis, bet ir galbūt 2JZ formulės evoliucija, patobulinta XXI amžiui.
Modernus stebuklas su giliomis šaknimis
B58 – tai 3,0 litro darbo tūrio, 3,0 litrų, eilinis šešių cilindrų variklis su vienu turbokompresoriumi, naudojamas daugelyje BMW modelių ir dabartinėje „Toyota Supra“. Pasak Stephano Papadakio, kuris konstruoja 1000 AG drifto automobilius, šis variklis yra įspūdingai perteklinis: tiuningo specialistai patikimai pasiekia daugiau nei 700 AG, naudodami daugiausia standartinius vidinius komponentus. Kaip ir 2JZ, B58 variklis, nors ir naudojant šiuolaikinius įrankius, buvo kuriamas atsižvelgiant į tvirtumą.
Inžinerijos evoliucija: Nuo geležies iki intelekto
Kai 2JZ turi geležinį bloką ir seną, 8-ajame dešimtmetyje sukurtą inžineriją, B58 naudojasi CAD, FEA modeliavimu ir patobulinta metalurgija. Rezultatas? Lengvesnis aliuminio blokas, kuris yra toks pat tvirtas. Dėl BMW modulinio projektavimo metodo B58 turi bendrą architektūrą su benzininiais ir dyzeliniais broliais ir seserimis, ypač su dyzeliniu B57. Šis bendras „uždaro denio“ bloko išdėstymas smarkiai pagerina standumą, imituodamas 2JZ konstrukcijos tvirtumą.
Dalijama DNR su dyzeliniais varikliais
B58 ir B57 blokai iš esmės yra vienodi, sukurti taip, kad atlaikytų ekstremalų slėgį. Abiejuose naudojami kaltiniai plieniniai alkūniniai velenai, o B58 sumontuoti kaltiniai švaistikliai. Dėl šių elementų, kurie paprastai būna skirti didelio našumo arba dyzeliniams varikliams, B58 yra unikaliai stiprus serijiniam benzininiam varikliui.
Valvetronic, VANOS ir patikimumas esant 9000 aps/min
B58 taip pat įdiegtos BMW „Valvetronic“ ir dvigubos VANOS sistemos, leidžiančios neįtikėtinai kontroliuoti vožtuvų laiką ir kėlimo aukštį. Iš pradžių skeptiškai nusiteikęs Papadakis dabar giria „Valvetronic“ sistemą kaip „itin patikimą“, net iki 9000 aps/min. Tuneriams tereikia patobulinti kumštelius, vožtuvų spyruokles ir degalų tiekimą, kad pasiektų keturženklį arklio galių lygį.
Efektyvus tepimas ir nuolatinis tobulinimas
Kitas svarbiausias akcentas – kintamo darbinio tūrio alyvos siurblys, kuris pritaiko alyvos kiekį pagal variklio apkrovą – to pakanka visam drifto sezonui. BMW ir toliau tobulina B58: 2018 m. į atnaujinimus įtraukti integruoti išmetimo kolektoriai ir paprastesnės paskirstymo grandinės. 2022 m. peržiūroje pridėtas dvigubas degalų įpurškimas (tiesioginis ir portinis), atnaujinta VANOS pavara ir 48 V švelni hibridinė sistema – taip subalansuotas našumas ir efektyvumas.
Verdiktas: Nauja legenda
B58 yra ne tik geras variklis – jis yra puikus variklis. Jis išlaiko 2JZ variklio dvasią – stiprumą, patikimumą ir derinimo galimybes, tačiau jo pakuotė atitinka šiuolaikinius išmetamųjų teršalų ir efektyvumo standartus. Jei kas nors abejoja jo vieta istorijoje, paklauskite tiuningo specialistų, kurie lengvai išvysto 1000 AG.
Kokia jūsų nuomonė? Ar gali B58 vieną dieną pralenkti 2JZ legendos statusu? Pasidalykite savo mintimis toliau!