• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Technologijos

Ar žinojai? Stabdžių dulkės kenkia tavo plaučiams – „Brembo“ turi sprendimą

pagal Andžej Biaigo
2025.05.28, 14:30
Technologijos
A A
0
brembo greentell

Brembo nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Stabdžių dulkės ne tik vargina ratus – jos kelia vis didesnę aplinkosaugos problemą. Artėjant naujoms „Euro 7“ taisyklėms, „Brembo“ pristatė novatorišką sprendimą: Greentell” stabdžių diskai, sukurti taip, kad smarkiai sumažintų kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį.

Nematoma grėsmė: Kas yra stabdžių dulkės?

Kiekvieną kartą nuspaudus stabdžius į orą patenka mikroskopinės dalelės, nes stabdžių trinkelės trinasi į diskus. Šiose dalelėse, paprastai vadinamose stabdžių dulkėmis, yra sunkiųjų metalų ir smulkiųjų dalelių, kurios gali pakenkti žmonių sveikatai ir užteršti aplinką. Pagal „Euro 7“ standartą Europos Sąjunga pirmą kartą reguliuos šį su išmetamosiomis dujomis nesusijusį taršos šaltinį, nustatydama 7 mg/km ribą nuo 2026 m., o iki 2035 m. ji bus sumažinta iki 3 mg/km.

„Brembo“ atsakas: „Greentell“ technologijos pristatymas

„Brembo“, aukštos kokybės stabdžių sistemų lyderė, sukūrė „Greentell“ – dengtų stabdžių diskų sistemą, kurioje naudojant lazerinį metalo nusodinimą (LMD) gerokai sumažinamas kietųjų dalelių išmetimas. Pasak „Brembo“ stabdžių diskų kūrimo vadovo Fabiano Carminati, šis sprendimas sukurtas taip, kad atitiktų „Euro 7“ standartus įvairiose transporto priemonėse, ne tik prabangiuose automobiliuose.

Kaip veikia LMD

  • Lazeriu įkaitinami metalo milteliai ir jais padengiamas disko paviršius
  • Po apdirbimo sukuriama dvisluoksnė patentuota danga
  • 80 % sumažina disko paviršiaus nusidėvėjimą

Realus poveikis: 90 % mažiau išmetamų teršalų

Tikrinant pagal WLTP stabdymo ciklą, „Greentell“ diskai, palyginti su tradiciniais ketaus diskais, 90 % sumažino išmetamų dalelių kiekį. Dengti diskai taip pat tarnauja 20-30 % ilgiau, nors „Brembo“ pažymi, kad jie yra plonesni už įprastus diskus, kad būtų išlaikytas svorio balansas.

Naujas stabdžių trinkelių suderinamumas

Dėl unikalių „Greentell“ diskų paviršiaus savybių „Brembo“ turėjo sukurti visiškai naujas stabdžių trinkeles, kad būtų užtikrinta optimali trintis ir atsparumas dilimui. Ši integracija užtikrina eksploatacinių savybių pastovumą bet kokiomis važiavimo sąlygomis, įskaitant šaltą ir druskingą aplinką.

Tvarumas atitinka dizainą: Vizualinis nusidėvėjimo indikatorius

Užuot tradiciškai tikrinusi storį, „Brembo“ savo logotipą integruoja tiesiai į disko paviršių. Kai logotipas išnyksta, vadinasi, laikas keisti. Ši koncepcija pasiskolinta iš automobilių sporto, kur labai svarbu greitai ir aiškiai įvertinti nusidėvėjimą.

Kodėl nėra gręžtinių ar dantytų rotorių?

Priešingai nei tipiniai našūs diskai, „Greentell“ diskai yra lygūs. Nors gręžtiniai ar dantyti rotoriai atrodo sportiškai, jie labiau dilinėja, todėl didėja išmetamųjų teršalų kiekis, o tai tiesiogiai prieštarauja „Greentell“ aplinkosaugos tikslams. Dėl medžiagų mokslo pažangos šiuolaikiniai diskai nebekelia problemų dėl dujų išsiskyrimo.

Dėmesys sutelktas į Europą, bet potencialas yra didesnis

Greentell yra pritaikytas Europos rinkoms dėl Euro 7 taisyklių, tačiau gali būti pritaikytas ir JAV, jei išmetamųjų teršalų standartai keisis. „Brembo“ antrinės rinkos linija „Greenance“ siūlo panašius privalumus privatiems klientams, norintiems sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį nesumažinant eksploatacinių savybių.

Eksperto įžvalgos

„Euro 7 reglamentas turės įtakos beveik visiems lengviesiems automobiliams, – aiškina Fabiano Carminati. „Mūsų tikslas buvo ne tik sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį – tai reikėjo padaryti dideliu mastu, užtikrinant pastovų stabdžių veikimą bet kokiomis sąlygomis. „Greentell“ pasiekė ir viena, ir kita dėl LMD technologijos.”

Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams

Nors „Euro 7“ taikomas visoje ES, jo poveikis bus tiesiogiai juntamas ir Lietuvoje. Automobilių gamintojams pradėjus pereiti prie reikalavimus atitinkančių sistemų, tikėkitės, kad keliuose pasirodys „Greentell“ įranga aprūpinti automobiliai. Nors eksploatacinės savybės smarkiai nesikeis, nauda sveikatai ir aplinkai bus didelė.

Išmintingesnis būdas sustoti

„Brembo“ „Greentell“ diskai rodo, kad net tokius senus transporto priemonių komponentus kaip stabdžiai galima pertvarkyti taip, kad jie būtų tvarūs. Pradėjus taikyti Euro 7 standartą, tokios naujovės bus labai svarbios siekiant sumažinti kietųjų dalelių išmetimą ir įgyvendinti aplinkosaugos tikslus.

Ar pasitikėtumėte nauja stabdžių technologija, kuri 90 % sumažina išmetamųjų teršalų kiekį? Pasidalykite savo mintimis toliau pateiktose pastabose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: euro 7stabdžiaistabdžių dulkės
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz