Stabdžių dulkės ne tik vargina ratus – jos kelia vis didesnę aplinkosaugos problemą. Artėjant naujoms „Euro 7“ taisyklėms, „Brembo“ pristatė novatorišką sprendimą: Greentell” stabdžių diskai, sukurti taip, kad smarkiai sumažintų kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį.
Nematoma grėsmė: Kas yra stabdžių dulkės?
Kiekvieną kartą nuspaudus stabdžius į orą patenka mikroskopinės dalelės, nes stabdžių trinkelės trinasi į diskus. Šiose dalelėse, paprastai vadinamose stabdžių dulkėmis, yra sunkiųjų metalų ir smulkiųjų dalelių, kurios gali pakenkti žmonių sveikatai ir užteršti aplinką. Pagal „Euro 7“ standartą Europos Sąjunga pirmą kartą reguliuos šį su išmetamosiomis dujomis nesusijusį taršos šaltinį, nustatydama 7 mg/km ribą nuo 2026 m., o iki 2035 m. ji bus sumažinta iki 3 mg/km.
„Brembo“ atsakas: „Greentell“ technologijos pristatymas
„Brembo“, aukštos kokybės stabdžių sistemų lyderė, sukūrė „Greentell“ – dengtų stabdžių diskų sistemą, kurioje naudojant lazerinį metalo nusodinimą (LMD) gerokai sumažinamas kietųjų dalelių išmetimas. Pasak „Brembo“ stabdžių diskų kūrimo vadovo Fabiano Carminati, šis sprendimas sukurtas taip, kad atitiktų „Euro 7“ standartus įvairiose transporto priemonėse, ne tik prabangiuose automobiliuose.
Kaip veikia LMD
- Lazeriu įkaitinami metalo milteliai ir jais padengiamas disko paviršius
- Po apdirbimo sukuriama dvisluoksnė patentuota danga
- 80 % sumažina disko paviršiaus nusidėvėjimą
Realus poveikis: 90 % mažiau išmetamų teršalų
Tikrinant pagal WLTP stabdymo ciklą, „Greentell“ diskai, palyginti su tradiciniais ketaus diskais, 90 % sumažino išmetamų dalelių kiekį. Dengti diskai taip pat tarnauja 20-30 % ilgiau, nors „Brembo“ pažymi, kad jie yra plonesni už įprastus diskus, kad būtų išlaikytas svorio balansas.
Naujas stabdžių trinkelių suderinamumas
Dėl unikalių „Greentell“ diskų paviršiaus savybių „Brembo“ turėjo sukurti visiškai naujas stabdžių trinkeles, kad būtų užtikrinta optimali trintis ir atsparumas dilimui. Ši integracija užtikrina eksploatacinių savybių pastovumą bet kokiomis važiavimo sąlygomis, įskaitant šaltą ir druskingą aplinką.
Tvarumas atitinka dizainą: Vizualinis nusidėvėjimo indikatorius
Užuot tradiciškai tikrinusi storį, „Brembo“ savo logotipą integruoja tiesiai į disko paviršių. Kai logotipas išnyksta, vadinasi, laikas keisti. Ši koncepcija pasiskolinta iš automobilių sporto, kur labai svarbu greitai ir aiškiai įvertinti nusidėvėjimą.
Kodėl nėra gręžtinių ar dantytų rotorių?
Priešingai nei tipiniai našūs diskai, „Greentell“ diskai yra lygūs. Nors gręžtiniai ar dantyti rotoriai atrodo sportiškai, jie labiau dilinėja, todėl didėja išmetamųjų teršalų kiekis, o tai tiesiogiai prieštarauja „Greentell“ aplinkosaugos tikslams. Dėl medžiagų mokslo pažangos šiuolaikiniai diskai nebekelia problemų dėl dujų išsiskyrimo.
Dėmesys sutelktas į Europą, bet potencialas yra didesnis
Greentell yra pritaikytas Europos rinkoms dėl Euro 7 taisyklių, tačiau gali būti pritaikytas ir JAV, jei išmetamųjų teršalų standartai keisis. „Brembo“ antrinės rinkos linija „Greenance“ siūlo panašius privalumus privatiems klientams, norintiems sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį nesumažinant eksploatacinių savybių.
Eksperto įžvalgos
„Euro 7 reglamentas turės įtakos beveik visiems lengviesiems automobiliams, – aiškina Fabiano Carminati. „Mūsų tikslas buvo ne tik sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį – tai reikėjo padaryti dideliu mastu, užtikrinant pastovų stabdžių veikimą bet kokiomis sąlygomis. „Greentell“ pasiekė ir viena, ir kita dėl LMD technologijos.”
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams
Nors „Euro 7“ taikomas visoje ES, jo poveikis bus tiesiogiai juntamas ir Lietuvoje. Automobilių gamintojams pradėjus pereiti prie reikalavimus atitinkančių sistemų, tikėkitės, kad keliuose pasirodys „Greentell“ įranga aprūpinti automobiliai. Nors eksploatacinės savybės smarkiai nesikeis, nauda sveikatai ir aplinkai bus didelė.
Išmintingesnis būdas sustoti
„Brembo“ „Greentell“ diskai rodo, kad net tokius senus transporto priemonių komponentus kaip stabdžiai galima pertvarkyti taip, kad jie būtų tvarūs. Pradėjus taikyti Euro 7 standartą, tokios naujovės bus labai svarbios siekiant sumažinti kietųjų dalelių išmetimą ir įgyvendinti aplinkosaugos tikslus.
Ar pasitikėtumėte nauja stabdžių technologija, kuri 90 % sumažina išmetamųjų teršalų kiekį? Pasidalykite savo mintimis toliau pateiktose pastabose arba socialiniuose tinkluose.