Elektromobilių populiarumas vis auga, tačiau išsirinkti tinkamą transporto priemonę nebėra svarbu tik įkrovimo greitis ar vidaus įranga. Daugeliui pirkėjų svarbiausia, kokį nuotolio atstumą jie gauna už savo pinigus. Vokietijos automobilių klubas ADAC neseniai išbandė 480 elektromobilių modelių, kad nustatytų, kurie iš jų pasižymi geriausiu kainos ir ridos santykiu. Rezultatai? Nustebino – ir yra labai svarbūs biudžetą vertinantiems Europos vairuotojams.
Ką reiškia „kainos ir nuotolio santykis“?
Tai kaina eurais už kilometrą WLTP sertifikuoto nuvažiuojamo atstumo. Padaliję bazinę transporto priemonės kainą iš jos oficialaus nuvažiuojamo atstumo, pirkėjai gali geriau įvertinti savo investicijų efektyvumą. Tai panašu į tai, kaip vartotojai prekybos centruose lygina kainas už kilogramą.
Top 3: Tesla, Kia ir Hyundai pirmauja lentelėje
Toliau pateikiami modeliai, kurių vieno kilometro ridos kaina yra mažiausia:
Gamintojas | Modelis | Transporto priemonių klasė | Bazinė kaina (€) | WLTP rida (km) | Euras už kilometro ridą |
---|---|---|---|---|---|
Tesla | Modelis 3 maksimalus nuotolis | Vidutinė klasė | 44 990 | 702 | 64 |
Kia | EV3 (81,4 kWh) | Žemesnė vidurinioji klasė | 41 390 | 605 | 68 |
Hyundai | Inster (49 kWh) | Mažas automobilis | 25 400 | 370 | 69 |
Mercedes Benz | CLA Coupé 250+ EQ | Žemesnė vidurinioji klasė | 55 859 | 791 | 71 |
Leapmotor | T03 | Minicar | 18 900 | 265 | 71 |
Citroën | ë-C3 | Mažas automobilis | 23 300 | 326 | 71 |
Opel | Corsa Electric (54 kWh) | Mažas automobilis | 31 490 | 429 | 73 |
Dacia | Spring Electric 45 | Minicar | 16 900 | 225 | 75 |
Peugeot | e-3008 230 Long Range | Žemesnė vidurinioji klasė | 52 750 | 698 | 76 |
Skoda | Elroq 85 | Žemesnė vidurinioji klasė | 43 900 | 580 | 76 |
MINI | Cooper SE | Mažas automobilis | 30 700 | 402 | 76 |
BYD | Delfinas | Žemesnė vidurinioji klasė | 32 990 | 427 | 77 |
VW | ID.3 GTX | Žemesnė vidurinioji klasė | 47 225 | 606 | 78 |
Fiat | Grande Panda Electric | Mažas automobilis | 24 990 | 320 | 78 |
MINI | Countryman E | Žemesnė vidurinioji klasė | 36 800 | 462 | 80 |
Hyundai | Kona Electric (65,4 kWh) | Žemesnė vidurinioji klasė | 40 990 | 514 | 80 |
Polestar | 2 ilgo nuotolio vienas variklis (82 kWh) | Vidutinė klasė | 52 690 | 659 | 80 |
Renault | Scénic E-Tech Electric 220 Long Range | Žemesnė vidurinioji klasė | 47 900 | 598 | 80 |
Tesla | Modelis Y Didžiausias nuotolis | Vidutinės klasės | 49 990 | 622 | 80 |
Lynk & Co | 02 | Vidutinė klasė | 35 995 | 445 | 81 |
Šie rezultatai rodo, kad tiek vidutinio dydžio sedanai, tiek kompaktiški elektromobiliai gali užtikrinti puikią vertę. Tikėtasi, kad „Tesla“ pirmaus pagal nuvažiuojamą atstumą, tačiau „Kia“ ir „Hyundai“ daro įspūdį siūlydami didelį nuvažiuojamą atstumą už gerokai mažesnę kainą.
Mercedes CLA: aukščiausios klasės vertė ir stebinantis efektyvumas
Naujasis Mercedes CLA Coupé 250+ EQ yra išskirtinis. Nepaisant didelės bazinės 55 859 eurų kainos, jis siūlo įspūdingą 791 km nuvažiuojamą atstumą, todėl jo vertė yra labai gera – 71 euras už kilometrą. Prabangiam kupė tai nepaprastai daug.
Kiti efektyvūs modeliai, į kuriuos verta atkreipti dėmesį
Nuo mikroautobusų iki visureigių, gerai pasirodė ir keletas kitų elektromobilių:
- Citroën ë-C3: 23 300 € / 326 km → 71 €/km
- Opel Corsa Electric: 31 490 € / 429 km → 73 €/km
- „Peugeot e-3008 Long Range“: 52 750 € / 698 km → 76 €/km
- Skoda Elroq 85: 43 900 € / 580 km → 76 €/km
Šiuose modeliuose dera prieinamumas, praktiškas dizainas ir solidūs ridos rodikliai, dėl kurių verta atkreipti dėmesį į juos vertės ieškantiems Lietuvos pirkėjams.
Ne tik pigūs automobiliai – svarbiausia pusiausvyra
Pasak ADAC ekspertų, geras kainos ir diapazono santykis nereiškia, kad reikia daryti kompromisus dėl dydžio ar našumo. „Ne tik pigiausi automobiliai yra geriausios vertės“, – pažymėjo jie. „Tokie aukščiausios klasės modeliai kaip “Mercedes CLA„ rodo, kad efektyvumo galima rasti visuose kainų segmentuose.“
Kodėl tai svarbu Lietuvoje
Daugėjant elektromobilių paplitimui tokiuose miestuose kaip Vilnius ir Kaunas bei atsirandant naujoms lengvatoms elektromobilių pirkėjams, vis svarbiau suprasti kainos ir efektyvumo kompromisą. Mažesnės energijos sąnaudos vienam kilometrui ir didelis nuvažiuojamas atstumas suteikia praktinį pranašumą realiomis sąlygomis – ypač esant ribotai greitojo įkrovimo infrastruktūrai.
Kokia jūsų nuomonė? Ar pirmenybę teiktumėte pigesniam EV su mažesniu nuvažiuojamu atstumu, ar daugiau investuotumėte į ilgesnes keliones? Pasidalykite savo mintimis komentaruose.