Kai pasirodo diagnostikos sutrikimo kodas P006E, jis signalizuoja apie kritinį įtampos trūkumą turbokompresoriaus didinimo valdymo grandinėje, į kurį reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Variklio valdymo modulis aptinka šį elektrinį gedimą, kai maitinimo įtampa nukrenta žemiau leistinos ribos, todėl sumažėja sistemos gebėjimas efektyviai reguliuoti slėgio didinimą. Ši iš pirmo žvilgsnio nedidelė elektrinė problema gali virsti rimtomis eksploatacinėmis problemomis ir išmetamųjų teršalų kiekio pažeidimais. Supratus pagrindines šio įtampos kritimo priežastis, paaiškėja, kodėl kai kuriose transporto priemonėse visiškai sugenda turbokompresorius, o kitose tik sumažėja galia.
P006E Turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus A maitinimo įtampos grandinės žema reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P006E reiškia elektros tiekimo grandinės, maitinančios turbokompresoriaus arba turbokompresoriaus pripūtimo kontrolės sistemą, gedimą. ECM stebi įtampos lygį šioje grandinėje ir, kai įtampa nukrenta žemiau iš anksto nustatytų ribų, įjungia šį kodą. Europos transporto priemonėse šią funkciją atlieka ECM (variklio valdymo modulis), kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose variklio ir transmisijos veikimą valdo jungtinis PCM (transmisijos valdymo modulis). Dėl šios žemos įtampos būklės negalima tinkamai valdyti padidinto slėgio kontrolės, todėl sumažėja variklio našumas ir dėl netinkamo oro ir degalų mišinio santykio gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P006E priežastys
- Pažeista laidų sistema – surūdiję arba nutrūkę padidinto slėgio kontrolės grandinės laidai
- Sutrikęs didinimo kontrolės solenoidas – vidinis elektros gedimas, dėl kurio sumažėja įtampa
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, mažinančios tiekiamą įtampą
- ECM gedimas – vidinės ECM problemos, darančios įtaką įtampos išėjimui į didinimo kontrolės sistemą
- Sprogęs saugiklis arba relė – elektros apsaugos komponentai sutrikdo maitinimą
- Baterijos arba įkrovimo sistemos problemos – nepakankama bendra elektros sistemos įtampa
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo trūkumas
- Mažesnė degalų ekonomija – sumažėjęs efektyvumas dėl netinkamo slėgio padidinimo valdymo
- Turbokompresoriaus atsilikimas arba jo nebuvimas – vėluojanti arba trūkstama turbokompresoriaus reakcija
- Variklio svyravimas – nereguliarus galios perdavimas greitėjant
- Neįprasti variklio garsai – švilpimas arba šlifavimas iš turbokompresoriaus srities
Diagnozė ir bandymas
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Vizualiai apžiūrint padidėjimo kontrolės laidų pluoštą, nustatomi akivaizdūs pažeidimai, korozija arba atsilaisvinusios jungtys. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai išmatuoja įtampą padidinto slėgio valdymo elektromagneto jungtyje, kai variklis veikia, ir palygina rodmenis su gamintojo reikalavimais. Atliekant bandymus tikrinamas laidų tarp ECM ir padidinimo kontrolės komponentų vientisumas. Mechanikai taip pat patikrina tinkamas įžeminimo jungtis ir, naudodami skenavimo įrankio aktyviąsias testavimo funkcijas, patikrina, kaip veikia stiprintuvo valdymo solenoidas. Akumuliatoriaus ir įkrovimo sistemos įtampos patikrinimas užtikrina tinkamą visų sistemų maitinimą.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Laidų sistemos remontas arba keitimas – pažeistų laidų arba jungčių tvirtinimas; kaina: 80-200 €
- Boost valdymo elektromagneto pakeitimas – naujo elektromagnetinio vožtuvo įrengimas; kaina: 150 € – 350 €
- ECM keitimas arba programavimas – sugedusio valdymo modulio keitimas; kaina: 800 € – 1500 €
- Saugiklių arba relių keitimas – perdegusių elektros komponentų keitimas; kaina: 15 € – 40 €
- Baterijos arba generatoriaus aptarnavimas – įkrovimo sistemos problemų sprendimas; kaina: 100 € – 400 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandomuosius važiavimus, kad patvirtintų tinkamą sistemos veikimą ir užkirstų kelią kodo sugrįžimui.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 320d 2010-2018 m.
- Volkswagen Golf GTI 2008-2014
- Mercedes-Benz C220 CDI 2011-2017
- Ford Focus ST 2012-2018
- Peugeot 308 1.6 THP 2010-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P006E yra aktyvus?
Vairuoti galima, tačiau nerekomenduojama vairuoti ilgesnį laiką. Dėl sumažėjusio slėgio padidinimo valdymo gali būti pažeistas variklis dėl netinkamo oro ir degalų santykio ir gali sugesti turbokompresorius. Sugedus turbokompresoriui, remonto išlaidos labai išauga ir gali siekti 2000 eurų ar daugiau.
Kiek paprastai kainuoja P006E diagnostika ir remontas Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai daugumoje Lietuvos servisų svyruoja nuo 40 € iki 80 €. Bendra remonto kaina svyruoja nuo 80 € už paprastus elektros instaliacijos gedimus iki 1500 € už ECM pakeitimą. Dažniausiai pasitaikantys remonto darbai, susiję su slėgio didinimo valdymo solenoidais, kainuoja nuo 150 € iki 350 €, įskaitant darbą.
Ar dėl P006E mano automobilis nepraeis techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvaus P006E kodo techninė apžiūra bus nesėkminga.
Išvada
P006E diagnostiniam kodui reikia sistemingai šalinti gedimus, kad būtų galima nustatyti pagrindinę turbokompresoriaus slėgio didinimo valdymo sistemos įtampos grandinės gedimo priežastį. Technikai turėtų pradėti nuo vizualinės laidų ir jungčių apžiūros, po to atlikti įtampos bandymus ir patikrinti komponentus. Tinkama diagnozė garantuoja tikslų remontą, keičiant pažeistus laidus, sugedusius solenoidus ar perdegusius saugiklius. Nedelsiant pašalinus šį kodą, išvengiama tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir palaikomas idealus padidinto slėgio valdymas, kad variklis veiktų efektyviai.