• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

EV revoliucija Europoje: 1 mln. darbo vietų ant kortos

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.07.14, 15:43
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilio ikrovimo stotele parama verslui ikrovimo stotelems
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Europa spartina perėjimą prie nulinės emisijos transporto priemonių, siekdama iki 2035 m. leisti registruoti tik naujus elektrinius arba vandeniliu varomus automobilius. Nors šis tikslas yra ambicingas aplinkosaugos požiūriu, jis taip pat kelia ekonominių ir politinių klausimų. Ar politikos pakeitimas ES galėtų kainuoti daugiau nei sutaupyti?

ES įsipareigojimas dėl nulinės emisijos transporto priemonių

Europos Sąjungos žaliojo kurso strategijoje yra tvirtas įsipareigojimas: nuo 2035 m. visi naujai registruojami lengvieji automobiliai turi išmesti nulinę CO₂ emisiją. Šia politika siekiama smarkiai sumažinti transporto sektoriaus anglies pėdsaką, kuris šiuo metu sudaro beveik 25 % visų ES išmetamųjų teršalų.

Tačiau kai kurių valstybių narių ir pramonės grupių spaudimas išbando ES ryžtą. „Reuters“ ataskaitoje pabrėžiama, kad atsisakius 2035 m. plano, iki tų metų gali būti prarasta iki 1 milijono darbo vietų ir patirta apie 90 milijardų eurų ekonominių nuostolių.

  • Daugiausia darbo vietų būtų prarasta elektromobilių tiekimo grandinėse ir akumuliatorių gamyboje.
  • Investicijos galėtų būti nukreiptos į ne ES šalis, kuriose galioja laisvesni standartai.
  • Europa galėtų prarasti savo pasaulinį konkurencingumą elektromobilių lenktynėse.

JK: stiprūs pardavimai, lanksčios taisyklės

Jungtinė Karalystė, nors ir nebe ES narė, išlieka pagrindine elektromobilių rinka. 2025 m. pirmąjį pusmetį elektromobiliai sudarė apie 21,6 % naujų transporto priemonių pardavimų JK – tai vienas didžiausių rodiklių Europoje.

Vis dėlto JK vyriausybė pasirinko lankstesnį reguliavimo kelią. Ji įvedė:

  • Mažesnės elektromobilių kvotos 2025–2029 m.
  • Išimtys nišiniams arba mažos apimties gamintojams
  • Pratęsti pereinamieji laikotarpiai hibridinėms transporto priemonėms

Šis požiūris sulaukė kritikos iš aplinkosaugos NVO ir automobilių gamintojų, kurie jau daug investavo į elektromobilių gamybą. Tačiau mažesni gamintojai palankiai vertina šį politikos pokytį kaip gelbėjimosi ratą didėjant sąnaudoms ir tiekimo grandinės problemoms.

Ką tai reiškia Lietuvai?

Kaip ES narė, Lietuva privalo siekti 2035 m. nulinės emisijos tikslo. Tai reiškia:

  • Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra yra būtina
  • Paskatos priemonės turi būti išlaikytos arba padidintos (pvz., subsidijos, mokesčių lengvatos)
  • Įmonės turėtų planuoti ilgalaikes investicijas į švaresnius automobilių parkus

Iki 2025 m. Lietuvoje buvo užregistruota daugiau nei 20 000 elektromobilių – apie 1 % nacionalinio transporto parko. Nors skaičiai auga, išlieka iššūkių infrastruktūros, įperkamumo ir visuomenės švietimo srityse.

Skaitykite  Be šio sertifikato kiniškas elektromobilis bus tik kiemo puošmena

Elektromobilių reguliavimo tendencijos visoje Europoje

1. Išmetamųjų teršalų mažinimo tikslai

ES taip pat nustatė 55 % CO₂ mažinimo tikslą naujiems automobiliams iki 2030 m. (palyginti su 2021 m. lygiu) ir nustato naujas akumuliatorių tvarumo taisykles, įskaitant perdirbimo reikalavimus ir žaliavų tiekimo reglamentus.

2. „Euro 7“ standartai

Numatoma, kad 2027 m. įsigalios „Euro 7“ norma, kuri sugriežtins visų transporto priemonių išmetamųjų teršalų kiekio reglamentus, įskaitant NOx, kietųjų dalelių ir net stabdžių bei padangų dulkių ribas.

Dėl to gali padidėti transporto priemonių kainos, ypač vidaus degimo varikliais varomų automobilių.

3. Pasaulinė konkurencija ir rinkos pokyčiai

Kinija pirmauja elektromobilių gamyboje, kurią skatina tokie prekių ženklai kaip BYD, NIO ir XPeng. ES siekia apriboti subsidijuojamą importą ir sudaryti vienodas sąlygas Europos gamintojams.

JAV Infliacijos mažinimo įstatymas numato dideles subsidijas šalies viduje pagamintoms elektromobilių ir baterijoms.

Baterijų technologijos ir infrastruktūros augimas

Baterijos

  • Ličio geležies fosfato (LFP) baterijos: ilgesnis tarnavimo laikas, mažesnė kaina, saugesnis
  • Kietojo kūno baterijos: būsimos technologijos, žadančios greitesnį įkrovimą ir didesnį nuvažiuojamą atstumą

Įkrovimo stotelės

ES siekia iki 2030 m. įrengti 1,5 mln. viešųjų įkrovimo stotelių. Šiuo metu Lietuvoje yra apie 800–1000 viešųjų įkrovimo stotelių, daugiausia kintamosios srovės (lėto įkrovimo).

Iššūkiai Lietuvai

  • Tinklo pajėgumas: vienalaikiai įkrovimo pikai gali sukelti perkrovą infrastruktūra
  • Priklausomybė nuo žaliavų: litis, kobaltas ir nikelis daugiausia importuojami iš ne ES šalių
  • Naudotų elektromobilių rinka: ribotas aukštos kokybės naudotų elektromobilių su geros būklės akumuliatoriais prieinamumas
  • Visuomenės nuomonė: baimė dėl nuvažiuojamo atstumo sumažėjimo, įkrovimo laiko ir remonto išlaidų

Ko tikėtis toliau?

  • Didieji automobilių gamintojai (pvz., „Volkswagen“, „Ford“, „Stellantis“) paskelbė planus nutraukti vidaus degimo variklių automobilių gamybą nuo 2025 iki 2030 m.
  • Elektromobilių kainos mažėja dėl mažėjančių akumuliatorių kainų ir didėjančios konkurencijos, ypač iš Kinijos
  • Vyriausybės paskatos atliks lemiamą vaidmenį masiniam jų naudojimui

Kokia jūsų nuomonė? Ar Lietuva pasirengusi elektromobilių revoliucijai? Prisijunkite prie diskusijos komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz