Lietuvoje vairuotojams, norintiems subalansuoti degalų ekonomiją, variklio patikimumą ir būsimus išmetamųjų teršalų standartus, 1,4 litro benzininiai varikliai išlieka išmaniu pasirinkimu. Daugelis šių variklių atitinka „Euro 6“ išmetamųjų teršalų standartą, todėl vairuotojai gali išvengti papildomų taršos mokesčių ir galimų vairavimo apribojimų mažos taršos zonose (MTZ).
Kodėl verta rinktis 1,4 litro „Euro 6“ benzininį variklį?
1,4 l varikliai dažnai randami kompaktiškose ir miesto transporto priemonėse. Jų populiarumas kyla dėl tvirtos galios ir eksploatavimo išlaidų pusiausvyros. „Euro 6“ atitikimas yra ypač aktualus Lietuvoje, nes automobiliams, kurie neatitinka šio standarto, ateityje gali būti taikomi didesni mokesčiai ir apribojimai.
- Mažesnės išmetamųjų teršalų emisijos ir mokesčių taupymas
- Efektyvios degalų sąnaudos
- Suderinamas su SND daugelyje modelių
- Galimas daugelyje populiarių naudotų transporto priemonių
Geriausi 1.4 benzininiai varikliai, atitinkantys „Euro 6“ standartą
1.4 TSI EA211 („Volkswagen Group“)
Pasirodo: VW Golf VII, Skoda Octavia III, Audi A3, Seat Leon
Žinomas dėl: Turbokompresorinis, sklandus veikimas, grandininė arba diržinė pavara
- Tylus ir rafinuotas 4 cilindrų dizainas
- Gerai veikia su DSG pavarų dėžėmis
- Patikimas, kai alyva keičiama kas 10–15 000 km
Atsargiai: kai kurios versijos gali eikvoti alyvą, o trumpos kelionės gali sukelti turbinos susidėvėjimą. EA211 yra patikimesnis nei EA111.
1.4 16V FIRE (Fiat/Alfa Romeo)
Pasirodo: Fiat Punto, Bravo, Panda, Alfa MiTo
Žinomas dėl: Paprastumo, mažos priežiūros, puikaus suderinamumo su SND
- Labai paprasta ir lengva remontuoti
- Pigios dalys ir priežiūra
- Puikus suderinamumas su SND (dujos)
Atsargiai: linkęs į alyvos nuotėkį ir mažas sukimo momentas.
1.4 T-Jet (Fiat/Alfa Romeo/Jeep)
Pasirodo: Fiat 500 Abarth, Tipo, Alfa Giulietta, Jeep Renegade
Žinomas dėl: Turbokompresorius, patogus tiuningui, tvirta konstrukcija
- Patvarus ir tinka tiuningui
- Suderinamas su SND
- Mažas gedimų dažnis, kai atliekama priežiūra
Atsargiai: turbinos korpuso įtrūkimai ir nedideli alyvos nuotėkiai.
1.4 Multiair (Fiat/Alfa Romeo)
Rasta: Alfa Giulietta, Fiat 500X, Tipo
Žinomas dėl: elektrohidraulinio vožtuvų valdymo, gero našumo
- Geras energijos ir sąnaudų santykis
- Patikimas, laiku keičiant alyvą (kas 10 000 km)
Atsargiai: labai jautrus alyvos kokybei; Daugiapakopio modulio remontas yra brangus.
1.4 Turbo Ecotec (Opel)

Rasta: Opel Astra J, Corsa D/E, Mokka
Žinomas dėl: Ilgaamžių variklių, patikimos SGD palaikymo
- Dažnai tarnauja ilgiau nei 300 000 km
- Sklandus ir mažai vibruojantis veikimas
- Suderinamas su SGD (hidrauliniai keltuvai)
Atkreipkite dėmesį: alyvos nuotėkiai, turbinos ir kolektoriaus problemos B14NET versijose.
1.4 MPI / T-GDI (Hyundai/Kia)
1.4 MPI (G4LC)
- Paprastas, patikimas variklis
- Suderinamas su SGD
- Tinka miestui naudoti, jei tinkamai prižiūrima
Dėmesio: mažas sukimo momentas ir našumo problemos esant mažoms apsukoms.
1.4 T-GDI (G4LD)
- Su turbokompresoriumi, pasižymi dideliu našumu
- Geros degalų sąnaudos
- Suteikiama 7 metų „Kia“ garantija Lietuvoje
Dėmesio: DCT pavarų dėžių patikimumo įvertinimai yra prieštaringi; alyvos kokybė yra labai svarbi.
Dalykai, kuriuos reikia žinoti perkant Lietuvoje
Norėdami patvirtinti atitiktį „Euro 6“ standartui, patikrinkite transporto priemonės VIN naudodami „Regitra“ arba „CarVertical“ įrankius. „Euro 6“ standartas reikalingas, kad nuo 2024 m. nebūtų didesni registracijos mokesčiai. Jei planuojate montuoti suskystintas dujas (SND), venkite tiesioginio įpurškimo variklių, nebent jie būtų sertifikuoti. Pirmenybę teikite modeliams su hidrauliniais vožtuvų pakėlikliais.
Būsimose mažos taršos zonose Vilniuje ar Kaune gali būti uždrausti senesni varikliai („Euro 4“ arba „Euro 5“), todėl atitiktis „Euro 6“ standartams bus dar svarbesnė ilgalaikiam naudojimui.
Protingas pasirinkimas Lietuvos sąlygoms
Rinkdamiesi naudotą automobilį su 1,4 l benzininiu varikliu, pirmenybę teikite patikrintoms, paprastoms technologijoms. Daugelis VW, „Fiat“, „Opel“ ir „Hyundai“ modelių pasižymi patikimu našumu ir yra tinkami Lietuvos klimato ir kelių sąlygoms, ypač kai jie atitinka „Euro 6“ standartus. Prieš pirkdami visada patikrinkite techninės priežiūros istoriją ir alyvos keitimo intervalus.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.