Netrukus automobiliai turės … pasus. Tai ne pokštas, o naujų teisės aktų, dėl kurių balsuojama Europos Parlamente, rezultatas. Tikimasi, kad naujosios taisyklės, nors lengviesiems automobiliams ir furgonams ir toliau bus taikomos „Euro 6“ normos, padės sumažinti kelių transporto išmetamų teršalų kiekį, taigi ir švaresnį orą.
Trečiadienį (kovo 13 d.) Europos Parlamento nariai balsavo dėl naujų taisyklių, pagal kurias sumažės lengvųjų automobilių, mikroautobusų, autobusų, sunkvežimių ir priekabų išmetamų teršalų kiekis.
Lengvieji automobiliai, kuriems vis dar taikomas „Euro 6“ standartas
Svarbiausias klausimas buvo su ES Taryba pasiekto susitarimo dėl „Euro 7“ reglamento priėmimas. Lengviesiems automobiliams ir furgonams buvo paliktos dabartinės bandymų sąlygos ir išmetamųjų teršalų ribinės vertės, t. y. „Euro 6“ standartas.
Tačiau pakeitimai turės įtakos autobusams ir sunkvežimiams, kurie turės atitikti griežtesnes išmetamųjų teršalų ribas. Šiais atvejais kalbame apie laboratorijoje ir realiomis važiavimo sąlygomis išmatuotas ribines vertes. Tačiau dabartinės „Euro 6“ bandymų sąlygos išlieka nepakitusios.
Bus nustatyti minimalūs akumuliatoriaus veikimo trukmės reikalavimai
Europarlamento įvesta naujovė – lengviesiems automobiliams ir furgonams nustatytos mažesnės nei anksčiau laikytos kietųjų dalelių (PM10) ribos (PM23). Be to, naujosiose taisyklėse nustatyti minimalūs elektromobilių ir hibridinių automobilių baterijų patvarumo reikalavimai.
Teisiniai pakeitimai bus naudingi ir automobilių naudotojams. Kiekvienai transporto priemonei bus galima išduoti aplinkosaugos pasą. Jame, be kita ko, bus pateikiama informacija apie transporto priemonės aplinkosauginį veiksmingumą, t. y. išmetamųjų teršalų ribas, išmetamo CO2 kiekį, degalų ir elektros energijos suvartojimą, elektros energijos naudojimo nuotolį, akumuliatoriaus veikimo trukmę. Be to, naudotojams bus prieinama naujausia informacija, įskaitant degalų sąnaudas, akumuliatoriaus būklę, išmetamųjų teršalų kiekį, taip pat įvairi kita informacija, kurią teiks transporto priemonėje esančios sistemos.
Nuo naujų taisyklių įsigaliojimo skiria tik oficialus jų patvirtinimas Taryboje. Pranešėjas Alexandr Vondra (ECR, CZ) teigė, kad buvo pasiekta pusiausvyra tarp aplinkosaugos tikslų ir gamintojų interesų, ir pridūrė: „Norime užtikrinti, kad nauji mažesni automobiliai su vidaus degimo varikliais būtų įperkami vidaus vartotojams, ir kartu sudaryti sąlygas automobilių pramonei pasirengti numatomai sektoriaus transformacijai. Dabar ES taip pat spręs stabdžių ir padangų išmetamų teršalų problemą ir užtikrins, kad akumuliatoriai tarnautų ilgiau.”