Paskutinį 2023 m. ketvirtį Kinijos automobilių gamintoja pardavė daugiau nei „Tesla“ ir turi ambicijų iki 2030 m. tapti didžiausia elektromobilių gamintoja Europoje.
Kinijos automobilių gamintoja BYD yra viena sparčiausiai augančių bendrovių elektromobilių (EV) rinkoje.
Paskutinį praėjusių metų ketvirtį ji aplenkė JAV automobilių gamintoją „Tesla“ ir, remiantis bendrovių duomenimis, pardavė daugiau nei pusę milijono automobilių.
Vis dėlto „Tesla“ vis dar pirmauja pagal daugiausiai parduodamų elektromobilių skaičių per visus 2023 m. – parduota apie 1,8 mln. automobilių, palyginti su BYD parduotais 1,6 mln. automobilių.
BYD sėkmei 2023 m. įtakos turėjo smarkiai išaugęs mažų, nebrangių elektromobilių, tokių kaip „Seagull“ ir „Dolphin“ modeliai, pardavimas.
Spartų augimą lėmė didžiulė Kinijos rinka ir vyriausybės politika, skatinanti elektromobilių pramonę.
„Apie 90 proc. jų pardavimų ir daugybė dalykų ten daroma parduodant dideliais kiekiais ir gana konkurencingomis kainomis“, – sakė žurnalo „Autocar“ redaktoriaus pareigas einantis Jamesas Attwoodas.
Ar BYD sugebės pakartoti Tesla pasaulinę sėkmę – tai klausimas, kuris sparčiai besikeičiančioje elektromobilių aplinkoje yra labai svarbus.
„BYD tikrai siekia plėstis visame pasaulyje. Per pastaruosius kelerius metus ji pradėjo pardavinėti automobilius Europoje ir tikrai turi drąsių ambicijų toliau augti Europoje“, – sakė Attwoodas.
Didžiausias elektromobilių gamintojas Europoje iki 2030 m.
Kinijos automobilių gamintojas planuoja statyti naują gamyklą Vengrijoje, kad galėtų gaminti automobilius regione ir iki 2030 m. tapti didžiausiu elektromobilių gamintoju Europoje.
Nors tai gali skambėti kaip „beprotiška ambicija“, Attwoodas mano, kad tai įmanoma.
Pasak analitikų, pagrindinis BYD sėkmės veiksnys yra konkurencinga kainodara.
„Didžiausias skirtumas yra tai, kur jie konkuruoja. „Tesla“ vis dar laikosi tam tikro stiliaus ir dizaino (požiūrio), ir dabar yra tikras noras turėti „Tesla“ ženkliuką ir prekės ženklą, o BYD daug labiau konkuruoja kaina, tačiau už tą pačią kainą siūlo daugiau nei kitos automobilių įmonės“, – sakė Attwoodas.
Nors atrodo, kad „Tesla“ ir BYD kovos dėl pardavimų, ekspertai teigia, kad BYD ir kitų Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojų iškilimas yra iššūkis didiesiems pasaulio automobilių gamintojams.
„„Tesla“ yra amerikiečių pradedančioji įmonė, kuri veiklą pradėjo tik prieš dešimtmetį, o BYD yra Kinijos įmonė, kuri automobilius iš tikrųjų pradėjo gaminti tik prieš 20 metų, ir jos varžosi dėl didžiausio pasaulyje elektromobilių gamintojo vardo“, – sakė Attwoodas.
„Šiuo metu tai reiškia, kad visos didžiosios senosios įmonės – „Volkswagen“, „Ford“, „Honda“ ir „Toyota“ – iš tikrųjų vejasi šias dvi įmones, kurios prieš penkerius ar dešimt metų dar nebuvo jų akiratyje“.
Priešingai nei „Tesla“, BYD taip pat gamina hibridines transporto priemones. Įskaitant 1,4 mln. hibridinių automobilių, BYD gerokai aplenkė savo amerikiečių konkurentą ir 2023 m. pardavė 3 mln. lengvųjų automobilių.