• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas Baudos kvitas

Kada turite pakeisti senas padangas, kad išvengtumėte baudų?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.04.16, 19:15
Baudos kvitas
A A
0
padangos dydis ir protektoriaus gylis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vairuotojai dažnai nepastebi padangų būklės svarbos, kol nėra per vėlu, tačiau Lietuvoje valdžios institucijos nedvejodamos taiko nusidėvėjusių padangų taisykles. Esant griežtiems teisės aktams dėl minimalaus protektoriaus gylio – 1,6 mm vasarinėms ir 3 mm žieminėms padangoms, būtina reguliariai tikrinti padangas. Matomų padangų nusidėvėjimo požymių ignoravimas gali baigtis baudomis arba dar blogiau. Tikslus supratimas, kada ir kodėl reikia pakeisti senas padangas, gali būti skirtumas tarp sklandžios kelionės ir netikėtų baudų.

Suprasti teisinius padangų protektoriaus gylio reikalavimus

Nors daugelis vairuotojų į tai nekreipia dėmesio, žinoti teisinius padangų protektoriaus gylio reikalavimus yra labai svarbu norint išlikti saugiems ir išvengti baudų. Kiekvienas vairuotojų bendruomenės narys yra atsakingas už tai, kad jo transporto priemonės būtų tinkamos eksploatuoti kelyje, o protektoriaus gylis čia vaidina svarbų vaidmenį.

Lietuvoje teisės aktai numato, kad minimalus protektoriaus gylis turi būti 1,6 milimetro (mm) vasaros padangoms ir 3 milimetrai (mm) žieminėms padangoms. Policijos pareigūnai dažnai tikrina padangų protektorių per apžiūrą kelyje, todėl svarbu būti informuotiems ir laikytis reikalavimų.

Tinkamas padangų protektoriaus gylis – tai ne tik taisyklių laikymasis, bet ir visų eismo dalyvių apsauga. Kai vairuotojai teikia pirmenybę tinkamai padangų priežiūrai, jie rodo pagarbą sau ir kitiems, stiprina pasitikėjimą ir saugumą bendruomenėje, kurią vertina.

Požymiai, kad jūsų padangos nebetinkamos važiuoti keliu

padangos gumbas pazeista padanga

Įspėjamieji ženklai dažnai atskleidžia, kada padangos nebėra saugios kelyje. Įtrūkimai palei šonines sieneles, matomos išgaubos arba pūslės gali reikšti vidinius pažeidimus. Netaisyklingas protektoriaus nusidėvėjimas gali reikšti, kad yra problemų su geometrija arba pakaba, todėl automobilis tampa mažiau stabilus.

Padangos, skleidžiančios neįprastus garsus, pavyzdžiui, dunksėjimą ar ūžimą, dažnai rodo konstrukcines problemas arba disbalansą. Kai padangose dažnai pritrūksta oro, net ir pripildžius jas oro, greičiausiai atėjo laikas jas keisti. Vibracijos vaire – ypač važiuojant didesniu greičiu, matuojamu kilometrais per valandą (km/h) – rodo, kad padanga gali būti pažeista.

Vairuotojai, pastebėję šiuos požymius, neturėtų jų ignoruoti; būdami atidūs, visi kelyje išlieka saugūs ir vieningi. Pasitikėjimas šiais signalais padeda bendruomenei rūpintis vieni kitais ir užtikrina, kad visi keliautų užtikrintai ir ramiai.

Skaitykite  Ar galima vairuoti po vienos taurės vyno? Štai ką sako ekspertai

Kaip patiems išmatuoti padangų protektoriaus gylį

Kiekvienas gali greitai patikrinti padangos protektoriaus gylį namuose be specialios įrangos ar ekspertinių žinių. Paprasčiausias būdas – naudoti vieno euro (1 €) monetą.

Kodėl patyrę vairuotojai tikrina padangas su 1 euro moneta padangos protektoriaus gylis

Įkiškite monetą į pagrindinį padangos griovelį; jei auksinis kraštelis lieka paslėptas, protektorius vis dar pakankamai gilus. Jei kraštą matote, protektorius nusidėvėjo ir padanga gali būti nesaugi.

Tiems, kurie pageidauja tikslesnio matavimo, paprastas protektoriaus gylio matuoklis yra nebrangus ir lengvai randamas. Įdėkite jį į griovelį ir patikrinkite rodmenis.

Bendros nuobaudos už važiavimą nudėvėtomis padangomis

Protektoriaus gylio tikrinimas padeda vairuotojams išlikti saugiems, bet taip pat padeda išvengti teisinių problemų. Lietuvoje valdžios institucijos reguliariai tikrina padangų būklę, ypač per sezoninius pokyčius.

Jei pareigūnas nustato, kad padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei minimalus (vasarą – 1,6 mm, žiemą – 3 mm), vairuotojams gali būti skiriamos baudos vietoje. Šios baudos paprastai svyruoja nuo 30 iki 40 eurų, tačiau už pakartotinius pažeidimus gali būti skiriamos didesnės baudos ir net sustabdomas vairuotojo pažymėjimas.

Draudimo bendrovės dažnai atsisako atlyginti žalą po eismo įvykių, kuriuos sukėlė nusidėvėjusios padangos, todėl vairuotojas lieka atsakingas už visus nuostolius. Rūpindamiesi tinkamu padangų protektoriumi, žmonės ne tik apsaugo save, bet ir parodo pagarbą bendruomenės saugumo standartams.

Atsakingi vairuotojai rodo gerą pavyzdį ir padeda kurti kelius, kuriuose visi jaučiasi saugūs ir įtraukti.

Veiksniai, spartinantys padangų nusidėvėjimą

volkswagen passat automobilis dtv stabdziai stabdziu trinkeles kalades

Keli pagrindiniai veiksniai gali lemti, kad padangos dėvisi greičiau nei tikėtasi.

Didelį vaidmenį atlieka vairavimo įpročiai – staigus stabdymas, staigūs posūkiai ir staigus greitėjimas – visa tai papildomai apkrauna padangas.

Svarbu, kaip vairuojate; agresyvūs veiksmai, tokie kaip staigus stabdymas ir greiti posūkiai, gali greitai sutrumpinti padangų tarnavimo laiką.

Kelio sąlygos taip pat turi reikšmės; nelygios, grublėtos dangos ar dažnai pasitaikančios duobės gali greitai nusidėvėti padangų protektorius.

Perkraunant transporto priemonę, padangos patiria didesnį spaudimą, nei jos yra pritaikytos, todėl greičiau dėvisi.

Netinkamas padangų slėgis, nesvarbu, ar jis per didelis, ar per mažas, taip pat gali lemti ankstyvą protektoriaus nykimą.

Skaitykite  Nuo 2025 m. – griežtesnės baudos už greitį, telefoną ir neblaivumą

Netgi dėl sureguliavimo problemų, kai netinkamai sureguliuoti ratai, padangos dėvisi netolygiai.

Kai vairuotojai supranta šiuos veiksnius, jie gali suvokti, kokią įtaką padangų ilgaamžiškumui turi jų pasirinkimai ir aplinka.

Sąmoningumas padeda visiems bendruomenės nariams užtikrinti saugesnius kelius ir išvengti nereikalingų išlaidų eurais (€).

Patarimai, kaip prižiūrėti padangas ir prailginti jų tarnavimo laiką

Nors padangų nusidėvėjimas yra neišvengiamas, vairuotojai gali imtis praktinių veiksmų, kad pratęstų padangų tarnavimo laiką ir ilgainiui sutaupytų pinigų.

Laikydamiesi kelių pagrindinių priežiūros įpročių, kiekvienas gali prisidėti prie saugesnių kelių ir didesnio bendruomenės atsakomybės jausmo. Tinkama padangų priežiūra taip pat užtikrina geresnes vairavimo savybes ir padeda išvengti netikėtų išlaidų.

Pateikiame keturis svarbiausius patarimus, kaip prižiūrėti padangas ir prailginti jų tarnavimo laiką:

  1. Reguliariai tikrinkite padangų slėgį – Nepakankamai arba per daug pripūstos padangos dėvisi netolygiai ir gali greičiau susidėvėti.
  2. Ratuokite padangas kas 10 000 km – Padangų sukimas padeda tolygiai paskirstyti jų nusidėvėjimą ir taip prailgina jų naudojimo laiką.
  3. Subalansuokite ir sureguliuokite ratus – Tinkamas ratų suvedimas apsaugo nuo netolygaus protektoriaus nusidėvėjimo ir pagerina automobilio valdymą.
  4. Apžiūrėkite, ar nėra pažeidimų – Reguliariai ieškokite įtrūkimų, iškilimų ar įsirėžusių objektų, kurie gali kelti pavojų saugumui.

Norėdami išvengti baudų ir užtikrinti saugumą Lietuvoje, vairuotojai turėtų reguliariai tikrinti, ar jų padangų protektoriaus gylis yra pakankamas – 1,6 mm vasarinėms ir 3 mm žieminėms padangoms. Jie neturėtų ignoruoti pažeidimų požymių, pavyzdžiui, įtrūkimų ar išgaubimų, nes juos taip pat reikia nedelsiant pakeisti. Namuose matuodami protektoriaus gylį ir prižiūrėdami savo padangas, jie sumažins baudų ir nelaimingų atsitikimų riziką. Aktyvi padangų priežiūra reiškia saugesnes keliones ir visišką įstatymų laikymąsi.

Žymos: baudospadangos
Dalintis12DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz