Lietuvos tiltų infrastruktūra susiduria su rimtais iššūkiais. AB „Via Lietuva“ duomenimis, šiuo metu rekonstruojama 13 tiltų, dar 11 tiltų yra viešųjų pirkimų stadijoje. Tarp jų yra svarbiausių valstybinės reikšmės kelių statinių, kurių remonto terminai tęsiasi iki 2026 ir 2027 m.
Didžiausi jau vykdomi projektai
Didžiausias rekonstrukcijos projektas vykdomas magistraliniame kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda (87,3 km), kur rekonstruojamas tiltas per Kruojos upę, kurį planuojama baigti 2027 m. Tuo tarpu Voverkės ir Šešuvies tiltų darbus planuojama baigti iki 2025 m. vidurio.
- Barupės ir Nevėžio tiltai – Kauno regionas
- Vyžuonos, Šaltuonos, Šunijos tiltai – regioniniai keliai
- Šešupės tiltas – planuojama baigti iki 2025 m. pabaigos
- Dubysos tiltas – tikimasi, kad bus atidarytas 2025 m. birželį
Dalykinės strategijos vis dar trūksta
„Via Lietuva“ generalinis direktorius Martynas Gedaminskas įspėja, kad šiuo metu daugiau nei 100 tiltų būklė yra prasta arba kritinė. Nesant tvaraus finansavimo, iki 2035 m. šis skaičius gali išaugti iki 192.
„Laiku atliktas remontas galėtų pailginti infrastruktūros tarnavimo laiką. Tačiau jei nebus užtikrintas stabilus finansavimas, galime susidurti su uždarymu ir eismo apribojimais“, – pabrėžė M. Gedaminskas.
Būsimos rekonstrukcijos (2025-2027 m.)
Per ateinančius dvejus metus planuojama renovuoti keletą viadukų ir tiltų, įskaitant pagrindinius valstybinės reikšmės kelius ir vietinės reikšmės kelius:
- A16 viadukas (Vilnius-Prienai-Marijampolė) – 2027 m. II ketvirtis
- Viaduktas magistralėje Kaunas-Zarasai-Daugpilis – iki 2026 m. IV ketvirčio
- Šačios ir Dubysos tiltai – atitinkamai iki 2026 m. ir 2027 m.
- Tiltai Kupiškyje, Šiauliuose, Raseiniuose ir Vilkaviškyje – iki 2027 m.
Finansavimas: reikia 1 mlrd. eurų
Visiems valstybiniams tiltams suremontuoti iki priimtinos būklės reikėtų maždaug 1 mlrd. eurų. Iš šios sumos 470 mln. eurų reikia prastos ir kritinės būklės tiltams. Jei nebus strateginio, ilgalaikio infrastruktūros finansavimo, būklė ir toliau blogės.
Kur stebėti pažangą
Gyventojai gali sekti dabartinę tiltų ir kelių remonto būklę „Via Lietuva“ stebėjimo platformoje www.keliubukle.lt. Platformoje taip pat yra kelių ir tiltų atnaujinimo finansavimo skaičiuoklė.
Kokia jūsų nuomonė? Ar manote, kad Lietuva daro pakankamai, kad užkirstų kelią infrastruktūros rizikoms? Pasidalykite savo nuomone komentaruose arba socialiniuose tinkluose.