„JUDU“ modernizuoja Vilniaus eismo valdymą ir pirmieji pokyčiai jau duoda rezultatų. Vienoje iš sostinės sankryžų vairuotojai, laukdami žalio šviesoforo signalo, dabar sugaišta 16 proc. mažiau laiko.
Tai – bendradarbiavimo su „Google“ ir dalyvavimo projekte „Green Light“ rezultatas. Šios iniciatyvos tikslas – optimizuoti šviesoforų reguliavimą naudojant „Google Maps“ duomenis ir dirbtinį intelektą.
Kaip pasikeitė eismo reguliavimas?
JUDU pasidalijo Vilniaus eismo duomenimis su „Google“, kuri išanalizavo informaciją ir pateikė rekomendacijas, kaip optimizuoti šviesoforų darbą.
„Šių metų sausį iš „Google“ gavome keturias rekomendacijas, kaip pagerinti eismo srautus pagrindinėse sostinės sankryžose. Visi pasiūlymai buvo įgyvendinti, o dėl vieno iš jų jau turime poveikio analizę. Savanorių ir Sausupio gatvių sankryžoje „Google“ rekomendavo pailginti žalio šviesoforo signalo trukmę kairiesiems posūkiams į Sausupio gatvę (važiuojant nuo miesto centro) darbo dienomis nuo 10.00 iki 15.00 val. ir sutrumpinti ją kitomis kryptimis. Įgyvendinus šiuos pakeitimus, „Google“ pakartotinai išanalizavo sankryžų duomenis ir atskleidė, kad kiekvienas vairuotojas sutaupė vidutiniškai 5 sekundes, o bendra laukimo trukmė sumažėjo 16 proc.“, – aiškina JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marcišauskė.
Rezultatai patvirtina, kad žalio šviesoforo signalo trukmės optimizavimas ne tik taupo vairuotojų laiką, bet ir pagerina bendrą eismo srautą. Be to, sutrumpinus prastovos laiką sankryžose, sumažėja išmetamų teršalų kiekis, todėl Vilniaus eismo sistema tampa efektyvesnė ir ekologiškesnė.
„Šis projektas rodo, kad inovacijos ir didelė patirtis gali padėti sukurti sklandesnį eismo srautą. Tikime, kad kiekviena sutaupyta sekundė naudinga ir patogumui, ir aplinkos tvarumui. Mūsų tikslas – sumažinti vienos kelionės sustojimų skaičių ir optimizuoti bendrą miesto eismo judėjimą“, – sako E. Marcišauskė.
Kaip veikia projektas?
Projektas „Žalia šviesa“ remiasi dirbtiniu intelektu, kuris modeliuoja eismo modelius ir nustato optimalius šviesoforų nustatymus. Dirbtinis intelektas, naudodamasis „Google Maps“ tendencijomis, analizuoja realaus laiko eismo duomenis ir teikia rekomendacijas miestams, kaip pagerinti šviesoforų veikimą.
„Eismo inžinieriai šias rekomendacijas gali įgyvendinti naudodamiesi esama infrastruktūra ir eismo valdymo sistemomis. Koordinuojant ne tik vienos, bet ir kelių gretimų sankryžų eismą, galima dar labiau pagerinti eismo srautus ir gerokai sumažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį“, – sako JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovas.
Nuolat tobulėjant technologijoms, Vilnius ir toliau tampa išmaniojo eismo valdymo etalonu, gerinančiu kasdienį susisiekimą, kartu prisidedančiu prie ekologiškesnės ir efektyvesnės miesto aplinkos kūrimo.