• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 20 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai kelia pavojų pėstiesiems? Šis tyrimas nepalieka abejonių

pagal Andžej Biaigo
2024.05.27, 11:00
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilis elektromobilio ikrovimas ikrovimo laidas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai daug dažniau susiduria su pėsčiaisiais nei transporto priemonės su tradiciniais vidaus degimo varikliais. Tai ypač aktualu miestuose. Priežastis? Bent kelios.

Nuo 2019 m. liepos mėn. hibridiniai ir elektriniai automobiliai, važiuodami nedideliu greičiu, turi skleisti garsą, kad tokiu būdu įspėtų pėsčiuosius apie savo buvimą. Tačiau keliuose vis dar važinėja automobiliai be tokio įrenginio.

Iš Jungtinėje Karalystėje įvykusių eismo įvykių analizės matyti, kad akumuliatorinės transporto priemonės dažniau susiduria su pėsčiaisiais nei įprastos vidaus degimo varikliais varomos transporto priemonės. Duomenys, kuriais remiantis tai buvo padaryta, gauti iš 32 milijardų kilometrų, kuriuos nuvažiavo akumuliatoriniai automobiliai, ir 3 trilijonų kilometrų, kuriuos nuvažiavo benzininės ir dyzelinės transporto priemonės.

Paaiškėjo, kad pirmosios transporto priemonės dvigubai dažniau partrenkia pėsčiuosius, o miestuose – net tris kartus dažniau.

Įvairūs veiksniai

Nėra visiškai aišku, kas lemia tokį elektrinių ir elektrifikuotų automobilių „pranašumą“. Tačiau tyrėjai atkreipia dėmesį į keletą veiksnių. Pirma, jų vairuotojai paprastai yra jaunesni ir mažiau patyrę nei vairuojantys klasikinius automobilius.

Antra, jų automobiliai yra tylesni, todėl juos sunkiau išgirsti. Ypač perpildytose miesto gatvėse.

is tinklo ikraunamo hibridinio automobilio ikrovimo laikas bmw
Šaltinis: Eren Goldman Unsplash nuotr.

„Elektromobiliai kelia pavojų pėstiesiems, nes jie yra mažiau girdimi nei benzinu ar dyzelinu varomi automobiliai.“ – Philas Edwardsas, pirmasis tyrimo autorius, Londono higienos ir tropinės medicinos mokyklos epidemiologijos ir statistikos profesorius, pasakoja dienraščiui „The Guardian“.

Naudoto automobilio patikimumas – VIN kodas atskleis tiesą.

„Jei vyriausybė ketina palaipsniui atsisakyti benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimo, ji turi sumažinti šią riziką. Jei nuspręsite rinktis elektromobilį, nepamirškite, kad tai naujos rūšies transporto priemonė“, – priduria Edwardsas.

„Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai yra daug tylesni nei senoviniai, o pėstieji išmoko orientuotis keliuose įsiklausydami į eismą. Šių transporto priemonių vairuotojai turi būti itin atsargūs“, – apibendrina jis.

Amerikiečių apklausa

2017 m. JAV Transporto departamento ataskaitoje nustatyta, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai kelia 20% didesnį pavojų pėstiesiems nei benzininiai ir dyzeliniai automobiliai.

Be to, 50% didesnė rizika kyla atliekant nedidelio greičio manevrus, pavyzdžiui, apsisukant, važiuojant atbuline eiga, įsiliejant į eismą ir stabdant.

Skaitykite  Prie Šiaulių arenos įrengtos naujos elektromobilių įkrovimo stotelės

5 metų Britanijos keliuose analizė

Edvardso tyrime analizuoti kelionės ir eismo įvykių duomenys Jungtinėje Karalystėje 2013-2017 m. Įdomu tai, kad dėl archyvavimo problemų nėra duomenų nuo 2018 m.

stellantis leapmotor elektromobiliai
„Stellantis“ nuotrauka

Edvardso analizė apėmė 916 713 aukų, iš kurių 120 197 buvo pėstieji. Daugiau nei 96 000 iš jų buvo partrenkti automobilio, įskaitant taksi, rašoma tyrimo informacijoje. Taip, dauguma jų buvo benzininiai arba dyzeliniai automobiliai, kurie dalyvavo trijuose ketvirtadaliuose susidūrimų su pėsčiaisiais.

Tačiau elektriniai ir hibridiniai automobiliai buvo pavojingesni, kai imamas vidutinis jų nuvažiuotas atstumas. Kito tyrimo, paskelbto žurnale „Journal of Epidemiology and Community Health“, duomenimis, vidutinis metinis pėsčiųjų nelaimingų atsitikimų rodiklis 100 mln. nuvažiuotų mylių yra 5,16 elektrifikuotų transporto priemonių. Tuo tarpu vien tik vidaus degimo varikliu varomų automobilių – 2,4.

Kaime varomoji pavara neturi reikšmės

Tyrėjai taip pat nustatė, kad kaimo vietovėse akumuliatoriniai automobiliai nebuvo pavojingesni už benzininius ar dyzelinius automobilius. Tačiau miestuose jų rizika susidurti su pėsčiuoju jau gerokai didesnė – tiksliau, tris kartus didesnė.

Kai kurie eismo įvykiai įvyksta dėl to, kad keliuose vis dar važinėja automobiliai be išorinio garso siųstuvo. „Jei vyriausybė užtikrintų, kad šios sistemos būtų įrengtos visuose elektromobiliuose, o senesniuose elektromobiliuose jas atnaujintų, tai būtų gera pradžia“, – sako Edwardsas.

Tačiau elektrinių automobilių girdimumo sunkumai nėra vienintelė problema. Jie taip pat gali labai greitai įgauti greitį, be to, yra daug sunkesni už vidaus degimo automobilius. Dėl to ilgėja jų stabdymo kelias.

Žymos: elektromobiliaihibridiniai automobiliaiiš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliaipėstieji
Dalintis31DalintisSiųstiDalintis5

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

TOP 5 patikimiausi dyzeliniai visureigiai, kurie gali įveikti beveik 1 000 000 kilometrų

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.