Tuo metu, kai automobilių pramonė veržiasi į elektrifikavimą, keletas vidaus degimo variklių ir toliau nepasiduoda laikui. Šie ilgaamžiai varikliai gaminami jau kelis dešimtmečius ir 2025 m. vis dar bus naudojami po šiuolaikinių transporto priemonių variklių gaubtais. Nuo legendinių V12 iki kuklių eilinių keturcilindrių – štai 10 seniausių automobilių variklių, kurie vis dar gaminami šiandien.
„Rolls-Royce“ 6,75 l V12 (nuo 2003 m.)
Šis prabangus V12, pasirodęs 2003 m. „Phantom“, tapo prabangos simboliu. Iš pradžių buvęs natūraliai įsiurbiamas, dabartinė „Phantom VIII“ versija su dviem turbinomis išvysto 563 AG ir 900 Nm sukimo momentą, todėl beveik 3 tonas sveriantį sedaną iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,5 sekundės.
Chrysler HEMI V8 (III kartos, nuo 2003 m.)
Nors originalus HEMI buvo sukurtas 1951 m., trečiosios kartos HEMI pasirodė 2003 m. Jo kultinės charakteristikos ir šiandien naudojamos tokiuose automobiliuose kaip „Dodge Durango“. Kai kurių versijų, pavyzdžiui, „Hellcat“, galia viršija 750 kW (1025 AG).
Toyota GR V6 (nuo 2002 m.)
Šis aliuminio bloko V6 pakeitė tris „Toyota“ variklių šeimas ir varo tokius modelius kaip „Tacoma“, ‚Camry‘ ir „Lexus IS“. Nors daugelis perėjo prie turbininių keturių variklių, „Lexus“ vis dar naudoja GR V6 hibridiniame modelyje LS 500h, išvystančiame 354 AG.
Honda K serijos I4 (nuo 2001 m.)
K20 variklis pirmą kartą buvo sumontuotas 2001 m. „Civic Type R“ modelyje. Jis tebėra mėgstamas entuziastų dėl savo aukštų apsukų ir patikimumo. Naujausiame „Civic Type R“ variklyje K20C1 su turbokompresoriumi išvysto 315 AG ir 420 Nm.
Volkswagen W12 (nuo 2001 m.)
Šis kompaktiškas W12 sujungia du VR6 variklius į vieną 12 cilindrų jėgainę. Naujausia iteracija, kurią galima rasti tokiuose „Bentley“ modeliuose kaip „2025 Batur“, pasižymi 740 AG ir 1003 Nm sukimo momentu. Bus pagaminta tik 16 „Batur“ egzempliorių.
„Ford“ modulinis V8 (nuo 1991 m.)
Pirmą kartą naudotas „Lincoln Town Car“, modulinių V8 šeima varo ‚Mustangus‘, F150 ir net „Ford GT“. 2025 m. „Mustang Dark Horse“ turi natūraliai įsiurbiamą 5,0 l V8, išvystantį 500 AG.
Ferrari F140 V12 (nuo 2002 m.)
Šis natūraliai įsiurbiamas V12, pradėtas naudoti „Enzo“, dabar varo „812 Competizione“, išvystantį 818 AG ir pasiekiantį 9 500 aps/min. ribą. Jį naudoja ir visureigis „Purosangue“, išvystantis 715 AG ir pasiekiantis 0-100 km/val. greitį per 3,3 s.
Nissan VQ V6 (nuo 1994 m.)
Šis darbinis variklis varė „Maxima“ nuo 1994 m. iki 2023 m. Naujausiame „Nissan Z“ naudojamas 400 AG VQ V6 su dviem turbinomis, o kituose modeliuose, pavyzdžiui, ‚Frontier‘ ir „Pathfinder“, vis dar naudojamas natūraliai įsiurbiamas variantas.
GM Duramax V8 (nuo 2001 m.)
Pirmą kartą pristatytas sunkiasvoriuose pikapuose, 6,6 l „Duramax“ dyzelinis variklis labai išsivystė. 2024 m. versija išvysto 470 AG ir 1322 Nm sukimo momentą, užtikrindama nuolatinį dominavimą dyzelinių sunkvežimių rinkoje.
Chevy Small-Block V8 (LT serija, nuo 2014 m. / ištakos nuo 1955 m.)
Naujausi LT varikliai yra penktosios kartos kultinio „Chevy“ mažo bloko V8, kurio linija siekia 1955 m., varikliai. „Corvette Z06“ modelyje montuojamas LT4 variklis išvysto daugiau kaip 755 AG. Kadangi GM daug investuoja į naujos kartos variklius, šio variklio palikimas dar toli gražu nesibaigė.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.