„Barth“ daro posūkį savo elektrifikavimo kelyje. Po trumpalaikės visiškai elektrinių modelių eros Italijos sportinių automobilių prekės ženklas oficialiai grįžta prie vidaus degimo variklių (VDV), nes jį nuvylė nuviliantys pardavimai ir ribotas elektromobilių veikimo nuotolis.
Elektrinis „Abarth“: Ne toks sėkmingas, kaip tikėtasi
Iš pradžių pradėjęs veikti kaip „Fiat“ sportinis subbrendis, ‚Abarth‘ pristatė savo pirmąjį elektrinį modelį – „Abarth 500e“, kuris pakeitė ilgai gyvavusią benzininių 595 modelių seriją. Tačiau, nepaisant padoraus pagreičio (0-100 km/val. per 7,0 sekundės), elektrinis 500e buvo kritikuojamas dėl riboto nuvažiuojamo atstumo: tik 252 km pagal WLTP standartą ir tik 180 km šaltomis sąlygomis. Modeliui sunkiai sekėsi įtikinti entuziastus, kurie tikėjosi didesnio našumo ir praktiškumo.
Ribota rida ir kompromisai dėl našumo
Nuo 2025 m. „Abarth“ elektrinių modelių gamą sudaro tik du modeliai: kompaktiškas 500e ir didesnis 600e, pastarasis pasižymintis 240-280 AG galia ir iki 334 km nuvažiuojamu atstumu. Tačiau net ir šių specifikacijų nepakako, kad būtų patenkinta pagrindinė markės auditorija, garsėjanti meile žiauriai galiai ir agresyviems AKĮ garso takeliams.
Fiat patvirtina: vidaus degimo varikliai grįžta
Fiat generalinis direktorius Olivier Francois per hibridinio Grande Panda pristatymą patvirtino, kad „Abarth“ būsimuose modeliuose vėl pradės naudoti vidaus degimo variklius. Priežastis? Grynieji elektromobiliai tiesiog nepateisina pardavimų lūkesčių.
Benzininis 500 jau bandomojoje gamyboje
Naujasis benzininis „Fiat 500“, sukurtas pagal elektrinės versijos kėbulą, jau pradėtas bandyti Mirafiori gamykloje. Jį varo 3 cilindrų natūraliai įsiurbiamas 70 AG variklis, kuriam padeda švelni hibridinė sistema ir mechaninė pavarų dėžė. Tačiau ši sąranka yra pernelyg kukli, kad būtų galima sukurti į našumą orientuotą „Abarth“ variantą.
Kuo galėtų būti varomas kitas „Abarth 500“?
Nors bazinis švelniai hibridinis variklis yra netinkamas, vienas iš tikėtinų kandidatų yra patikrintas 1,4 l darbinio tūrio variklis su turbokompresoriumi iš ankstesnio „Abarth 595“. Nors jis pasenęs, tačiau pasižymi galia ir charakteriu, kurio tikisi „Abarth“ gerbėjai. Kaip alternatyva galėtų būti svarstomos pažangesnės hibridinės sistemos, tačiau jų pritaikymas „Fiat“ platformai gali būti techniškai sudėtingas ir brangus.
Abarth 600 aiškesnis kelias
Būsimasis „Abarth 600“ sukurtas ant „Stellantis“ CMP/e-CMP platformos, kuri jau suderinama su įvairiomis hibridinėmis konfigūracijomis. Jame lengvai galėtų būti montuojamas sustiprintas 1,2 PureTech turbininis variklis, suporuotas su elektros varikliu, esančiu dvigubos sankabos transmisijoje, arba net antras variklis ant galinės ašies, kad būtų galima įrengti visų varančiųjų ratų konfigūraciją – toks sprendimas jau naudojamas „Jeep Avenger 4xe“ ir „Alfa Romeo Junior Ibrida Q4“ automobiliuose.
Išmoktos pamokos ir grįžimas prie šaknų
Abarth grįžimas prie vidaus degimo variklių atspindi platesnę nišinių našumo markių, siekiančių išlaikyti identitetą elektromobilių eroje, tendenciją. Nors elektriniai varikliai išlieka ateities tikslu, vidaus degimo varikliai toli gražu nėra mirę – bent jau „Abarth“ ištikimiesiems.
Ar norėtumėte elektrinio, ar benzininio „Abarth“? Pasidalykite savo nuomone toliau esančiuose komentaruose!