Remiantis naujausiomis žiniomis, „Land Rover“ labai sulėtins perėjimą prie grynai elektrinių automobilių. Vietoj jų ji ketina sutelkti dėmesį į iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių kūrimą.
Ar gali būti, kad realybė pranoko lūkesčius? Atrodo, kad taip, ypač dėl to, kad šiuo metu visuomenės nuotaikos elektromobilių atžvilgiu prastėja. Įmonės ruošiasi, kad jų pardavimai sumažės, o esamiems elektromobilių naudotojams vis sunkiau parduoti savo automobilius.
Be to, BMW ar „Stellantis“ savo labai brangias platformas, skirtas elektriniams automobiliams, taip pat pritaikė vidaus degimo varikliams. Kita vertus, „JLR“ pakeitusi bendrovė „Jaguar Land Rover“ ką tik peržiūrėjo savo planus dėl elektromobilių.
Mažiau elektrinių Land Roverių
Dar pernai „Land Rover“ atstovai skelbė, kad iki 2026 m. pristatys šešis elektrinius modelius, o dabar kalba apie keturis. Du iš jų bus elektrinės aukščiausios klasės „Range Rover“ ir mažesnio bei pigesnio „Range Rover Sport“ versijos.
Dar du bus sukurti pagal naują elektrinių modelių architektūrą, vadinamą EMA. Ji taip pat turėtų padėti būsimam nulinės emisijos automobiliui „Defender“, kurio išleidimas į rinką tikriausiai bus atidėtas.
Vietoj elektrinių automobilių britai nori sukurti naujos kartos iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius. Tai yra, turinčius dideles traukos baterijas, galinčias įveikti nemažą atstumą vien elektra.
Pavyzdžiui, Range Rover Sport „plug-in“, kurį galima įsigyti dviem galios variantais, turi traukos bateriją, kurios naudingoji talpa yra 31,8 kWh. Todėl vien elektra jis nuvažiuoja 113 km atstumą (pagal WLTP).
Be to, jį galima įkrauti 50 kW nuolatinės srovės energija. Tai leidžia vos per 30 minučių „papildyti“ traukos akumuliatorių, kurio talpa didesnė nei, pavyzdžiui, miesto „Honda e“ (28,5 kWh).
Tikimasi, kad dviejų pavarų – vidaus degimo ir elektrinės – derinys suteiks būsimiems „Land Rover“ modeliams kur kas didesnį nuvažiuojamą atstumą nei „grynai“ elektra varomų automobilių. Dideliuose visureigiuose šis derinys jau duoda vaisių.
Vien Europoje tokių „JLR“ pagamintų automobilių pardavimai 2023 m. siekė 45 224 vienetus. Iš šio skaičiaus tik nedidelę dalį sudaro visureigiai „Jaguar E-Pace“ ir „F-Pace“. Likusią dalį sudaro „Land Rover“ ir „Range Rover“.
„Jaguar“ pereina prie elektromobilių?
Tačiau „Jaguar“ ateitis bus tik elektrinė. Pirmasis naujosios eros pranašas bus 4 durų „Porsche Panamera“ konkurentas. Antrasis greičiausiai bus elektrinis visureigis.
Nepaisant sulėtėjusio perėjimo prie elektromobilių, „JLR“ planuoja palaipsniui didinti parduodamų elektromobilių dalį. Tikimasi, kad iki 2030 m. ji pasieks 60%, o nuo 2036 m. – iki 100%.
Tačiau gali būti, kad artimiausiu metu šie planai bus peržiūrėti. Viskas priklauso nuo rinkėjų, kurie savo balsus atiduos birželio mėnesį vyksiančiuose Europos Parlamento rinkimuose. Jei „žalieji“ pralaimės, bus peržiūrėtas įvestas visiškas draudimas parduoti vidaus degimo varikliais varomus automobilius.