Pastaraisiais metais ličio jonų akumuliatoriai, naudojami įkraunamuosiuose elektriniuose automobiliuose, tapo mažiau linkę į gedimus.
Remiantis „Recurrent“ atliktu tyrimu „Naujas tyrimas: Kaip ilgai veikia elektromobilių baterijos?“, kurį neseniai pristatė DOE Transporto priemonių technologijų biuras, po pirmųjų kelerių metų serijinės elektromobilių gamybos padaryta didelė pažanga.
Iš maždaug 15 000 įkraunamų transporto priemonių, pagamintų 2011-2023 m., duomenų matyti, kad iš pradžių (2011-2015 m.) akumuliatoriai dėl gedimų (ne dėl atšaukimų, pvz., „Chevrolet Bolt EV“) buvo keičiami daug dažniau nei vėlesniais metais (2016-2023 m.).
Iš pradžių, kai buvo siūlomas ribotas modelių skaičius, iki kelių procentų transporto priemonių baigdavosi su akumuliatoriaus gedimu. Remiantis duomenimis, blogiausi buvo 2011 m. modelio metai – 7,5 proc. gedimų (neskaitant atšaukimų). Kitais metais šis rodiklis siekė 1,6-4,4%, o tai rodo, kad dėl baterijos gedimo nukentėjo keli procentai elektromobilių naudotojų.
Kaip matyti iš diagramos, nuo 2016 m. dėl gedimų pakeistų akumuliatorių (išskyrus atšaukimus) skaičius pasikeitė. Nuo 2016 m. jis siekė net 0,5%, tačiau daugeliu atvejų jis buvo nuo 0,1 % iki 0,3 %. Tai yra eilės tvarka didesnis pagerėjimas.
Straipsnyje teigiama, kad daugumai problemų būtų taikoma gamintojo garantija. Patobulinimai atsirado dėl mokymosi ir brandesnių technologijų, įskaitant aktyvųjį akumuliatorių aušinimą skysčiu, naujas šiluminio akumuliatorių valdymo strategijas ir naujas akumuliatorių chemines medžiagas. Tikriausiai galėtume pridurti dar daugybę dalykų, nes praktiškai viskas tapo pažangiau, kai vykdoma labai griežta kokybės kontrolė.
Visada kyla klausimas, kaip gerai tyrimas atspindi tikrąjį pasaulį. Tačiau žinia, kad akumuliatoriai dėl gedimų keičiami rečiau, yra teigiama.
Dar vienas dalykas, kurį reikėtų apsvarstyti, – ar 2023 m. 0,1% gedimų lygis (arba vienas EV iš 1 000) yra priimtinas, ar iki 2030 m. EV pramonė turėtų siekti dar žemesnio lygio.
Kalbant apie atskirus modelius, atrodo, kad daugiausia akumuliatorių gedimų pastebėta ankstyvuosiuose „Tesla Model S“ ir „Nissan Leaf“ automobiliuose. Šie automobiliai tuo metu buvo labai populiarūs iš tinklo įkraunamų automobilių segmente ir išpūtė bendrą vidurkį:
- 2013 Tesla Model S (8.5%)
- 2014 Tesla Model S (7.3%)
- 2015 Tesla Model S (3.5%)
- 2011 Nissan Leaf (8.3%)
- 2012 Nissan Leaf (3.5%)
Pateikiame „Recurrent“ duomenis, susijusius su pasirinktais modeliais, remiantis maždaug 15 000 vairuotojų bendruomenės duomenimis.
Didžiausia problema buvo prieš kelerius metus įvykęs masinis „Chevrolet Bolt EV/Bolt EUV“ ir „Hyundai Kona Electric“ atšaukimas. Šiuose automobiliuose buvo nekokybiški „LG Energy Solution“ akumuliatoriai (gamybos problema).