Iki 2029 m. rugsėjo mėn. beveik visuose Jungtinėse Valstijose parduodamuose naujuose lengvuosiuose automobiliuose ir sunkvežimiuose turės būti įrengtos automatinės avarinio stabdymo sistemos, pirmadienį pranešė Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA), teigdama, kad ši taisyklė kasmet išgelbės mažiausiai 360 žmonių gyvybių ir padės išvengti mažiausiai 24 000 sužeidimų.
Naujoji taisyklė priimta, nes po COVID-19 draudimų padaugėjo mirčių keliuose.
2021 m. infrastruktūros įstatyme Kongresas nurodė NHTSA sukurti taisyklę, kuria būtų nustatyti minimalūs automatinio avarinio stabdymo (AEB) sistemų, kurios, naudodamos tokius jutiklius kaip kameros ir radarai, nustato, kada transporto priemonė yra arti susidūrimo, ir automatiškai stabdo, jei to nepadarė vairuotojas, veikimo standartai.
Taisyklėje reikalaujama, kad sistemos aptiktų pėsčiuosius ir dienos, ir nakties metu. Kai kuriems mažos apimties gamintojams bus leista laikytis reikalavimų iki 2030 m. rugsėjo mėn.
NHTSA 2023 m. siūlė reikalauti, kad beveik visos transporto priemonės atitiktų reikalavimus praėjus trejiems metams nuo paskelbimo, tačiau dabar automobilių gamintojams suteikiami penkeri metai.
NHTSA reikalauja, kad visi lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai galėtų sustoti ir išvengti susidūrimo su priekyje važiuojančiomis transporto priemonėmis iki 62 mylių (100 km) per valandą greičio. Pagal taisyklę reikalaujama, kad sistema automatiškai stabdytų iki 90 mylių (145 km) per valandą greičiu, kai susidūrimas su priekyje važiuojančia transporto priemone yra neišvengiamas, ir iki 45 mylių (72 km) per valandą greičiu, kai aptinkamas pėsčiasis.
2023 m. JAV eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičius sumažėjo 3,6%, t. y. antrus metus iš eilės, tačiau jis vis dar gerokai viršija prieš pandemiją buvusį lygį.
2023 m. mirtingumas buvo didesnis nei bet kuriais priešpandeminiais metais nuo 2008 m. 2022 m. žuvusių pėsčiųjų skaičius išaugo 0,7 proc. iki 7522 – daugiausiai nuo 1981 m.
2016 m. 20 automobilių gamintojų savanoriškai susitarė, kad iki 2022 m. automatinis avarinis stabdymas taps standartine beveik visų JAV transporto priemonių įranga. 2023 m. gruodį Saugumo keliuose draudimo institutas pranešė, kad visi 20 automobilių gamintojų įrengė AEB bent 95% transporto priemonių.