Kinų prekės ženklas „Aito“ stulbinamai pakeitė prabangių automobilių kraštovaizdį ir didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje – Kinijoje – aplenkė ilgą laiką dominavusius Vokietijos gamintojus BMW ir „Mercedes-Benz“. Dėl savo pavyzdinio modelio – visureigio „Aito M9“ – šis prekės ženklas tapo geriausiai parduodamu aukščiausios klasės automobilių gamintoju šalyje ir iš naujo nustatė jėgų pusiausvyrą aukščiausios klasės elektromobilių ir hibridinių automobilių segmente.
Aito: nuo naujoko iki rinkos lyderio vos per ketverius metus
„Aito“, bendra „Seres“ (buvusi „DFSK Motor“) ir technologijų milžinės „Huawei“ įmonė, buvo įsteigta 2021 m. Vos per ketverius metus jos pardavimai sparčiai išaugo ir 2023 m. pasiekė daugiau nei 427 000 vienetų. Tais pačiais metais „Aito“ Kinijoje pardavė 151 000 aukščiausios klasės automobilių, 6 000 vienetų aplenkdama BMW ir 24 000 vienetų aplenkdama „Mercedes“.
Eksperto įžvalgos
„Tai vadovėlinis pavyzdys, kaip pažangios technologijos ir agresyvi kainodara gali sužlugdyti senųjų technologijų dominuojamą rinką,“ sako automobilių analitikas Wang Jie iš „ThinkerCar“. „Huawei“ įtaka suteikė „Aito“ konkurencinį pranašumą, su kuriuo nedaug kas galėjo lygintis.”
„Aito M9“: turtingas funkcijomis, įperkamas ir prabangus
Šios sėkmės žvaigždė yra „Aito M9“ – pilno dydžio visureigis, kurį galima įsigyti ir kaip hibridinį (EREV), ir kaip grynąjį elektromobilį. Hibridinė versija turi 1,5 l benzininį variklį, skirtą akumuliatoriui įkrauti, du elektros variklius, išvystančius 365 kW galią, ir iki 1402 km nuvažiuojamą atstumą. Vien elektra varomas automobilis nuvažiuoja nuo 225 iki 275 km, priklausomai nuo pasirinktos baterijos (42 arba 52 kWh).
- Elektrinė versija: 97 kWh akumuliatorius, 390 kW galia, iki 630 km rida
- Spartėjimas: 0-100 km/val. per 4,3 sekundės
- Technologinės savybės: „Harmony OS“, 3 prietaisų skydelio ekranai, galinis kino teatro ekranas, 25 garsiakalbių sistema, „AR head-up“ ekranas
Varžosi su Vokietijos milžinais
Dar visai neseniai Kinijos prabangių automobilių segmentas buvo tvirtai Vokietijos automobilių gamintojų rankose. Tačiau besikeičiantys vartotojų pasirinkimai, kartu su Kinijos elektromobilių politikai palankia politika ir „Huawei“ technologine integracija padėjo „Aito“ pakeisti padėtį.
Vokiečių prekės ženklai, tokie kaip BMW ir „Mercedes“, stengėsi išlaikyti savo dominavimą vis konkurencingesnėje ir kainoms jautresnėje aplinkoje, ypač lėtėjant prabangių automobilių paklausai Kinijoje, kuri 2024 m. sumažėjo 23 %.
„Huawei“ vadovo citata
„Huawei“ yra įsipareigojusi siekti kiekvieno automobilių prekės ženklo, su kuriuo bendradarbiaujame, sėkmės”, – sakė Richardas Yu, „Huawei“ vartotojų verslo grupės vadovas.
Perspėjamieji ženklai priešakyje: Pardavimai pirmąjį ketvirtį sumažėjo
Nepaisant ankstyvos sėkmės, „Aito“ nėra apsaugotas nuo rinkos sukrėtimų. 2025 m. sausio ir vasario mėn. bendrovė pardavė 17 190 automobilių, atsilikdama nuo „Mercedes“ (22 160) ir BMW (18 130). Iš viso 2025 m. I ketvirtį „Seres“ pardavimai per metus sumažėjo 42 %, o tai rodo, kad šios markės pagreitis gali sulėtėti.
„Huawei“ lygiagrečios partnerystės su kitais gamintojais, tokiais kaip „Luxeed“ („Chery“) ir „Stelato“ („BAIC“), kelia papildomų nuogąstavimų dėl rinkos kanibalizacijos ir prekės ženklo silpnėjimo.
Ką tai reiškia Europai ir automobilių pramonei
Nors „Aito“ dar oficialiai nepasirodo Europoje, jos spartus augimas pabrėžia besikeičiančias tendencijas pasaulinėje automobilių rinkoje. Kinijos elektromobiliai jau įžengė į Lietuvos ir kitų ES šalių rinkas per tokius prekės ženklus kaip MG ir BYD, todėl „Aito“ sėkmė primena, kad tradiciniai automobilių gamintojai turi greitai diegti naujoves arba rizikuoja būti pralenkti.
Jų formulė? Derinti technologijų naujoves, agresyvią kainodarą ir greitai rinkai pateikiamus modelius, kurie susilaukia atgarsio tarp šiuolaikinių vartotojų.
Išvada: Ar „Aito“ yra naujoji Kinijos „Tesla“?
Kadangi BMW ir „Mercedes“ persigrupuoja, „Aito“ pagreitis rodo naujų žaidėjų potencialą prabangių elektromobilių lenktynėse. Ar ši sėkmė bus tvari, dar neaišku, tačiau aišku viena: Kinijos automobilių rinkoje, kurioje vyrauja arši konkurencija, senosios taisyklės nebegalioja.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti prabangų kinišką elektromobilį, o ne vokišką? Dalyvaukite žemiau esančioje diskusijoje.