• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Šiuolaikiniame automobilyje saugiau? Nebūtinai. Viskas dėl žmogaus

pagal Andžej Biaigo
2024.09.29, 14:26
Naujienos
A A
0
Autonominis automobilis iliustracijos nuotrauka
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Jie turėtų ištaisyti žmogaus klaidas ir trūkumus, tačiau vairuotojai pervertina jų galimybes. Aktyvios pagalbos sistemos laikomos priemone, galinčia gerokai padidinti saugumą. Jos tampa vis veiksmingesnės, ir dėl to labai tingisi jas naudoti.

Kol kas nėra masiškai gaminamų automobilių, kurie galėtų judėti eisme be žmogaus priežiūros. Pažangiausi modeliai puikiai išlaiko automobilį eismo juostoje, pritaiko greitį prie sąlygų ir net aplenkia greitkelyje. Vis labiau pasitikima tokių sistemų veikimu. Būtent čia ir slypi problema.

JAV IIHS (Draudimo institutas saugumui keliuose užtikrinti) ir Masačusetso technologijos institutas (MIT) atliko išsamius tyrimus ir nustatė, kaip vairuotojai elgiasi, kai gali naudotis veiksminga pagalbine sistema. Tyrime dalyvavo „Volvo S90“ ir „Tesla“ modeliai, kuriuos savanoriai iš viso nuvažiavo 20 000 kilometrų. Važiuojant buvo fiksuojami ne tik eismo įvykiai, bet ir vairuotojo veikla. Išvados nėra džiuginančios.

Nors pagal įstatymus ir sveiką protą vairuotojas, naudodamasis aktyviosiomis sistemomis, turėtų jas valdyti visą laiką, tačiau iš tikrųjų laikui bėgant vairuotojai vis dažniau skiria savo dėmesį kitiems veiksmams. Kokioms? Tyrėjai įvardijo valgymą, naudojimąsi elektroniniais prietaisais ir rūpinimąsi savo grožiu (t. y. tikriausiai makiažo darymą). Po mėnesio naudojimosi automobiliu išsiblaškymo vairuojant procentinė dalis siekė net 30 proc.

Įdomu tai, kad vairuotojai labai greitai pastebėjo laiką, kuris praeina nuo tada, kai prarandama koncentracija kelyje, iki tada, kai automobilis pradeda transliuoti perspėjimus, skirtus atkreipti vairuotojo dėmesį. Jie taip pat greitai išmoko apgauti sistemą, pavyzdžiui, atlikdami trumpus, greitus judesius vairu, ir vos tik perspėjimas praeidavo, vėl grįždavo prie nutrauktos veiklos.

Pastebėta, kad ilgainiui vairuotojai vis dažniau nelaikė rankų ant vairo, kai buvo įjungtas įspėjimas, ir vis dažniau vėl nuleisdavo rankas nuo vairo, kai tik įspėjimas baigdavosi.

Jei elektroninės sistemos praktiškai nepagerins eismo saugumo, tai bus žmonių kaltė. Ne tie, kurie sukūrė šias sistemas, o vairuotojai, kurie jomis naudojasi netinkamai ir rodo stebėtiną pasitikėjimą jomis.

Skaitykite  Automobilių detalių kainos šiemet: kaip lietuviai ieško būdų sutaupyti
Žymos: autonominiai automobiliai
Dalintis10DalintisSiųstiDalintis2

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.