• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Žemo profilio ir aukšto profilio padangos: Koks skirtumas?

pagal Andžej Biaigo
2024.10.03, 12:09
Naujienos
A A
0
zemo profilio ir auksto profilio padangos

Pgiam/Getty Images

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kas kelerius metus automobilių savininkai turi pagalvoti apie naujų padangų įsigijimą. Galbūt pastebite požymių, kad padangas reikia keisti: netolygus protektoriaus nusidėvėjimas, likęs minimalus protektoriaus gylis, negražios išgaubos. Galbūt tiesiog norite naujos išvaizdos.

Vienas iš daugelio sprendimų, kuriuos galite priimti pirkdami kitą komplektą, – rinktis žemo profilio ar įprastas padangas. Daugelis žmonių perka žemo profilio padangas, kad jos atrodytų sportiškiau, tačiau pereinant nuo įprastų padangų prie jų reikia papildomai pagalvoti. Pirma, jos kainuoja daugiau ir jas pakeisti yra brangiau nei įprastas padangas. Be to, žemo profilio padangos tinka prie didesnių ratlankių nei įprastos tos pačios transporto priemonės padangos, todėl keičiant padangas gali tekti patirti papildomų išlaidų keičiant ratlankius, kad bendras padangų skersmuo atitiktų gamintojo specifikacijas. Netinkamo dydžio ratlankis ir padanga gali netilpti į ratų duobę ir turėti įtakos transporto priemonės spidometro ir net pavarų dėžės tikslumui.

Tačiau ar, pasirinkus tinkamo dydžio padangas savo transporto priemonei, iš tikrųjų skiriasi jų eksploatacinės savybės, nesvarbu, ar jos yra žemo, ar paprasto profilio?

Kas yra žemo profilio padangos?

zemo profilio padangos
ako photography/Shutterstock

Tai padangos, kurių kraštinių santykis paprastai yra 30-40. Padangos kraštinių santykis – tai skaičius, rodantis šoninės sienelės aukštį kaip padangos pločio procentinę dalį, kurį galima rasti skaičių eilutėje, įspaustoje ant kiekvienos padangos šono. Ant žemo profilio padangos šoninės sienelės būtų tokie skaičiai kaip 305/30R19, kur 305 yra padangos plotis milimetrais, o 30 – aspekto santykis, reiškiantis, kad šoninės sienelės aukštis yra šiek tiek mažesnis nei trečdalis padangos pločio. Paskutinis skaičius – 19 – yra ratų, kuriems skirta padanga, skersmuo coliais. Nors šios padangos iš šono atrodo plonesnės, jos paprastai yra platesnės per visą protektorių nei įprastos padangos.

Žemo profilio padangų privalumai yra tai, kad jų trumpesnės šoninės sienelės mažiau lankstosi nei įprastų padangų, todėl jos mažiau svyruoja posūkiuose ir geriau važiuoja riedėjimo aikštelėje. Platesni ratai sukuria didesnį sąlyčio plotą, kad būtų geresnis sukibimas posūkiuose ir stabdant.

Nebijokite netikėtumų – apskaičiuokite Kasko draudimo kainą vos per minutę.

Šių padangų trūkumai iš dalies susiję su didesniu svoriu, kuris neigiamai veikia degalų naudojimo efektyvumą ir greitėjimą. Platesni ratai sukelia daugiau oro turbulencijos nei siauresnės padangos, todėl sumažėja vidaus degimo varikliais varomų automobilių degalų naudojimo efektyvumas ir elektromobilių veikimo nuotolis. Dėl trumpesnių šoninių sienelių važiavimas yra aštresnis, todėl ant bortelių ar duobių lengviau suspausti padangą, jau nekalbant apie galimus ratlankio pažeidimus dėl to, kad ratlankis yra arčiau smūginių paviršių nei įprastos padangos.

Skaitykite  Ar degimo varikliai dar turi ateitį? „Alpine“ turi atsakymą

Kas yra aukšto profilio padangos?

auksto profilio padangos
Cateyeperspective/Getty Images

Didelio profilio ratai turi didesnį kraštinių santykį – 50 ar daugiau. Kitas aukšto profilio apibrėžimas – didesnis nei ¾ colio protektoriaus storis. Šių padangų šoninės sienelės ir protektoriai yra tokie aukšti, kad jos dažnai yra skirtos mažesniems ratams, kurių skersmuo yra nuo 10 iki 16 colių.

Kadangi šios padangos skirtos važiuoti bekele, stambūs protektoriai padeda padidinti transporto priemonių prošvaisą, apsaugo padangas nuo gedimo dėl duobių ir kliūčių, šiek tiek išlygina važiavimą ir pagerina sukibimą su nelygiu ar giliu paviršiumi. Tačiau posūkių įveikimas nėra stiprioji jų pusė. Aukštos šoninės sienelės ir protektoriai lankstosi – kartais per daug, kad išlaikytų gerą sukibimą. Dėl tokio lankstymosi gali susilpnėti ir vairo mechanizmo reakcija, todėl vairuotojai, sukdami vairą, jaučia tam tikrą atsilikimą. Be to, transporto priemonėms su mažesniais varikliais gali sumažėti sukimo momentas bandant sukti storesnes padangas.

Kuris iš jų jums tinka?

Svarstant, kokie ratlankiai ir padangos geriausiai atitinka jūsų transporto priemonės gamintojo specifikacijas, pasirinkimas tarp žemo profilio ir įprastų padangų priklauso nuo tokių veiksnių kaip tai, kiek pinigų turite išleisti padangoms ir jų keitimui, kiek kilometrų norite, kad padangos tarnautų, kokiu reljefu planuojate važiuoti ir kokios oro sąlygos.

Žemo profilio padangos gali pagerinti automobilio valdymą ir fantastiškai atrodyti ant lygaus paviršiaus. Jomis sunku įveikti vingiuotus kalnų kelius ir penktadienio vakaro pasivažinėjimus. Tačiau mažesnis gumos gylis reiškia, kad miesto gatvėmis su daugybe duobių važiuosite prasčiau. Automobiliai, kurių konstrukcijoje nebuvo atsižvelgta į žemo profilio padangas, gali labiau nusidėvėti, todėl jų pakaba gali labiau susidėvėti ir automobiliui padaryti daugiau žalos nei naudos.

Žemo profilio padangos nėra idealios važiuojant bekele, nes dėl artimo rato prisilietimo prie žemės žvyras ar smėlis gali patekti į padangos kiaurymę ir ją sugadinti. Dėl standžios šoninės sienelės sumažėja sukibimas su didesniais nelygumais ir nuolaužomis, o platesnis protektoriaus pėdsakas gali net sukelti hidroplanavimą važiuojant šlapiu oru.

Standartinės padangos ant mažesnių ratų pagerina degalų ridą ir pagreitį, todėl vairuotojams, kuriems rūpi išlaidos arba kurie susiduria su sustojimais ir važiavimais, šios pigesnės padangos bus naudingesnės visais atžvilgiais. Jos taupo pinigus ir dėl to, kad tarnauja ilgiau nei našumo žemo profilio padangos. Kasdien važinėjant į darbą ir važiuojant ilgomis kelionėmis, jos užtikrina sklandesnį važiavimą, nes jų šoninės sienelės geriau sugeria nelygumus, nes labiau lankstosi.

Skaitykite  Ar „smagių“ automobilių era baigiasi? „Kia“ komentuoja
Žymos: padangos
Dalintis82DalintisSiųstiDalintis14

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.