Diagnostikos trikties kodas P0069 signalizuoja apie kritinį ryšio sutrikimą tarp dviejų svarbiausių variklio jutiklių, kurie veikia kartu ir optimizuoja veikimą. Kai kolektoriaus absoliutinio slėgio jutiklis ir barometrinio slėgio jutiklis variklio valdymo moduliui pateikia prieštaringus duomenis, kyla pavojus visai degalų tiekimo sistemai. Dėl šios koreliacijos klaidos atsiranda kaskada veikimo problemų, kurios sklandžiai veikiantį automobilį gali paversti nenuspėjama mašina, todėl vairuotojai stebisi, kodėl jų patikimas automobilis staiga juos išduoda.
P0069 Kolektoriaus absoliutinio slėgio barometrinio slėgio koreliacija reikšmė ir apibrėžimas
Šis kodas reiškia slėgio jutiklio sistemos gedimą, kai MAP jutiklis ir BARO jutiklis ECM pateikia prieštaringus duomenis. MAP jutiklis matuoja slėgį įsiurbimo kolektoriuje, o BARO jutiklis – atmosferos slėgį. Kai šie rodmenys nesutampa teisingai, tai turi įtakos variklio veikimui, degalų tiekimui ir išmetamųjų teršalų kontrolei. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM (variklio valdymo modulis), o ne amerikietiškose transporto priemonėse dažniau naudojamas PCM (variklio valdymo modulis) terminologija.
Bendrosios P0069 priežastys
- Neteisingas MAP jutiklis – ECM pateikia neteisingus kolektoriaus slėgio rodmenis
- Keistas BARO jutiklis – siunčia netikslius atmosferos slėgio duomenis
- Vakuuminis nuotėkis įsiurbimo sistemoje – sukuria klaidingus slėgio rodmenis
- Pažeisti laidai arba jungtys – sukelia signalo trukdžius tarp jutiklių ir ECM
- Uždengtas oro filtras – riboja oro srautą ir daro įtaką slėgio matavimams
- ECM programinės įrangos problemos – neteisingas kalibravimas arba sugadinti slėgio koreliacijos algoritmai
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Skurdus variklio veikimas – sumažėjusi galia ir pagreičio galimybės
- Trumpa tuščiąja eiga arba užstrigimas – nereguliarus variklio veikimas esant mažiems sūkių dažniams
- Didesnės degalų sąnaudos – ECM kompensuoja netinkamu degalų mišiniu
- Juodi išmetimo dūmai – gausus degalų mišinys dėl neteisingų slėgio rodmenų
Diagnozė ir bandymas
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Tada multimetru jie patikrina MAP ir BARO jutiklių įtampos išėjimus, palygindami rodmenis su gamintojo specifikacijomis. Vėliau vizualiai apžiūri vakuumines linijas, oro įsiurbimo komponentus ir jutiklių laidus. Siekiant nustatyti vakuumo nuotėkį, gali būti atliekamas dūmų testas. Tiesioginis duomenų stebėjimas varikliui veikiant padeda patikrinti jutiklio koreliaciją esant skirtingiems sūkių dažnio lygiams ir droselinės sklendės padėčiai.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- MAP jutiklio keitimas – sumontuokite naują jutiklį ir įsitikinkite, kad jis tinkamai prijungtas; kaina: 45-120 €
- BARO jutiklio keitimas – pakeiskite sugedusį atmosferos slėgio jutiklį; kaina: 60 € – 150 €
- Vakuumo nuotėkio remontas – užsandarinkite pažeistas žarnas arba įsiurbimo sistemos komponentus; kaina: 25 € – 80 €
- Laidų sistemos remontas – sutvarkykite pažeistas jungtis arba pakeiskite laidų atkarpas; kaina: 40 € – 200 €
- Aro filtro keitimas – naujo filtro elemento montavimas; kaina: 15 € – 35 €
- ECM perprogramavimas – programinės įrangos kalibravimo atnaujinimas; kaina: 80 € – 180 €
Po remonto ištrinkite kodą ir dar kartą išbandykite sistemą keliais važiavimo ciklais, kad įsitikintumėte, jog jutikliai tinkamai koreliuoja.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Audi A4 2008-2015 m.
- Volkswagen Golf 2006-2014
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2013 m.
- Ford Focus 2004-2011 m.
- Opel Astra 2009-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P0069 kodu?
Nors šis kodas nėra iš karto pavojingas, jis turi įtakos variklio veikimui ir degalų naudojimo efektyvumui. Ilgesnis važiavimas gali sugadinti kitus komponentus dėl netinkamo degalų mišinio. Rekomenduojama jį diagnozuoti per kelias dienas, kad išvengtumėte papildomų remonto išlaidų.
Kiek paprastai kainuoja P0069 diagnostika ir remontas Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai daugumoje techninės priežiūros centrų svyruoja nuo 35 € iki 60 €. Bendra remonto kaina svyruoja nuo 45 € už paprastą remontą, pavyzdžiui, oro filtro keitimą, iki 200 € už jutiklio keitimą, įskaitant darbo užmokestį.
Ar dėl P0069 mano automobilis suges techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvios variklio patikros lemputės Lietuvoje sugenda techninė apžiūra. Išmetamųjų teršalų sistema turi veikti tinkamai, o šis kodas rodo problemas, kurios turi įtakos išmetamųjų teršalų išmetimui ir variklio valdymo sistemoms.
Ar P0069 yra susijęs su aukščio pasikeitimu važiuojant skirtinguose regionuose?
Didžiausio aukščio pokyčiai gali sukelti šį kodą, jei jutikliai nėra tinkamai sukalibruoti.
Išvada
Kodas P0069 reiškia kritinę diagnostikos problemą, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų užtikrintas variklio veikimas. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti nežymūs, šios MAP ir BARO jutiklių koreliacijos klaidos ignoravimas gali lemti didelę variklio žalą ir didesnes remonto išlaidas. Tinkama diagnostika taikant sistemingas bandymų procedūras patikrina, ar tiksliai nustatytos pagrindinės priežastys. Laiku atliktas remontas – jutiklio keitimas ar vakuuminės sistemos koregavimas – atkuria tinkamą variklio valdymą ir užkerta kelią brangiai kainuojančioms ilgalaikėms komplikacijoms.