Šiuolaikiniai automobiliai gali būti patvaresni už savo pirmtakus, tačiau jie vis dar yra pažeidžiami dėl žalingų vairavimo įpročių. Ignoruojant prietaisų skydelio įspėjimus ar netinkamai naudojant automobilį, gali prireikti brangių remonto darbų – net ir naujiems automobiliams. Štai aštuonios dažniausios vairuotojų klaidos, kurios nepastebimai griauna jų automobilius.
1. Rankos laikymas ant pavarų perjungimo svirties
Šis įprotis sukelia papildomą spaudimą pavarų dėžės komponentams, ypač selektoriaus šakutėms. Laikui bėgant, šis nusidėvėjimas gali sukelti netikslų pavarų perjungimą ir netgi transmisijos gedimą. Visada laikykite abi rankas ant vairo, išskyrus tuos atvejus, kai aktyviai perjungiate pavaras.
2. Kojos laikymas ant sankabos pedalo
Daugelis vairuotojų eismo spūstyse ar prie raudonos šviesoforo šviesos važiuoja su įjungta sankaba. Dėl to sankaba lieka iš dalies įjungta, o tai sukelia pernelyg didelį nusidėvėjimą, perkaitimą ir trumpesnį tarnavimo laiką. Naudokite neutralią pavarą ir sankabą įjunkite tik kai tai būtina.
3. Važiavimas su beveik tuščiu degalų baku
Reguliariai važiuojant su beveik tuščiu bakeliu padidėja degalų siurblio gedimo tikimybė ir bakelyje susidaro kondensatas, kuris gali paveikti degalų kokybę. Visada laikykite bent ketvirtadalį bakelio pilną.
4. Degalų bakelio perpildymas
Tęsiant degalų pildymą po to, kai degalų pistoletas užsifiksuoja, gali užtvindyti garų surinkimo sistema ir sugadinti anglies kanistrą, o tai gali sukelti degalų nuotėkį ir variklio gedimus. Sustokite pildyti degalus, kai degalų siurblys automatiškai sustoja.
5. Staigus greitėjimas su šaltu varikliu
Varikliams reikia laiko įšilti, kad alyva galėtų veiksmingai sutepti visas judančias dalis. Staigus greitėjimas su šaltu varikliu gali sukelti vidinį nusidėvėjimą, ypač stūmokliuose ir turbokompresoriuje. Pirmąsias kelias minutes važiuokite atsargiai.
6. Nuolatinis važiavimas mažais sūkių skaičiais
Nors didelis sūkių skaičius gali apkrauti variklį, mažas sūkių skaičius ir stiprus akceleratoriaus paspaudimas gali būti lygiai taip pat žalingi. Tai apkrauna tokias dalis kaip alkūninis velenas ir smagratis. Laikykite variklį optimalaus sūkių skaičiaus diapazone, atsižvelgdami į važiavimo sąlygas.
7. Stiklo valytuvų palikimas įjungtais išjungus automobilį
Esant minusinei temperatūrai, valytuvai gali prilipti prie priekinio stiklo. Jei jie bus palikti įjungti, paleidus automobilį gali būti sugadintas valytuvų variklis arba suplėšyti valytuvų šepetėliai. Prieš išjungdami uždegimą, visada išjunkite valytuvus.
8. Degalų papildymas nedideliais kiekiais arba AdBlue
Dalinis degalų papildymas gali sutrikdyti degalų ir AdBlue sistemų jutiklių veikimą. Kai kurios sistemos gali neaptikti papildymo, dėl to gali būti rodomi nereikalingi įspėjimai ar netgi blokuojamas veikimas. Kad išvengtumėte sistemos klaidų, degalus papildykite tinkamai.
Kokia jūsų nuomonė? Ar esate padarę ką nors iš šių dalykų? Pasidalykite savo patirtimi ir patarimais komentaruose, kad padėtumėte kitiems vairuotojams apsaugoti savo transporto priemones.