Geltona arba oranžinė variklio patikros lemputė prietaisų skydelyje gali kelti nerimą kiekvienam vairuotojui. Kartais ji signalizuoja apie rimtas variklio problemas, o kitais atvejais ją gali sukelti nedidelės problemos, pavyzdžiui, drėgmė ar jutiklio klaidos. Neseniai „TikTok“ vaizdo įraše buvo pasiūlytas paprastas triukas, kaip iš naujo nustatyti lemputę be jokių įrankių. Tačiau ar ji iš tikrųjų veikia?
Ką iš tikrųjų reiškia variklio patikrinimo lemputė
Kontrolės variklio lemputė paprastai rodo automobilio variklio ar susijusių sistemų problemą. Tai gali būti jutiklio problema, nešvarios jungtys arba kažkas rimtesnio, pavyzdžiui, turbokompresoriaus ar katalizatoriaus gedimas. Deja, pati lemputė nenurodo priežasties, todėl norint perskaityti klaidos kodą ir nustatyti problemą, paprastai reikia atlikti diagnostinę patikrą.
TikTok triukas: Akumuliatoriaus atjungimas
Virusiniame „TikTok“ vaizdo įraše autorius teigia, kad variklio patikros lemputę galite iš naujo nustatyti atjungę neigiamą akumuliatoriaus gnybtą 10 sekundžių. Jį vėl prijungus, lemputė neva išnyks. Tačiau vaizdo įraše nepavyksta įrodyti, kad pagrindinė problema buvo išspręsta – jame tik parodoma, kad lemputė užgeso iš naujo užvedus variklį, o tai gali reikšti, kad sprendimas nėra tikras.
@automobileleader Adding low-quality gasoline will shorten the life of the engine#driving#automobile#tips#car#cartok#cardrivingtip ♬ 原聲 – Automobileleader
Ar akumuliatoriaus atjungimas tikrai veikia?
Techniniu požiūriu atjungus akumuliatorių galima ištrinti laikinus klaidų kodus senesniuose automobiliuose, kurie nuolat nesaugo klaidų duomenų. Tačiau šiam metodui paprastai reikia atjungti akumuliatorių ne kelioms sekundėms, o kelioms minutėms. Dar svarbiau tai, kad šiuolaikiniuose automobiliuose klaida dažnai vėl atsiranda, kai sistema atlieka naują diagnostikos ciklą. Šis triukas neišsprendžia tikrosios problemos, jis tik laikinai paslepia įspėjimą.
Tikimas būdas: Naudojant OBD-II skenerį
Efektyviausias ir saugiausias būdas nuskaityti ir ištrinti variklio tikrinimo kodus – naudoti OBD-II diagnostikos įrankį. Šie skaitytuvai yra nebrangūs, jų kaina prasideda maždaug nuo 20 eurų, ir jie veikia su tokiomis programomis kaip „Piston“, „SDProg“ arba „Smart Control Free“. Tiesiog prijunkite prietaisą prie automobilio OBD-II prievado, nuskaitykite klaidų kodus ir, jei reikia, juos ištrinkite.
Jeigu netrukus po išvalymo lemputė vėl užsidega, vadinasi, problema išlieka ir ją turėtų tinkamai diagnozuoti mechanikas.
Nors „TikTok“ triukai gali atrodyti patrauklūs, jie retai kada padeda išspręsti pagrindinę problemos priežastį. Jei užsidega variklio patikrinimo lemputė, saugiausia klaidos kodą perskaityti diagnostikos įrankiu arba apsilankyti pas specialistą. Ignoruodami arba laikinai paslėpdami įspėjimą, vėliau galite patirti brangesnį remontą.
Ar išbandėte kurį nors iš šių metodų? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose.