• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kur turėtumėte dėti naujas padangas: ant priekinės ašies ar galinės? Netikėtas atsakymas

pagal Michal Kovalčiuk
2024.11.18, 12:00
Patarimai
A A
0
volkswagen golf zieminiu padangu isbandymas 2

Šaltinis: Auto Bild

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai reikia pakeisti ne visą komplektą, o tik dvi padangas, daugelis vairuotojų sprendžia, ar naujas padangas montuoti ant priekinės, ar ant galinės ašies. Nors gali atrodyti logiška teikti pirmenybę varančiajai ašiai, teisingas atsakymas dažnai nustebina žmones.

Pagrindai: Kodėl padangų vieta yra svarbi

Tai, kad ant priekinės ir galinės ašies sumontuotos skirtingo lygio nusidėvėjimo padangos, toli gražu nėra idealu. Šiuolaikinės transporto priemonės sukonstruotos taip, kad būtų subalansuotai valdomos ir maksimaliai saugios, todėl naudojamos panašių eksploatacinių savybių padangos. Tačiau dėl riboto biudžeto arba nevienodo nusidėvėjimo vairuotojai dažnai turi naujų ir susidėvėjusių padangų mišinį. Dėl to kyla esminis klausimas: kur turėtų būti geresnė padangų pora?

Teisiniai ir praktiniai aspektai

Teisiniu požiūriu tos pačios ašies padangų tipas, dydis ir protektoriaus gylis visada turi sutapti. Tačiau leidžiama, kad priekinės ir galinės ašies padangos skirtųsi. Tai reiškia, kad teisėtai galite uždėti naujas padangas ant bet kurios ašies, tačiau priimant sprendimą pirmenybė turėtų būti teikiama saugumui.

Ar svarbi transmisija?

Nesvarbu, ar jūsų automobilis varomas priekiniais (FWD), galiniais (RWD), ar visais varomaisiais (AWD) ratais, svarbiausi pavojai saugai, susiję su padangų montavimu, išlieka vienodi. Nors konkrečios pasekmės gali skirtis priklausomai nuo transmisijos, pagrindinė taisyklė nesikeičia: naujesnės padangos turi būti gale.

Rizika montuojant naujas padangas į priekį

Jei naujas padangas montuojate ant priekinės ašies, o nusidėvėjusias paliekate ant galinės, gali kilti nemažai problemų, ypač FWD automobiliuose (kurie dominuoja rinkoje):

  1. Sumažėjęs sukibimas ir stabilumas esant šlapiai dangai
    • Dėl susidėvėjusių galinių padangų padidėja viršslankumo rizika, kai automobilio galinė dalis praranda sukibimą posūkiuose.
    • Dėl to dažnai atsiranda pavojingų slydimų, kuriuos sunku ar net neįmanoma suvaldyti.
  2. Didesnė hidroplanavimo rizika
    • Senesnės galinės padangos per stiprų lietų dažniau akvaplaninguoja. Kai galinės padangos praranda sukibimą, automobilio stabilumo sistemos (pvz., ESP) gali neišvengti posūkio.
  3. Sutrikęs valdymas ekstremalių situacijų metu
    • Kai galinės padangos praranda sukibimą, staigius judesius, pavyzdžiui, stabdymą ar posūkį, tampa sunkiau suvaldyti, ypač nepatyrusiems vairuotojams.

Kodėl naujos padangos turėtų būti montuojamos ant galinės ašies

Naujesnių ir geresnių padangų montavimas ant galinės ašies turi keletą svarbių privalumų:

  • Didesnis stabilumas:
    Automobilio galinė dalis išlaikys geresnę trauką net ir slidžiame kelyje. Taip sumažėja tikimybė nuslysti ar apsisukti.
  • Prognozuojamas valdymas:
    Priekinės dalies sukibimo praradimas yra lengviau valdomas ir mažiau pavojingas nei galinės dalies sukibimo praradimas.
  • Didesnis saugumas posūkiuose:
    Posūkiuose galinės padangos atlieka svarbų vaidmenį išlaikant stabilią automobilio trajektoriją. Geresnės padangos neleidžia galinei daliai slysti į išorę.
Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?

Ypatingi AWD transporto priemonių ypatumai

AWD automobiliuose dėl netolygaus padangų nusidėvėjimo tarp priekinės ir galinės ašies gali kilti mechaninių problemų, pvz., pažeisti centrinį diferencialą. Norint išvengti tokių problemų ir išlaikyti tolygų padangų nusidėvėjimą, būtina reguliariai sukti padangas.

  • Geresnes padangas visada montuokite ant galinės ašies, nepriklausomai nuo transporto priemonės transmisijos.
  • Netolygus ašių nusidėvėjimas ilgina stabdymo kelią ir mažina stabilumo kontrolės sistemų veiksmingumą.
  • Kad išvengtumėte tokių dilemų, padangas sukeiskite kas 10 000 km. AWD automobiliams padangų sukeitimas ne tik rekomenduojamas – jis būtinas, kad būtų išvengta transmisijos pažeidimų.

Laikydamiesi šių rekomendacijų užtikrinsite maksimalų saugumą ir prailginsite padangų tarnavimo laiką.

Žymos: automobilio eksplotacijanaujos padangospadangospatarimai
Dalintis133DalintisSiųstiDalintis23

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.