• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 11 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Draudžiama užvesti laidais. Turite turėti specialų prietaisą

pagal Andžej Biaigo
2023.12.17, 11:23
Naujienos
A A
0
agm akumuliatorius
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Dabartinių automobilių akumuliatoriai atlieka daug daugiau užduočių nei prieš du dešimtmečius. Automobiliuose įrengta daugybė sistemų, kurioms reikia nuolatinio maitinimo net ir stovint. Lengvo hibridinio automobilio akumuliatoriaus „gyvenimas“ dar įdomesnis. Jis netgi turi kaimyną, nors jo vaidmuo visai kitoks.

Pirk naudotą automobilį atsakingai – patikrink jo istoriją per CarVertical.

„Mild“ hibridiniame arba mikrohibridiniame automobilyje montuojami dviejų tipų akumuliatoriai. Viena 12 voltų baterija maitina pagrindinę įrangą, kaip ir bet kokio tipo automobilyje, o kita – „Mild“ hibrido (MH) sistemą. Pastaroji vis dažniau veikia 48 voltų įtampa.

Dėl abiejų akumuliatorių vaidmuo yra daug sudėtingesnis nei automobilyje be MH sistemos. Todėl tokiems akumuliatoriams keliami vis didesni reikalavimai, tačiau kartu kyla ir vis daugiau problemų.

Du akumuliatoriai „Mild“ hibridiniame automobilyje – kam jie skirti?

Daugumos komponentų veikimą užtikrina švino rūgšties akumuliatorius, kurio konstrukcija panaši, bet ne tokia pati kaip dešimtmečius naudojamo tipinio akumuliatoriaus. Jo konstrukcija ir technologija leidžia dažniau įkrauti akumuliatorių, įskaitant rekuperacijos procesą, kuris miesto eisme gali vykti iki kelių kartų per minutę.

Paprastai tokie akumuliatoriai gaminami naudojant EFB arba AGM technologiją, kuri leidžia giliau išsikrauti ir greičiau papildyti trūkstamą energiją nei įprastame akumuliatoriuje. Todėl AGM akumuliatoriai naudojami sistemose, kuriose galima važiuoti kreiseriniu režimu, o EFB technologija puikiai tinka „Start&Stop“ sistemose su rekuperacija.

mild hibridinis automobilis akumuliatorius
„Mild“ hibridinėje sistemoje antrasis akumuliatorius paprastai būna bagažinėje.

Antrasis energijos šaltinis – akumuliatorius, kuris trumpai, bet greitai ir galingai maitina „mild“ hibridinės sistemos elektros variklį. Šią funkciją paprastai atlieka ličio jonų akumuliatorius arba kondensatorius, galintis greitai atiduoti didelį elektros krūvį.

„Mild“ hibridinėse ir mikrohibridinėse sistemose nedidelė elektros mašina (motogeneratorius), mechaniškai sujungta su vidaus degimo varikliu, padeda jam konstruktoriaus nustatytais atvejais. Jis gali veikti tik kaip greitasis starteris, netgi leisti važiuoti neįjungus variklio, tačiau jis taip pat gali suteikti baziniam agregatui papildomą sukimo momentą, pavyzdžiui, pradedant važiuoti iš vietos, kai vidaus degimo variklis yra mažiausiai ekonomiškas.

Svarbu pabrėžti, kad aprašytos sistemos jokiu būdu nepriklauso HEV hibridinių pavarų grupei. Jos neatlieka vienos pagrindinės funkcijos, t. y. pačios savaime elektra nevairuoja automobilio. Taip pat skaitykite: „Naudoti hibridiniai automobiliai – į ką turėčiau atkreipti dėmesį prieš perkant?“

Skaitykite  Per garsiai ar ne? Klaipėdoje vairuotojai tikrino transporto priemonių triukšmą ir stiklų skaidrumą

Energijos valdymo sistemos

Nepriklausomai nuo naudojamo akumuliatoriaus išdėstymo ir tipo, vadinamuosiuose pseudohibridiniuose automobiliuose visada yra BMS galios valdymo sistema. Jos paskirtis – valdyti ir reguliuoti akumuliatoriaus veikimo algoritmą, kad jis ne tik veiktų efektyviai, bet ir per trumpą laiką nebūtų sunaikintas veikimo ir iškrovimo ciklais.

Pavyzdžiui, važiuojant buriavimo režimu, BMS realiuoju laiku apskaičiuoja, kiek laiko automobilis gali važiuoti su išjungtu vidaus degimo varikliu, kad akumuliatorius neišsikrautų tiek, kad automobilio nebūtų galima užvesti. Savo ruožtu, kai veikia „Start&Stop“ sistema, BMS, be kita ko, sprendžia, ar yra tinkamos sąlygos sistemai apskritai veikti. BMS taip pat nustato tinkamą generatoriaus įkrovimo srovę, atsižvelgdama į akumuliatoriaus išsikrovimo lygį ir įkrovimo ciklų skaičių.

Šiuolaikiniuose automobiliuose, ypač aukščiausios klasės, tai dar svarbiau, nes dabar beveik viskas yra elektra, net sistemos, kurios dar prieš keliolika metų buvo mechaninės arba hidraulinės. Užtenka paminėti vairo ar stabdžių stiprintuvą, net adaptyvių amortizatorių veikimą ar transmisijos sistemą, neretai susietą su automobilio kompiuteriu.

Atliekant nuolatinę akumuliatoriaus patikrą, BMS taip pat koreguoja „mild“ hibridinių arba mikrohibridinių sistemų veikimą ilgą laiką, atsižvelgdama į nusidėvėjimą. Todėl, kai nusprendžiame pakeisti 12V akumuliatorių, būtina jį pritaikyti. Kol kas tai gali padaryti dar ne kiekviena dirbtuvė.

Jei adaptacijos neatliksime, sistema pati atpažins įrenginį ir naujus parametrus ir laikui bėgant adaptuos generatoriaus arba elektros energijos imtuvų veikimą. Tai gali užtrukti kelias dienas ar savaites. Per šį laiką sistemos neveiks tinkamai ir gali atsirasti klaidų. Kaip tai atrodo praktikoje, gali žinoti net kelerių metų senumo prabangių automobilių naudotojai, kuriems, nepaisant to, kad nenaudojami tokie sprendimai, dėl gausios įrangos taip pat reikia pritaikyti naują akumuliatorių. Taip pat skaitykite: „5 taupaus hibridinio automobilio vairavimo taisyklės“.

Akumuliatoriui taikomos specialios sąlygos?

Ar 12 voltų akumuliatoriai turi būti kažkaip ypatingai apdorojami MH ir mikrohibriduose? Teoriškai jie yra tokie patys akumuliatoriai kaip ir klasikiniuose vidaus degimo automobiliuose, todėl laikas nuo laiko juos reikėtų įkrauti, kaip ir juos.

Skaitykite  „Michelin“ uždaro padangų gamyklą Meksikoje: priežastys ir poveikis Lietuvai

Automobilių gamintojai nerekomenduoja naudoti, pavyzdžiui, starterio laidų nei tokiam automobiliui užvesti, nei kitai transporto priemonei užvesti. Tokiu atveju saugu naudoti vadinamąjį „jump starterį“. Taigi tokių transporto priemonių naudotojai turėtų turėti tokį prietaisą, o ne užvedimo laidus.

Kitas gana svarbus klausimas – ličio jonų akumuliatoriaus priežiūra „mild“ hibridiniuose automobiliuose. Po ilgo sustojimo jis gali būti per daug išsikrovęs. Manoma, kad maždaug per savaitę ji praranda apie 1 proc. savo talpos. Todėl kelis mėnesius palikus automobilį neužvedus variklio, jis gali būti sugadintas tiek, kad jį reikės keisti.

Tai pasakytina ne tiek apie įprastą naudojimą, kiek, pavyzdžiui, kai automobilis vežamas į dirbtuves kėbulo remontui. Kai dirbtuvės atideda remontą, gali atsitikti taip, kad atsiimsite gražiai atrodantį automobilį, bet su sugedusiu „mild“ hibridinės sistemos akumuliatoriumi. Prieš perkant tokį automobilį taip pat verta patikrinti, kiek laiko jis stovi prekybos salone arba keliauja pas mus iš už vandenyno. Taip pat skaitykite: „Nuo elektromobilių ir hibridų pirkimo gyventojus sulaiko kaina ir techninės charakteristikos, rodo apklausa“.

Žymos: akumuliatoriushibridaihibridiniai automobiliaiįkraunamas hibridinis automobilis
Dalintis982DalintisSiųstiDalintis172
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Įžūlus manevras Regitros aikštelėje Vilniuje moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį 1

Įžūlus manevras „Regitros“ aikštelėje Vilniuje – moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį

0

Taip pat skaitykite

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Automobilio pirkimas Lietuvoje: kada negalima atsiskaityti grynais?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz