Bet kurios šiuolaikinės transporto priemonės prietaisų skydelyje yra daug įvairių indikatorių, tačiau degalų slėgio indikatoriaus nėra. Nors šis parametras tiesiogiai veikia variklio veikimą. Jei vairuotojui staiga atrodo, kad su šiuo indikatoriumi viskas negerai, būtina pačiam išmatuoti degalų slėgį automobilyje. Paprastai toks patikrinimas atliekamas, kai variklis dirba netolygiai, yra trūkčiojimų greitėjant.
Kodėl svarbu žinoti degalų tiekimo linijos slėgį?
Kad vidaus degimo variklis tinkamai veiktų, jam reikia stechiometrinio degalų ir oro mišinio. Šis sudėtingas terminas reiškia, kad oksidatoriaus turi būti lygiai tiek, kiek reikia reikiamai degalų masei sudeginti. Stechiometrinis benzino mišinys yra 1 dalis benzino ir 14,7 dalies oro.
Tiekiamų degalų kiekis reguliuojamas įpurškimo vožtuvo atidarymo laiku. ECU blokas, apskaičiavęs tinkamą mišinio sudėtį, kiekvienam purkštuvui duoda tam tikrą komandą. Tačiau tai, kiek benzino pateks į cilindrą, be laiko, priklauso ir nuo tikslaus slėgio, kuriuo jis bus įpurškiamas.
Pasirodo, ECU programoje jau yra nustatytas tinkamas darbinis slėgis. Jei jo vertė staiga bus mažesnė, įpurškiklis tieks mažiau benzino. Dėl to sumažės trauka ir kils daug kitų problemų.
Kada reikia matuoti degalų slėgį?
Jei degalų tiekimo linijoje yra žemas slėgis, vairuotojas iš karto tai atpažins.
Rekomenduojama atkreipti dėmesį į šias problemas:
- Automobilis užsiveda ir tuoj pat užgęsta.
- Kad automobilis užsivestų, užtrunka ilgai, kol užvedamas starteris.
- Automobilis lėtai greitėja.
- Jei paspaudžiate akceleratoriaus pedalą, variklis nesukaupia greičio, suka lėtai arba užgęsta.
Minėti požymiai būdingi ir kitiems gedimams, todėl reikėtų pradėti nuo diagnostikos. Geriausia vykti į techninės priežiūros centrą, kad gedimą nustatytų ir pašalintų specialistai.
Kaip patiems išmatuoti degalų slėgį?
Daugelis vairuotojų nori sužinoti, kaip patikrinti degalų slėgį. Šią procedūrą bus galima atlikti patiems. Tam prireiks minimalių priemonių ir įrankių. Taip pat turėsite atjungti benzino tiekimo žarną. Šioje vietoje šiek tiek degalų išsilies, todėl rekomenduojama iš anksto pasiimti skudurų ar servetėlių, kad nesuteptumėte variklio skyriaus. Kai kurie vairuotojai nežino, kokiu prietaisu matuoti slėgį rampoje. Jie dažnai naudoja padangų slėgio matuoklį. Jį leidžiama naudoti tik kritinėje situacijoje. Geriausias sprendimas – naudoti specialų prietaisą.
Norėdami sužinoti, koks yra degalų slėgis, atlikite šiuos veiksmus:
- Sumažinkite slėgį vamzdyje, kad išjungus žarną sumažėtų benzino fontanas. Norėdami tai padaryti, išimkite degalų siurblio grandinės saugiklį, kuris yra bake. Tada užveskite automobilį ir palaukite, kol jis sustos.
- Išjunkite uždegimą, atjunkite žarną nuo rampos ir prijunkite ją prie manometro.
- Vėl prijunkite degalų siurblį.
- Įjunkite uždegimą ir patikrinkite mašinos duomenis. Jei sistema veikia gerai, rodmenys bus nuo 3 iki 5 atm.
- Prieš atjungiant manometrą, slėgis turi būti vėl nustatytas iš naujo.
- Belieka išjungti mašiną ir prijungti žarną prie rampos.
Slėgiui degalų sistemoje matuoti naudojami pralaidumo monometrai. Tokie prietaisai turėtų būti įtraukti į pjūvį tarp žarnos ir rampos. Dabar kiekvienas vairuotojas žino, kaip naudotis degalų slėgio matuokliu.
Ką daryti, jei degalų slėgis nepakankamas?
Jei transporto priemonėje esantis degalų slėgio matuoklis rodo, kad degalų slėgis yra nepakankamas, reikia imtis tam tikrų priemonių. Rekomenduojama įrašyti viską, kas vyksta diagnostikos metu įrenginyje.
Iškyla šios problemos:
- Slėgio nėra arba jis yra per mažas. Labiausiai tikėtina, kad kaltas degalų siurblys.
- Slėgis palaipsniui didėja iki darbinio slėgio. Ši problema paprastai kyla, kai filtrai yra nešvarūs.
- Slėgis yra nuolat mažas arba lėtai atsistato išjungus uždegimą. Greičiausiai sugedo degalų slėgio reguliatorius. Taip pat rekomenduojama patikrinti visą liniją, ar nėra nuotėkio. Kai kurie vairuotojai nežino, kur yra degalų slėgio reguliatorius. Degalų slėgio reguliatorius yra netoli įsiurbimo kolektoriaus ant degalų rampos.
Slėgio degalų rampoje matavimas yra svarbi procedūra, leidžianti laiku nustatyti benzino tiekimo problemas ir išvengti rimtesnių gedimų.
Kaip patikrinti degalų slėgio reguliatorių?
Paprastai gedimus sukelia degalų slėgio reguliatorius. Degalų slėgio reguliatorių bus galima patikrinti patiems. Tam tereikės paspausti „grįžtamąjį“ ratuką. Jei slėgis normalizuojasi, degalų slėgio reguliatorius yra sugedęs.
Šiuolaikinėse transporto priemonėse naudojama progresyvesnė konstrukcija. Jose membranos sąveikauja su tenzometrais, o ECU kontroliuoja ant jų esančią įtampą ir duoda komandą degalų siurbliui tiekti mažiau arba daugiau benzino.
Naudingi patarimai
Kai vairuotojas tikrina degalų slėgį esant įjungtam uždegimui, jis turėtų pastebėti, kad išjungus uždegimą slėgis rampoje sumažės iki 0,7-1 atmosferos ir išliks tokio lygio. Jei jis sumažėja iki 0 – problema yra RDT.
Reikia pabandyti padidinti apsukas iki 3000. Jei slėgio matuoklio rodyklė neišsilaikys, o pradės kristi, tai gali reikšti, kad reikia pirkti naują benzino siurblį. Jei slėgis didėja per ilgai arba yra mažesnis už reikiamą slėgį, gali būti užsikimšęs degalų filtras, degalų tiekimo linija arba benzino siurblio filtras.
Kai kurie vairuotojai nežino, koks turėtų būti degalų slėgis. Įprastas rodiklis benzininiuose varikliuose su paskirstytu įpurškimu yra nuo 3 iki 5 atm. Pageidautina slėgį matuoti tik specialiu manometru. Taip pat svarbu teisingai atlikti procedūrą pagal instrukcijas. Jei matuojant bus padaryta klaidų, nebus galima gauti tikslios informacijos apie slėgį degalų sistemoje.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.