Šiuolaikinio automobilio salone sunkiausius sužalojimus sukelia oro pagalvė. Šis teiginys yra visiškai teisingas. Susidūrimo smūgį sušvelninanti oro pagalvė, atsidariusi smogia į krūtinę, veidą, dėl staigaus atsidarymo (nuo 200 km/val.) sužaloja vairuotojo ir keleivių rankas ir kojas.
Tačiau, palyginti su smūgiu, kurį žmogus būtų patyręs į prietaisus ir interjero detales, šis susidūrimas yra tik nedidelis nepatogumas. Tinkamai naudojama oro pagalvė yra geriausia apsaugos priemonė.
Ką reiškia teisingai naudoti pagalvę?
Tiek keleivis, tiek vairuotojas privalo būti prisisegę saugos diržą. Tada staigaus stabdymo metu (avarijos metu – smūgio momentu), kai kūnas pasislenka į priešingą automobilio pusę, diržas dėl savo konstrukcijos išlaikys žmogų vietoje. Tokiu būdu susidūrimas sušvelninamas. Taip pat skaitykite: „Verta žinoti šią saugos diržų funkciją. Ji gali išgelbėti gyvybę“.
Antrasis saugos aspektas yra derinimas. Po bet kokių pakeitimų vairas turi būti ne arčiau kaip 25 cm nuo liemens. Ir vairo pasvirimo kampo taip pat nepageidautina keisti, nes daugybė automobilių gamintojų avarinių bandymų ir skaičiavimų atliekama remiantis standartiniais parametrais, o ne su nuokrypiais įvairiomis kryptimis.
Trečias dalykas, kurį turėtumėte atsiminti, kad išvengtumėte sužalojimų nuo pagalvės, yra tai, kad sėdėdami ant sėdynės turėtumėte sėdėti tiesiai, neužsimetė koją ant kojos (juo labiau ne ant priekinio skydelio priešais priekinį langą), o ant kelių neturėtumėte laikyti didelių daiktų.
Jei nesilaikysite šių taisyklių, išsiskleidus pagalvei galite susižeisti:
- rankų nudegimai;
- rankų sužalojimai;
- kojų sužalojimai;
- kaklo ir galvos sužalojimai. Sudaužyti akiniai, sulaužyta nosis, smegenų sukrėtimas;
- šonkaulių sužalojimai;
- vidaus organų sužalojimai.
Apie paslėptus sužalojimus po eismo įvykio
Oro pagalvės išgelbsti daug gyvybių, tačiau jos taip pat gali pažeisti širdį, plaučius, kraujagysles ir net sukelti mirtį, ypač jei keleiviai nesegi saugos diržų. Be to, nukentėjusysis gali neturėti jokių išorinių sužalojimų, o širdies traumos požymiai, įskaitant sunkią traumą, gali atsirasti praėjus kuriam laikui po įvykio. Taip pat skaitykite: „Oro pagalvės – viskas, ką turime apie jas žinoti“.
Tokias išvadas padarė JAV mokslininkai iš Tenesio universiteto Sveikatos mokslų centro Memfyje (JAV). Jie išanalizavo 40 metų klinikinės praktikos apžvalgas, perspektyvinius tyrimus ir atvejų ataskaitas.
Nusivylimą keliantys faktai apie pagalvėles, kurios traumuoja
Kaip ir bet kurie kiti prietaisai, oro pagalvės taip pat turi defektų. Nuo 2004 m. sprendžiama garsiausios oro pagalvių gamybos įmonės byla. Kalbame apie bendrovės „Takata“ oro pagalvę.
Atsižvelgdama į tai, JAV Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija nurodė „Ford Motors“ atšaukti 3 mln. automobilių dėl juose sumontuotų nekokybiškų „Takata“ oro pagalvių. Dėl panašios grėsmės „Toyota“ atšaukė 2,9 mln. automobilių. Panašų sprendimą priėmė ir „Subaru“ bei „Mitsubishi“ – jos atšaukė 240 000 automobilių. Toliau „Honda“ ir „Toyota“ nusprendė atšaukti 6 mln. automobilių su „Takata“ oro pagalvėmis. Priežastys – oro pagalvės blogai atsidarydavo, plyšdavo ir net „šaudydavo“ į keleivius metalo gabalais iš sugedusių skeveldrų.
2015 m. „Takata“ pripažino savo kaltę dėl nekokybiškų oro pagalvių, dėl kurių žuvo mažiausiai 17 žmonių ir dar 180 buvo sužeisti, gamybos.
Taigi, kaip galite sužinoti apie savo automobilį, kokios oro pagalvės jame sumontuotos? Kai kurie importuotojai siūlo internetinę paslaugą, kurioje, naudojant VIN kodą, galima patikrinti, ar nėra techninės priežiūros kampanijų ir atšaukimų. Taip pat skaitykite: „7 gudrybės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui“.
Pasirūpinkite savimi ir imkitės atsargumo priemonių. Tada oro pagalvės atliks savo darbą – apsaugos jus nuo pavojų kelyje.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.