Vokietijos federalinė kelių transporto tarnyba pasidalijo informacija apie 2024 m. vasario mėn. registruojamas transporto priemones. Transporto elektrifikavimas vyksta taip, kaip ir tikėtasi – be subsidijų elektra varomų transporto priemonių eksploatacinės savybės prastėja, o išmetamo anglies dioksido kiekis didėja.
Vokietijoje savo namus rado 217 388 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 5,4 proc. daugiau nei 2023 m., o rinka pamažu atsigauna po pandemijos, puslaidininkių krizės ir karo.
Didžiausias procentinis augimas tarp vietinių markių buvo „Porsche“ (66,5 proc.), po jos sekė „Smart“ ir „Opel“. Prarado pozicijas „Audi“ (beveik 22 proc.), „Mini“ ir „Mercedes“. Didžiausią rinkos dalį užima „Volkswagen“ – 18,6 proc.
Tačiau įdomiausi duomenys yra susiję su jėgos agregatais. Benzininius variklius turėjo 77 106 automobiliai, t. y. 2,3 proc. daugiau nei 2023 m. vasario mėn. Dyzeliniai varikliai? 42 153 automobiliuose, t. y. 9,7 proc. daugiau. Hibridiniai automobiliai? Štai čia: 69 367 automobiliai, plius 17,6 proc. pardavimų (įskaitant iš tinklo įkraunamus automobilius – plius 22,3 proc.).
Pereikime prie elektromobilių. Tai 27 479 automobiliai, 15,4 proc. mažiau, ir jie užima 12,6 proc. rinkos. Svarbu tai, kad naujai įregistruotų automobilių vidutinė anglies dioksido emisija padidėjo 2,5 proc. iki 122,8 g/km. Tai lėmė didelis visureigių populiarumas.
Tokia padėtis Vokietijos rinkoje susidarė dėl to, kad buvo atsisakyta subsidijų elektromobiliams, ir dėl klientų netikrumo. Naujos jėgainės baimė derinama su didele transporto priemonės kaina. Šio derinio rezultatą galima pamatyti iš karto.