„Ford“ elektromobilių padalinys pirmuosius tris 2024 m. mėnesius baigė su didžiuliu nuostoliu. Nepaisant to, grupės vadovas Jimas Farley nepraranda vilties dėl geresnės ateities.
Elektromobiliai šiuo metu traukiasi. Vis daugiau įmonių peržiūri savo planus ir vietoj elektromobilių renkasi hibridus. Tai padarė „Land Rover“, „Mercedes“ ir visai neseniai – „Jeep“. Šia tendencija seka ir „Fiat“, kuri savo elektrinį 500 automobilį, kuris bus pradėtas gaminti 2020 m., pertvarkys į vidaus degimo variklį.
Tačiau tai nekeičia fakto, kad automobilių bendrovės ir toliau investuoja didžiules lėšas į elektrinių pavarų kūrimą. Priešingu atveju, „traukinys“ su žodžiu elektromobilumas jas paprasčiausiai išstums.
132 000 JAV dolerių nuostolis nuo kiekvieno parduoto automobilio!
Tačiau dėl rinkos atšalimo ir kitų veiksnių automobilių bendrovės dažnai praranda didžiules pinigų sumas už vieną parduotą elektromobilį. Viena iš jų – „Ford“, kurios elektromobilių padalinys pirmuosius tris šių metų mėnesius baigė su didžiuliu nuostoliu.
Tai sudarė 1,32 mlrd. dolerių, o parduota tik 10 000 vienetų (20 proc. mažiau nei 2023 m.). Tai reiškia, kad prekės ženklas su mėlynu ovalu logotipe vidutiniškai nuo kiekvieno parduoto elektromobilio patyrė 132 000 JAV dolerių nuostolį!
Kaip aiškina „Ford“ atstovai, nuostolį lėmė būtinybė sumažinti elektrinių automobilių kainą dėl besikeičiančių rinkos sąlygų. Be to, ši JAV bendrovė ir toliau daug investuoja į mokslinius tyrimus ir plėtrą.
Iš viso per pirmuosius tris šių metų mėnesius pajamos iš elektrinių transporto priemonių pardavimo sudarė 100 mln. Taigi jos buvo 84 proc. mažesnės nei 2023 m.
2024 metų prognozės
Likusios 2024 m. dalies perspektyvos nėra geresnės, todėl prognozuojamas „Ford“ elektrinių transporto priemonių padalinio nuostolis greičiausiai sieks 5 mlrd. dolerių. Praėjusiais metais jis buvo… 4,7 mlrd JAV dolerių.
Laimei, JAV konglomerato elektros energijos padalinio nuostolius padengia dvi kitos bendrovės. Pirmoji – „Ford Pro“, užsiimanti komercinių vidaus degimo automobilių gamyba, kuri praėjusiais metais uždirbo 3 mlrd. dolerių pelno.
Kita vertus, „Ford Blue“ (lengvieji automobiliai) 2023 m. uždirbo 21 mlrd. Įdomu tai, kad šis rodiklis buvo 13 proc. prastesnis nei 2022 m.
Šviesi ateitis?
Dabar „Ford“ tikisi, kad dabartiniai nuostoliai padės ateityje sustiprinti pozicijas tarp elektromobilius siūlančių gamintojų. Juolab kad daug išleistų lėšų buvo investuota į naujos kartos modelių kūrimą.
„Ford“ atstovai pareiškė, kad dabar jie ketina siūlyti elektromobilius už kainą, kuri padengtų faktines gamybos sąnaudas, tačiau nepadengtų mokslinių tyrimų ir plėtros sąnaudų.
Nepaisant dabartinių nuostolių, „Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley ramina investuotojus, tvirtindamas, kad pinigų deginimas elektromobiliams netrukus baigsis. Iš tiesų jis tiki, kad jo vadovaujamo konglomerato naujos kartos elektromobiliai pradės duoti pelną.