Susisiekimo ir Aplinkos ministrams patvirtinus teisės aktų pakeitimus dėl inžinerinių tinklų tiesimo kelio juostoje – „Via Lietuva“ suderino „Teltonika“ projektuotojų pateiktus projektinius sprendinius. Už kelių plėtrą atsakinga bendrovė atliko visus reikalingus veiksmus, jog TECH parko projektas galėtų būti vystomas toliau.
Praėjusią savaitę, penktadienį, Susisiekimo ir Aplinkos ministrai patvirtino Kelių techninio reglamento (KTR) nuostatų pakeitimus, kuriais bus leidžiama kelio juostoje tiesti inžinerinius tinklus įgyvendinant Valstybei svarbaus projekto statusą turinčius projektus. Šie pakeitimai pritaikyti ir Valstybės valdomų įmonių – „Litgrid“ bei ESO projektams, kurie skirti viešajam interesui užtikrinti.
Iškart po būtinų teisės aktų pakeitimų patvirtinimo „Via Lietuva“ atstovai susisiekė su „Teltonika“ statomo TECH parko projektuotojais „Holo projects“. Bendrovė informavo, jog projekto suderinimui teisinių kliūčių nebėra, projektiniai sprendiniai – patvirtinti. Šiuo metu „Via Lietuva“ jau yra atlikusi visus veiksmus, kas nuo jos priklauso, kad „Teltonika“ projektas galėtų būti vystomas toliau.
„Pavirtinus Kelių techninio reglamento pakeitimus, „Via Lietuvai“ nebeliko teisinių kliūčių suderinti „Teltonika“ TECH projektinius sprendinius bei sudaryti visas reikalingas sąlygas tęsti šio projekto vystymą. Taip pat priimti pakeitimai leidžia patvirtinti ir išimties tvarka suderinti Valstybės valdomų energetikos įmonių, ESO ir „Litgrid“, inžinerinių tinklų tiesimo keliuose projektus, nepažeidžiant teisės aktų. Tai pagreitins ir palengvins projektų derinimo procesus abiem pusėms – tiek kelininkams, tiek energetikams, – sako „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
Informacija apie stringantį „Teltonika“ TECH parko statybų projektą paviešinta lapkričio viduryje. „Via Lietuva“ iškart po to, per savaitgalį išnagrinėjo projektą derinti draudžiančius teisės aktus, jau pirmadienį atsakingoms ministerijoms buvo pateiktos galimybės, kokius teisės aktų pokyčius reiktų atlikti, jog projekto suderinimo neribotų galiojantys teisės aktai. Kelių techninio reglamento pakeitimai ministerijose buvo patvirtinti praėjusį penktadienį.
Radus greitus sprendimus, kaip užtikrinti galimybes tęsti ypatingai svarbų Valstybei investicinį projektą, „Via Lietuva“ planuoja ir tolimesnius veiksmus. Tarp jų – naujas kelių finansavimo modelis, kuriame numatoma kelių infrastruktūrą atverti ir į ją įsileisti visus tai padaryti pasirengusius verslus. „Via Lietuva“ naują kelių finansavimo modelio kūrimą pradėjo vystyti prieš pusmetį. Bendrovė jį pristatyti bus pasiruošusi jau šį pavasarį.
Apie „Via Lietuva“
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams. Vienintelė „Via Lietuva“ akcininkė yra LR Susisiekimo ministerija. Šiuo metu 4 iš 10 valstybinės reikšmės kelių ir 124 tiltai Lietuvoje yra blogos būklės. Norint sutvarkyti visus šalies kelius ir tiltus per dešimtmetį reikia maždaug 15 mlrd. eurų investicijų. Vien tik kitąmet šalies keliams finansuoti būtinos investicijos siekia 1,3 mlrd. eurų.