• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

ES investuoja 100 mlrd. € į elektromobilius ir švarią energiją – kas keisis?

pagal Andžej Biaigo
2025.02.28, 12:30
Elektromobiliai
A A
0
ES investuoja 100 mlrd. € į elektromobilius ir švarią energiją – kas keisis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Europos Sąjunga ir toliau įsipareigoja spartinti elektrifikavimą ir anglies dioksido išmetimo mažinimą, sudarydama naują 100 mlrd. eurų vertės susitarimą. Ši iniciatyva yra ES švarios pramonės susitarimo, kuriuo siekiama stiprinti švariųjų technologijų ir gamybos sektorius visame regione, dalis.

Perėjimas prie ekologiškesnės pramonės

Naujuoju finansavimu siekiama ne tik paremti Europos reindustrializaciją, bet ir užtikrinti, kad pramonė taptų ekologiškesnė ir našesnė. Atrodo, kad šis žingsnis yra tiesioginis atsakas į Jungtinių Amerikos Valstijų ekonominį ir diplomatinį nutolimą nuo ES.

Daugelį metų Europa diskutavo apie „pramonės renesanso“ poreikį, tačiau jai sunkiai sekėsi išlaikyti savo buvusį dominavimą gamybos srityje. ES, kaip ir JAV, labai pasikliovė technologijų ir gamybos užsakomosiomis paslaugomis, ypač Kinijoje. Tačiau dėl ekonominių pokyčių transatlantiniuose santykiuose ES iš naujo prireikė skubiai atkurti savo pramoninę bazę, kartu išlaikant įsipareigojimą mažinti anglies dioksido išmetimą.

Švarios pramonės susitarimas

Europos Komisijos „Švarios pramonės susitarimas“ apibūdinamas kaip „ES konkurencingumo ir anglies dioksido išmetimo mažinimo planas“. Pagrindinė jo dalis – 100 mlrd. eurų lėšų, skirtų švariųjų technologijų sektoriui, įskaitant elektrinių transporto priemonių kūrimą, gamybą ir daug energijos naudojančias pramonės šakas, kurioms reikia didinti našumą ir kartu mažinti išmetamųjų teršalų kiekį.

Nors švarios energijos pramonė padarė didelę pažangą, ES vis dar tikisi, kad 2025 m. anglies dioksido išmetimas pasieks aukščiausią tašką. Tačiau, įgyvendinus šias naujas priemones, numatoma, kad per ateinantį dešimtmetį išmetamų teršalų kiekis sumažės maždaug 25 proc. ir toliau mažės net ir plečiantis Europos gamybai.

Poveikis elektromobilių sektoriui

Nors Švarios pramonės susitarime nėra aiškiai akcentuojamas elektromobilių sektorius, tikimasi, kad šis sektorius gaus daug naudos. Viena iš pagrindinių iniciatyvų – Įperkamos energijos veiksmų planas – siekiama:

  • paspartinti švarios energijos diegimą
  • spartinti elektrifikavimą
  • didinti energijos vartojimo efektyvumą
  • mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro
  • mažinti elektros energijos kainas, kad būtų lengviau įsigyti elektromobilį

Šiuo metu eksploatuoti elektromobilį dažnai nėra daug pigiau nei vidaus degimo varikliu varomą transporto priemonę, ypač tiems, kurie naudojasi viešaisiais įkrovimo įrenginiais. Naujuoju planu siekiama pakeisti šią tendenciją.

Skaitykite  Ką turi žinoti įmonės, planuojančios pereiti prie elektromobilių?

Priklausomybės nuo Kinijos importo mažinimas

Siekdama paskatinti vietinę gamybą, ES nustatė tarifus Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams, kurie kai kuriais atvejais siekia iki 45,3 %. Tai paskatino didžiuosius Kinijos automobilių gamintojus apsvarstyti galimybę atidaryti gamyklas Europoje, kad būtų galima apeiti šiuos tarifus. Tarifų dydžiai skiriasi priklausomai nuo Kinijos gamintojų gaunamų valstybės subsidijų lygio, o didesni tarifai taikomi įmonėms, gaunančioms didelę valstybės pagalbą, kurią ES laiko nesąžiningu pranašumu.

2035 m. vidaus degimo variklių draudimas – ar jis vis dar realus?

Skirtingai nei JAV, kuri pradėjo mažinti elektromobilių skatinimo priemones ir panaikino terminus, iki kurių turi būti atsisakyta vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių, ES ir toliau siekia iki 2035 m. uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą. Tačiau šio termino įgyvendinamumas vis dar tikrinamas.

ES siekia, kad iki 2030 m. naujų lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekis sumažėtų 55 %, palyginti su 2021 m. lygiu. Nors šis tikslas yra plataus užmojo, kai kurie automobilių gamintojai priešinasi, įspėdami, kad šis perėjimas gali būti per greitas. Jie gali lobizuoti už išimtis arba atidėjimą, ypač dėl to, kad JAV ir po 2035 m. toliau gamins transporto priemones su vidaus degimo varikliais, o tai galėtų suteikti Amerikos gamintojams konkurencinį pranašumą.

ES pusiausvyros aktas

Bet koks ES 2035 m. tikslo koregavimas gali turėti įtakos platesniam tikslui – iki 2050 m. pasiekti anglies dioksido neutralumą. Kadangi iki šio tikslo įgyvendinimo liko tik 25 metai, Europa turi kruopščiai rūpintis pramonės konkurencingumu ir tuo pat metu vykdyti anglies dioksido išmetimo mažinimo darbotvarkę. Dar neaišku, ar ES sugebės laikytis savo tikslų kintant pasauliniam ekonominiam spaudimui.

Žymos: elektromobiliaiEuropos SąjungaEuropos Sąjungos investicijos
Dalintis32DalintisSiųstiDalintis6
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz