„Hyundai“ ir „Škoda“ kartu sukūrė ir išbandė vandenilinį variklį, kuris pasižymi 218 arklio galių galia ir veikia nenaudodamas nė lašo benzino. Šia Europos ir Azijos partneryste siekiama pakeisti transporto priemonių maitinimo būdą, daugiausia dėmesio skiriant tvarumui ir ilgalaikei energetinei nepriklausomybei.
Azijos ir Europos strateginis aljansas
Beje, 2024 m. „Hyundai“ ir „Škoda“ pasirašė susitarimo memorandumą dėl bendradarbiavimo vandenilinio mobilumo ir infrastruktūros srityje. Hyundai atneša savo dešimtmečius trunkančius vandenilio mokslinius tyrimus ir variklių technologijas, o Škoda siūlo universalią transporto priemonių liniją visoje Europoje. Jų bendromis pastangomis siekiama sukurti naujos kartos vandeniliu varomas transporto priemones ir sukurti patikimą degalų pylimo infrastruktūrą.
Kodėl vandenilis, o ne elektra?
Elektromobiliai (EV) kadaise atrodė kaip ateitis, tačiau pastaruoju metu sulėtėję pardavimai ir susirūpinimas dėl ribotos įkrovimo infrastruktūros, ypač besivystančiose šalyse, sukėlė abejonių dėl jų visuotinio gyvybingumo. „Hyundai“ mano, kad vandenilis yra lengviau pritaikomas ir ekologiškesnis sprendimas. Skirtingai nei elektromobiliai, vandenilinės transporto priemonės gali būti pripildytos per kelias minutes ir pasižymi ilgesniu nuvažiuojamu atstumu, be to, nėra labai priklausomos nuo retųjų iškasenų ar nestabilių energijos tinklų.
Hyundai technologinis pranašumas
- Patirtos vandenilio variklių sistemos komercinėse transporto priemonėse
- Investicijos į pasaulines vandenilio stotis ir gamybos įrenginius
- Patyrimas su tokiais modeliais kaip „Hyundai NEXO“
„Škoda“ vaidmuo: Plėtra Europoje
„Volkswagen“ grupei priklausanti „Škoda“ siūlo viską – nuo miesto automobilių iki aukštos klasės vRS modelių. Jų užduotis? Integruoti „Hyundai“ vandenilinį variklį į įvairias transporto priemonių platformas, pradedant nuo miestui pritaikytų modelių ir baigiant šeimyniniais visureigiais bei hibridiniais automobiliais. Šis žingsnis galėtų padaryti vandenilines transporto priemones prieinamas visoje Europoje.
Keisti pramonės mąstyseną
Iki šiol dauguma vandeniliu varomų automobilių buvo gaminami Azijoje. Europos prekių ženklai rinkosi hibridinius arba visiškai elektrinius sprendimus. Tačiau dabar, turint „Hyundai“ technologiją ir „Škoda“ rinkos pasiekiamumą, situacija gali pasikeisti. Jei ši partnerystė bus sėkminga, ji gali paskatinti kitus automobilių gamintojus dar kartą pažvelgti į vandenilį kaip į rimtą pretendentą ekologiško mobilumo srityje.
Poveikis aplinkai ir ekonomikai
- Nulinė išmetamųjų dujų emisija
- mažesnė priklausomybė nuo iškastinio kuro ir retųjų žemių metalų
- galimybė atgaivinti nepakankamai naudojamą Europos infrastruktūrą vandenilio stotimis
Ar tai gali būti ateities degalai?
Vandeniliniai varikliai vis dar yra nišiniai, tačiau, didėjant poreikiui užtikrinti išmetamųjų teršalų kiekį ir tvarumą, ši partnerystė gali tapti lūžio tašku. Vyriausybės visoje Europoje iš naujo vertina elektromobilių subsidijas ir išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslus, o vandenilis yra alternatyvus kelias. Jei „Hyundai“ ir „Škoda“ pavyks padidinti gamybos apimtis ir įrodyti patikimumą, vandeniliniai automobiliai gali tapti kitu dideliu dalyku.
Kokia jūsų nuomonė? Ar svarstytumėte galimybę persėsti į vandeniliu varomą automobilį? Praneškite mums komentaruose arba socialiniuose tinkluose.