Japonijos automobilių gamintoja „Honda“ paskelbė keičianti savo elektrifikacijos strategiją – vietoje planuotų plataus masto elektromobilių (EV) projektų, dabar dėmesys skiriamas hibridinėms transporto priemonėms. Šis žingsnis gali reikšti platesnį pokytį visoje automobilių pramonėje.
Kodėl „Honda“ atsitraukia nuo EV planų?
„Honda“ sprendimas lėtinti EV plėtrą grindžiamas augančiu skepticizmu dėl elektromobilių pelningumo ir realios vartotojų paklausos. Bendrovė pažymi, kad „pasaulinė EV rinka dar nėra pakankamai subrendusi“, kad pateisintų milijardines investicijas.
Iki šiol „Honda“ planavo iki 2030 m. pristatyti net 30 EV modelių ir pasiekti 2 mln. vienetų metinius pardavimus. Tačiau 2025 m. gegužės 20 d. paskelbta strategija rodo aiškų posūkį – bendrovė telksis į hibridines technologijas.
Hibridai – racionalesnis sprendimas?
Hibridiniai automobiliai naudoja mažesnes baterijas, kurios pigesnės ir lengviau gaminamos nei visiškai elektrinių automobilių akumuliatoriai. Tai leidžia gamintojams efektyviau prisitaikyti prie rinkos ir emisijų reikalavimų, nesiejant visko su viena technologija.
„Honda“ taip pat akcentuoja tiekimo grandinės iššūkius, baterijų žaliavų trūkumą bei silpną įkrovimo infrastruktūrą kaip esmines priežastis, lėmusias sprendimą.
- Mažesnės gamybos sąnaudos nei EV
- Greitesnis reagavimas į rinkos pokyčius
- Patrauklumas vartotojams be plataus įkrovimo tinklo
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Lietuvoje, kur įkrovimo stotelės vis dar koncentruotos didmiesčiuose, hibridai išlieka praktiškas pasirinkimas daugeliui. Todėl „Honda“ sprendimas gali reikšti, kad mūsų rinkoje dar ilgai dominuos mišrūs modeliai.
Ši strategija leidžia vartotojams rinktis tarpinį variantą – sumažinti emisijas, bet išvengti EV trūkumų, tokių kaip ribotas nuvažiuojamas atstumas ar brangus įkrovimas.
Ekspertų nuomonės apie pokytį
„Honda sprendimas rodo, kad automobilių pramonė blaiviai vertina EV ateitį“, – komentuoja Japonijos transporto analitikas Takuya Tanaka. – „Rinkos dar nėra pasirengusios masinei elektrifikacijai.“
Tuo tarpu tvarumo ekspertė Jūratė Petrauskienė pažymi: „Lietuvoje hibridai vis dar yra pereinamoji alternatyva – ypač regionuose, kur infrastruktūra neišvystyta. „Honda“ sprendimas yra racionalus šioje situacijoje.“
Ar tai pabaiga EV plėtrai?
Nors „Honda“ mažina investicijas į EV, bendrovė neatsisako šios krypties visiškai. Ji ir toliau bendradarbiauja su „General Motors“ kuriant elektromobilius Šiaurės Amerikai. Vis dėlto prioritetas šiuo metu skiriamas hibridams.
Ši taisyklė taikoma Japonijoje ir Šiaurės Amerikoje. Lietuvos reguliavimas gali skirtis.
Strateginis prisitaikymas
„Honda“ sprendimas grįžti prie hibridų – tai prisitaikymas prie realios rinkos situacijos. Vairuotojai Lietuvoje gali tikėtis didesnio hibridinių modelių pasirinkimo, o elektromobilių proveržis gali vėluoti ilgiau nei tikėtasi.
Kaip vertinate tokį posūkį? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!