• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naudoti automobiliai

Štai kodėl automobiliai su maža rida gali būti rizikingi

pagal Andžej Biaigo
2025.06.25, 11:33
Naudoti automobiliai
A A
0
automobiliu salonas automobiliai naudoti automobiliai nauji automobiliai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Naudoto automobilio su maža rida pirkimas atrodo saugus pasirinkimas. 70 000 arba 90 000 km rodmuo odometre rodo mažesnį nusidėvėjimą, didesnę perpardavimo vertę ir retesnius remonto darbus. Tačiau ar maža rida visada yra geras ženklas? Lietuvoje ir kitur istorija ne visada tokia paprasta.

Kodėl maža rida yra patraukli

Pirkėjai linkę mažą ridą sieti su:

  • Mažesniu mechaniniu nusidėvėjimu (pakaba, variklis, pavarų dėžė)
  • Ilgesniu tarnavimo laiku iki didelio remonto
  • Didesne perpardavimo verte ateityje
  • Mažesne ankstesnių pažeidimų ar gedimų rizika

Nors šios prielaidos dažnai pagrįstos, yra keletas paslėptų spąstų, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį.

Mažos ridos rizika

automobilio spidometras odometras rida

1. Odometro duomenų sukčiavimas (ridos atsukimas)

Tai viena iš labiausiai paplitusių sukčiavimo atvejų naudotų automobilių rinkoje. Ypač dažnai klastojami iš Vokietijos, Italijos, Belgijos ar Nyderlandų importuoti automobiliai, kai odometro duomenys. „CarVertical“ duomenimis, apie 15–20 % patikrintų automobilių Lietuvoje rodo ridos sukčiavimo požymius. Net ir 2025 m. elektroninė ridos korekcija išlieka problema, ypač kai techninės priežiūros istorija yra nepilna arba jos nėra.

2. Transporto priemonės, kurios stovėjo aikštelėje daugelį metų

Automobilis, kurio rida vos 60 000 km po 10 metų, gali atrodyti kaip brangakmenis, tačiau dažnai tai reiškia, kad automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas, o tai gali lemti:

  • Akumuliatoriaus sulfatizacija ir gedimas
  • Surūdiję stabdžių diskai ir užstrigę stabdžių suportai
  • Suirę variklio alyvos ir aušinimo skysčio pakibimas
  • Išdžiūvę sandarikliai ir įtrūkusios žarnos
  • Prakiurusios padangos

3. Rida tik mieste – dažnas užvedimas, trumpos kelionės

transporto priemoniu spustis kamstis kelias ozo gatve

Automobilis, kuris per 8 metus nuvažiavo 70 000 km, daugiausia trumpomis kelionėmis mieste, gali būti blogesnės būklės nei transporto priemonė, kurios rida greitkeliais yra 160 000 km. Dažniausios problemos:

  • Šalto variklio susidėvėjimas (alyva niekada nepasiekia pilnos temperatūros)
  • Suodžių kaupimasis išmetamosiose dujose, ypač naudojant dyzelines DPF sistemas
  • Didesnė užsikimšusių EGR vožtuvų rizika

Kaip patikrinti, ar maža rida yra tikra ir vertinga

  • VIN numerio patikrinimas naudojant „CarVertical“, „AutoDNA“ arba „Regitra“ istoriją
  • Serviso knygelė arba skaitmeniniai įrašai – su datomis, rida ir užduotimis
  • Vidinio susidėvėjimo požymiai: vairas, pavarų perjungimo svirtis, sėdynių pagalvėlės
  • Mygtukų susidėvėjimas: klimato kontrolė, informacijos ir pramogų sistema, saugos diržai
  • OBD2 diagnostikos įrankiai – palyginkite ECU ridos žurnalus
Skaitykite  Draudimai, emisijos, Euro 7: Ar tavo automobilis atitiks 2030 m. reikalavimus?

Kada maža rida iš tikrųjų yra pliusas?

Maža rida gali būti patikima, kai:

  • Ji yra gerai dokumentuota su visa aptarnavimo istorija
  • Pardavėjas gali paaiškinti, kodėl automobilis mažai naudojamas (pvz., vairuojamas pagyvenusio žmogaus)
  • Automobilis buvo reguliariai naudojamas, o ne sandėliuojamas daugelį metų
  • Kėbulo, stabdžių ir pakabos būklė atitinka odometro rodmenis

Kada reikia būti atsargiems

atsukta rida odometras
Ridos klastojimas

Pavojaus signalai:

  • Nėra dokumentų, patvirtinančių ridos duomenis
  • Transporto priemonė „ką tik importuota“ be jokios ankstesnės techninės priežiūros informacijos
  • Su sandėliavimu susijusio nusidėvėjimo požymiai (sausos tarpinės, rūdys, pradurtos padangos)
  • Pardavėjas vengia aptarinėti techninę priežiūrą ar istoriją

Patarimai Lietuvos pirkėjams

  • Niekada nepasitikėkite vien rida – patikrinkite viskas
  • Paklauskite, kodėl rida tokia maža
  • Rinkitės automobilį su visa naudojimo istorija, net jei rida didesnė
  • Prieš pirkdami apsvarstykite mechaninę apžiūrą

Tarptautinė praktika: kaip skirtingos šalys tvarko ridą

  • Norvegija ir Švedija: Rida registruojama kiekvienos apžiūros metu – sukčiavimas retas
  • Vokietija: Sukčiavimas egzistuoja, tačiau už jį baudžiama įstatymu
  • Lietuva: Vis dar trūksta centralizuotos ridos duomenų bazės, nors „Regitra“ gerina prieigą

Išvada: ar verta mažos ridos?

Taip – kai tai patvirtina dokumentai ir reguliarus naudojimas.
Ne – kai jis nėra paremtas, neatitinka automobilio būklės arba yra ilgalaikio sandėliavimo rezultatas.

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: naudoti automobiliairida
Dalintis88DalintisSiųstiDalintis15
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

Kurie modeliai dings iki 2026 m. – pilnas sąrašas

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz